Black week/Friday 2020 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Black week/Friday 2020

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Black week/Friday 2020

    Springer ni på något extraordinärt under veckan kan ni väl dela med er här.

    Hoppas för egen del på en kraftigt nedsatt lite finare gäddmulti.

  • #2
    Såg den här just av en slump, har ingen aning om dessa grejer men skadar ju inte att länka tänker jag. Är kanske inte ens billigt...

    https://www.happyangler.se/sv/rea/bl...lle/p/3498110/

    Kommentera


    • #3
      Sporting ska ha rea på rullar, men deras ord priser brukar vara rätt hlga så jämför irdentligt innan köp

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av Gäddfisk Visa inlägg
        Springer ni på något extraordinärt under veckan kan ni väl dela med er här.

        Hoppas för egen del på en kraftigt nedsatt lite finare gäddmulti.
        Revo Toro Beast för 2000:- på Hultins i Linköping.

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av Grejo Visa inlägg
          Såg den här just av en slump, har ingen aning om dessa grejer men skadar ju inte att länka tänker jag. Är kanske inte ens billigt...

          https://www.happyangler.se/sv/rea/bl...lle/p/3498110/
          Skulle säga att det är bra pris, däremot är det flera som har problem med Daiwa just nu gällande service och reklamationerna. Synd, för rullarna är fina.

          Kommentera


          • #6
            Det ska börjas i tid!
            Happy angler säljer gamla Certate 16 för 3365 vilket förvisso är billigt om man nu kan tänka sig föregående modell.
            Riktpriset på 5 829 tyckte jag dock lät lite suspekt, mycket riktigt Daiwa Scandinavias riktpris i Sverige på 3500H var 5 195 kronor!. Kan någon förklara var 5 829 kommer från, har rullen någonsin kostat det hos Happy Angler?
            Om ja är det väl okej men jag är tveksam.

            Bra pris på Fenwick HMG i haspelversion hos samma handlare, riktigt fina spön för drygt 600 spänn.

            Kommentera


            • #7
              JontaK, Happy Angler tenderar att sätta sitt eget ”ordinarie pris” på allt. De har alltid skyhögt (överstruket) pris på märkesprylar och då ser det ut att vara REA på många av produkterna nästan hela tiden. Nu lite mer REA än vanligt alltså.

              De är inte ensamma om denna bluff. Dessutom höjer vissa butiker ”ordinarie pris” inför REA...
              sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

              Kommentera


              • #8
                Sir Fish-a-lot ja det gäller att se upp helt klart.
                Letar själv ett par rullar och något spö och tänkte väl kika lite så här i reatider men inser att det mest blir en massa googlande på priser hit och dit till följd av besvikelse över att rean faktiskt inte är rea.
                Ändå verkar det mesta sälja slut...

                Kommentera


                • #9
                  Mycket fiffel som vanligt, man sätter tillbaka butikspriset till det rekommenderade från återförsäljaren (som det aldrig sålts för i någon butik) och sedan en procentuell nedsänkning på det som gör att det inte blir så mycket billigare än vad dom hade för pris sen innan BF.

                  Vi kan ta den populära blåa Berkeley-fiskeväskan till exempel. Jag har en sån och i stort sett alla jag känner som fiskar har en sån, tror ingen har betalat över 400kr för den. Dogger har den nu under Bf-pris för 299:- (ord 449) medans en annan stor fiskeaffär hade den för 499:- (igår) med struket ordinariepris 699:- och nu idag som extraextrapris för 399:-.

                  Givetvis finns det inget krav för vad man sätter som BF-priser men var noga med vilka ni handlar utav. Jag hade en period där jag dagligen tittade på alla dom större hemsidorna efter beten och så vidare, så både butikens egna pris, det ordinarie samt rekommenderade satt ofta utan till så när man glad i hågen såg att det var rea någonstans och så går man in och ser att det procentuellt inte stämmer med den angivna rean pga att dom justerat tillbaka till rekommenderat pris så blir det lite som ett långfinger i ansiktet.

                  Med det sagt så är det många butiker som har bra erbjudanden och ofta kan man hitta lite roliga grejer men kolla upp sakerna på pricerunner och prisjakt om det är möjligt. Jag kan tänka mig att en del kör en fuling och sätter ner pris på en del saker som ändå kommer att utgå pga att det kommer en ny version eller dylikt, svårt att veta för konsumenten dock.

                  Dogger brukar ha bra priser, även fiske.se hade det och Stockholms fiske.
                  OFC skriver att dom ska ha en riktigt stor rea så det kan bli intressant.
                  2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2019
                  2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2020
                  2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2021
                  8:e plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2022
                  2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2023

                  Kommentera


                  • #10
                    Happy angler har väl sitt säte i Finland så deras riktpriser kan ju faktiskt skilja lite.

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2011-09-08, 21:27
                    99 svar
                    26 357 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Cosmoz 08  
                    Startad av Detanvändarnamnetanvändsredan, 2015-01-28, 13:39
                    134 svar
                    29 614 visningar
                    18 gillar
                    Senaste inlägg JontaK
                    av JontaK
                     
                    Startad av Snöhäst, 2016-03-10, 13:38
                    112 svar
                    22 849 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Johaan
                    av Johaan
                     
                    Startad av engqvist, 2022-12-31, 11:17
                    23 svar
                    3 531 visningar
                    2 gillar
                    Senaste inlägg BrainDisorder  
                    Startad av Flex, 2023-03-20, 20:44
                    2 svar
                    546 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Robbansfiske  
                    Arbetar...
                    X