Fishit - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fishit

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Håller med, deras webshop suger verkligen. Beställde jerkbait spö och rulle därifrån tog 6 veckor innan det kom. Ett halvår senare tänkte jag att jags kulle ge dem en chans till så jag beställde lite drag och jerkar i olika stolekar och färger ca 10st, 6st av wobblerna var i fel färg och storlek, jag fick även en vobbler jag inte beställt som var inlindat i vanlig jävla icaplast med lite skumgummi på krokarna även ett drag fattades. Så jag ringde in och frågade varför jag fattades ett, så killen frågade mig om jag ville ha något annat istället så kunde dom skicka det, jag valde en ny wobbler och fick till svar den kommer om 2-3 dagar, istället kom den 3 veckor senare...

Kommentera

Har faktiskt inget att klaga på, har alltid beställt från Fishit. Nu senast tror jag dom slog rekord. Beställde en flätlina och ett par drag kl 17.30 på onsdag, 10 min senare får jag ett mail att ordern har packats och skickats iväg och nästa dag får jag post kl 11.30 och där ligger paketet. Med tanke på att jag bor i Norrbotten så är det riktigt bra!

Kommentera

Jag och en polare beställde 2 zalt och en buster papegoja + lite andra grejor. En av zaltarna skulle vara suspending i en viss färg och den andra sjunkande. Det blev tvärtom mot vad vi hade beställt, alltså fel färg med fel egenskap eller hur man ska uttrycka det, vilket kanske inte var hela världen. Sen hade de dessutom skickat en annan variant av papegojfärgen än den som vi beställt, och det endast med en noterning på fraktsedeln som sa att den beställda färgen var slut men att de hoppades att det gick bra med denna istället. Borde det inte vara praxis att kontakta kunden och kolla istället för att bara skicka iväg något på eget bevåg? Hur många skulle egentligen bemöda sig med att skicka tillbaka jerken?

Kommentera

jo jag håller med har haft massa problem med mitt spinnspö jag ringde dom och dom sa att vi skickar ett nytt spö åt mig ringde tisdag torsdag så kom det brev på posten så det vara bara att knalla ner och hämta det glad i hågen så åkte jag och mina polare iväg och skulle fiska satte på en wobbler och skulle kasta pang så gick den toppen med och då var vi uppe i kiruna ringde igen och fråga va det var för skitspö dom levererat fick till svar att dom kunna skicka ett annat jag svar nej tack jag tog ett haspelspö istället och det har hållt en sak är klar tänker alldrig köpa ett spinspö över nat igen bättre att gå ner på berras här i gävle och köpa om man vill ha ett fishit har bra service men sämre kvalitet på spön

Kommentera

Ursprungligen postat av xman Visa inlägg
            jo jag håller med har haft massa problem med mitt spinnspö jag ringde dom och dom sa att vi skickar ett nytt spö åt mig ringde tisdag torsdag så kom det brev på posten så det vara bara att knalla ner och hämta det glad i hågen så åkte jag och mina polare iväg och skulle fiska satte på en wobbler och skulle kasta pang så gick den toppen med och då var vi uppe i kiruna ringde igen och fråga va det var för skitspö dom levererat fick till svar att dom kunna skicka ett annat jag svar nej tack jag tog ett haspelspö istället och det har hållt en sak är klar tänker alldrig köpa ett spinspö över nat igen bättre att gå ner på berras här i gävle och köpa om man vill ha ett fishit har bra service men sämre kvalitet på spön
            Ett tipps är att sätta punkter där det behövs, väldigt jobbigt att läsa annars.

[FONT=Impact]Blogg[/FONT]

[FONT=Impact]Filmer[/FONT]

[FONT=Georgia][FONT=Impact]Kepsen på, fisk vi få![/FONT][/FONT]

Kommentera

jag har köpt där en gång och då fick jag fel färg på några spinnare och det blev jag lite småsur över men jag fick några extra saker istället. och fanns det med ett brev där dom skrev att färger var slut och att dom skickade ca 5 andra saker också så det var la sådär.....men de är mycket bättre än fiskeutrustning iaf......

Kommentera

"Skicka lite andra saker istället (som du får betala för) för det du beställt"-attityd har vi inte på WallinsFiske i alla fall. Vi ringer upp våra kunder och hör efter direkt vad man önskar istället om något är slut i lager, restnoterat eller dylikt. Har en kund beställt 5 färger av ett bete och en färg är slut i lager så skickar vi med en annan färg istället UTAN KOSTNAD isåfall..

Jag vill i alla fall inte betala för grejor jag inte beställt. Dessutom rinner ju frakterna iväg om man sedan måste beställa resterande varor från en annan butik. osv.

Bara min åsikt.

Min blogg

Kommentera

Ursprungligen postat av mascot Visa inlägg
                  "Skicka lite andra saker istället (som du får betala för) för det du beställt"-attityd har vi inte på WallinsFiske i alla fall. Vi ringer upp våra kunder och hör efter direkt vad man önskar istället om något är slut i lager, restnoterat eller dylikt. Har en kund beställt 5 färger av ett bete och en färg är slut i lager så skickar vi med en annan färg istället UTAN KOSTNAD isåfall..

Jag vill i alla fall inte betala för grejor jag inte beställt. Dessutom rinner ju frakterna iväg om man sedan måste beställa resterande varor från en annan butik. osv.

