Jobbig tråd! Förövrigt så jerkar jag och jag står för det.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Våga vägra JERK!!!
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av ÅsundenHM, det är säkert många som varit nere på Lundgrens för att köpa både spö och beten till jerkfisket.
Att jag gjorde det berodde på den pistol som var riktad mot min tinning under hela onsdagseftermiddagen, tills hela min besparing och delar av hushållskassan försvann ner i sagda kassaapparat.
Det skall tilläggas att det var s.k fiskepolarna som hade vapenaersenalen inte PA eller nån annan trevlig och kunnig fiskekonsult i nämnda butik!
Att jag sen tog flest (hmmm) gäddor på Åland under den turen, beror inte på beten eller spön. Det beror enbart på min obeskrivligt kunniga attityd och uthållighet, samt långa erfarenhet. Så de så....
mjahapp! vill minnas att den "pistolen" snarare var av habegärskaraktär på grund av det HELT UTEBLIVNA FISKERESULTATET under HELA 2000-talet!!! japp ni läste rätt, innan åsunden köpte några jerkbeten och ett jerkspö så var det blankt under hela 2000-talet. men så tog jag och hippo stackars åsunden under våra vingar och ledde honom till ett i våra ögon ganska mediokert fiske, men i åsundens ögen ett fantastiskt och helt oslagbart fiske. jag tror att det vart 5 st gäddor med en snittvikt på 0,75g för åsunden. medans jag och hippo blysamt släppte tillbaks våra ovägda (då det inte är någon mening att väga gädda under 6 kg). att åsunden sedan har fiskat sedan 30-talet (menar givetvis 1830-talet) verkar inte ha någon avgörande effekt i positiv bemärkelse i alla fall.achilles
Brokeback Fishing Team
http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/
--------------------------------------------------
\m/
Kommentera
-
Jasså, vad har du för jerks? Jag vill ha ren kall information från Åland, HUR GICK DET?[/QUOTE]
Jag tog 4 Gäddor, varav tre på jerk. En som heter Toopie. En liten skönhet i abborrfärg på ca. 25 gram. Det där tunga gardet skiter jag i. Faktiskt en kul teknik och man har en god överblick över situationen!!!
Kommentera
-
la märke till att FRB är med i den lilla men envisa skara av jerkvägrare. är det verkligen rätt klubb för dig? är det inte snarare "våga vägra fisk"-överhuvudtaget? vill också dra mig till minnes att det var bara en av oss på ålandsresan som inte jerkade! är det någon som minns vem?achilles
Brokeback Fishing Team
\m/
Kommentera
-
Jag tog 4 Gäddor, varav tre på jerk. En som heter Toopie. En liten skönhet i abborrfärg på ca. 25 gram. Det där tunga gardet skiter jag i. Faktiskt en kul teknik och man har en god överblick över situationen!!![/QUOTE]Ursprungligen postat av ÅsundenJasså, vad har du för jerks? Jag vill ha ren kall information från Åland, HUR GICK DET?
Den "goda överblicken" beror väl på att du är två meter lång.....inget annat.
Kommentera
-
Jag tog 4 Gäddor, varav tre på jerk. En som heter Toopie. En liten skönhet i abborrfärg på ca. 25 gram. Det där tunga gardet skiter jag i. Faktiskt en kul teknik och man har en god överblick över situationen!!![/QUOTE]Ursprungligen postat av ÅsundenJasså, vad har du för jerks? Jag vill ha ren kall information från Åland, HUR GICK DET?
åsunden! kom på att gäddan måste väga mer än betet för att räknas, så du fick då bara 2 st gäddor!achilles
Brokeback Fishing Team
\m/
Kommentera
-
Vilken Jädrans fart den här gamla tråden fick upp (vilket jag för övrigt tycker är bra, man ska inte slösa med resurserna)
Å många goda skratt får man ju alltid, speciellt när folk missar poängen med en tråd.
Jag trodde inte heller att jag skulle börja med jerkdoningar (vilken tur att jag aldrig skrev upp mig på listan, det hade varit ännu skämmigare) men efter att ha fått en lektion av en av mina adepter var jag helrökt. Det är bara att erkänna. Sent ska syndaren vakna!
Att även gammgubbar som ALQ,Hippo,Åsunden med flera provar på bevisar ju bara att vi är flexibla, vi är inte sämre män än att vi kan ändra oss!!
Buster L och jag är polare!
Kommentera
-
Hörru du, kallar du mig för "Gammgubbe" vilket jag anatar att du menar gammal gubbe...för fan skärp dig..jag har precis, precis passerat de 30 och är i mitt livs form = ) De övriga går under kategorien "Gammgubbar" ...Ursprungligen postat av ice-hackerVilken Jädrans fart den här gamla tråden fick upp (vilket jag för övrigt tycker är bra, man ska inte slösa med resurserna)
Å många goda skratt får man ju alltid, speciellt när folk missar poängen med en tråd.
Jag trodde inte heller att jag skulle börja med jerkdoningar (vilken tur att jag aldrig skrev upp mig på listan, det hade varit ännu skämmigare) men efter att ha fått en lektion av en av mina adepter var jag helrökt. Det är bara att erkänna. Sent ska syndaren vakna!
Att även gammgubbar som ALQ,Hippo,Åsunden med flera provar på bevisar ju bara att vi är flexibla, vi är inte sämre män än att vi kan ändra oss!!
Kommentera
-
Vadå skämmigt, vadå gammgubbar. Jag hatar jerkfisket, men va fan ska man göra?! Jag skriver gärna upp mig igen på Stures lista.Ursprungligen postat av ice-hackerVilken Jädrans fart den här gamla tråden fick upp (vilket jag för övrigt tycker är bra, man ska inte slösa med resurserna)
Sen ungdomar ska ni inte lyssna till allt vad ALQ och Hippo beskriver. Dom är bara avundsjuka på all den visdom jag spred under denna grymma fesketur. Betänk vad dom har lärt under dessa futtiga dagar!!! Var tacksamma att det finns pedagoger med en ohejdbar kunskap som jag spred omkring mig!
Nästa gång blir det bättre, då ska vi ha några pilsner med oss....
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
|
11 svar
13 034 visningar