Bara min åsikt.

www.wallinsfiske.se
                  Hej,

det är kanonbra att ni kontaktar kunderna om det saknas saker. Men det vore ännu bättre om sakerna inte ens är beställningsbara om det inte finns hemma. Ni har ju både lagerstatus och leveranstid på hemsidan så kunden borde ju se om nåt är slut redan vid beställningen. Eller uppdaterar ni lagerstatusen manuellt?

Sedan vore det kanon om du slutar med den "smygreklam" du håller på med alternativt hyr en annonsplats här på Fiskesnack.com. Det finns nämligen regler mot just den typen av inlägg.

Ang Fishits webbshop så vet jag att de sökt en ansvarig för webbdelen tidigare men tyvärr vet jag inte om tjänsten är tillsatt ännu.

Någon från Fishit/BeOutdoor/Berras kanske kan förtydliga?

Mvh Bergman
                  Senast ändrad av Bergman; 2008-07-17, 23:39.
                  C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
                  Svar på vanliga frågor hittar ni Här
                  Fiskesnacks regler hittar ni Här
                  Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Ursprungligen postat av Bergman Visa inlägg
                    Hej,

det är kanonbra att ni kontaktar kunderna om det saknas saker. Men det vore ännu bättre om sakerna inte ens är beställningsbara om det inte finns hemma. Ni har ju både lagerstatus och leveranstid på hemsidan så kunden borde ju se om nåt är slut redan vid beställningen. Eller uppdaterar ni lagerstatusen manuellt?

Sedan vore det kanon om du slutar med den "smygreklam" du håller på med alternativt hyr en annonsplats här på Fiskesnack.com. Det finns nämligen regler mot just den typen av inlägg.

Ang Fishits webbshop så vet jag att de sökt en ansvarig för webbdelen tidigare men tyvärr vet jag inte om tjänsten är tillsatt ännu.

Någon från Fishit/BeOutdoor/Berras kanske kan förtydliga?

Mvh Bergman
                    Jag bara deltog i diskussionen och sa vad jag tyckte utifrån min helt privata synvinkel - som "kund".. Men okej, jag gilalr forumet och vill givetvis inte bli avstängd så jag uppfattar "varningen" - inga problem.

Japp, vi uppdaterar manuellt just nu, vilket gör att vi missar ibland precis som alla andra, men skicka grejor som folk ej beställt är inte juste enligt min uppfattning. Vi arbetar med 3 olika lager - Butiken, ett externt eget lager och reserverat lager hos vissa leverantörer. Produkter i lager i fysiska butiken levereras med WallinsFiske Blixtleverans (skickas samma dag om man beställer före kl. 12.00.) och dessa produkter är märkta med detta i webshopen.

Längre leveranstid än de vi anger i webshopen existerar inte, om nu inte någon produkt är slutsåld hos leverantören - i så fall kontaktar vi kunden omgående angående detta.

Finns nog risk för att annonsplatserna fortsätter blinka tråkigt tomt i stil med 4,5 och 6 om nu inte en ordentlig genomgång av prissättningen görs...
                    Min blogg

Kommentera

Ursprungligen postat av mascot Visa inlägg
                      Jag bara deltog i diskussionen och sa vad jag tyckte utifrån min helt privata synvinkel - som "kund".. Men okej, jag gilalr forumet och vill givetvis inte bli avstängd så jag uppfattar "varningen" - inga problem.

Japp, vi uppdaterar manuellt just nu, vilket gör att vi missar ibland precis som alla andra, men skicka grejor som folk ej beställt är inte juste enligt min uppfattning. Vi arbetar med 3 olika lager - Butiken, ett externt eget lager och reserverat lager hos vissa leverantörer. Produkter i lager i fysiska butiken levereras med WallinsFiske Blixtleverans (skickas samma dag om man beställer före kl. 12.00.) och dessa produkter är märkta med detta i webshopen.

Längre leveranstid än de vi anger i webshopen existerar inte, om nu inte någon produkt är slutsåld hos leverantören - i så fall kontaktar vi kunden omgående angående detta.

Finns nog risk för att annonsplatserna fortsätter blinka tråkigt tomt i stil med 4,5 och 6 om nu inte en ordentlig genomgång av prissättningen görs...
                      Prissättningen av annonsplatserna är satt så att kostnaderna ska täckas samt att det ska finnas möjlighet till roliga tävlingar här på Fiskesnack.com

Jämför gärna hur många unika annonsvisningar du får här jämfört med andra fiskesiter/tidningar. Om ni sedan inte säljer tillräckligt mycket så beror det inte på annonsplatsen utan snarare bannerns utformning i kombination med service i butiken samt själva produkturvalet/-priserna.

Ta tex statistik från 22:a Juni -> 22:a Juli 2008:
                      200 370 Besök
                      73 831 Helt unika besökare
                      2 101 404 Sidvisningar
                      enligt oberoende mätlevererantör Google Analytics. Det är alltså all time high även fast det vanligtvis är lågsäsong på sommaren.
                      Senast ändrad av Bergman; 2008-07-23, 15:18.
                      C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
                      Svar på vanliga frågor hittar ni Här
                      Fiskesnacks regler hittar ni Här
                      Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av nybörjare-igen, 2024-04-07, 21:17
                      10 svar
                      2 086 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Westley Richard  
                      Startad av Alfa75, 2025-05-27, 19:46
                      23 svar
                      2 010 visningar
                      0 gillar