Våga vägra JERK!!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Våga vägra JERK!!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av MoSsE
    Jag har aldrig testat Jerkbait men ska väl ta å försöka nån gång innan jag hoppar på en häxjakt mot jerkbait och dess fiskare...
    Hare bra.

Ett rikitgt bra svar för folk som inte har testat en fiske metod!

Att dömma ut nått innan man provat på det, är i pricip samma sak som att dömma ut en folk grupp utan att fösökt eller träffat en sån människa (rasicm)
    Vilket i grunden tyder på okunskap och ointliggens.
    Om du vill utvecklas som fiskare ska du inte dömma ut nått på förhand.

Däremot är bra ursäkter att du tex inte har pengar att lägga ut för detta casual fiske :P
    Eller att du har provat på men inte tycker det är nått för dig..

Men att komma o skriva upp sig på en lista och hacka ner o argumentera med andra jerk fiskare att det dem sysslar med är skit är ju löjligt.

Jösses, på denna jord. Kan inte humorguden komma och göra ett hembesök!
    Senast ändrad av Sturgeon; 2005-06-30, 16:48.
    sigpic

Kommentera

• Ursprungligen postat av MoSsE
      Jag har aldrig testat Jerkbait men ska väl ta å försöka nån gång innan jag hoppar på en häxjakt mot jerkbait och dess fiskare...
      Hare bra.

Ett rikitgt bra svar för folk som inte har testat en fiske metod!

Att dömma ut nått innan man provat på det, är i pricip samma sak som att dömma ut en folk grupp utan att fösökt eller träffat en sån människa (rasicm)
      Vilket i grunden tyder på okunskap och ointliggens.
      Om du vill utvecklas som fiskare ska du inte dömma ut nått på förhand.

Däremot är bra ursäkter att du tex inte har pengar att lägga ut för detta casual fiske :P
      Eller att du har provat på men inte tycker det är nått för dig..

Men att komma o skriva upp sig på en lista och hacka ner o argumentera med andra jerk fiskare att det dem sysslar med är skit är ju löjligt.

Jösses, på denna jord. Kan inte humorguden komma och göra ett hembesök!
      sigpic

Kommentera

• Äntligen!!! Tack för att du finns till Jan O!!! Helt rätt inställning!

Ursprungligen postat av Jan O
        Vilken härlig tråd!!! å vad länge den har engagerat... Jekrfiske är roligt, bara för att det påminner om jiggfiske, därför jerkfiskar jag, å för att det enda jag har är pengar....:-)
        sigpic

Kommentera

• Vidppen för förslag

Har bara jerkfiskat ett par gånger och aldrig riktigt lyckats med det men att bara därför såga jerkfisket vore för mig helt främmande.
          En teknik till för fiske? Leve det!
          Mer tekniker, mer intressanta diskussioner om beten och metoder? Leve det!
          Är det för dyrt? Trist, men inget är gratis. Jag skulle aldrig ifrågasätta malfiske i Amazonas bara för jag just nu inte har råd med det. Det är inte fjolligt att lägga stålar på fiske; att sminka sig är fjolligt.
          Jag vill gärna lära mig jerkfisket, jag tycker till och med det är roligt utan att överhuvudtaget fått en fisk med metoden. Och det är för att jag tror att jag blir bättre på alla sätt att fiska bara genom att fiska, med vilken metod som helst.
          Kommer det ett fiske som kräver spön för 250 000kr som är lite nyskapande i Sverige kommer jag inte att köpa spöet; men jag kommer läsa artiklarna, försöka förstå vad som är speciellt med den tekniken och om jag får chansen även pröva. Men jag kommer inte att ta avstånd från det bara för att jag inte kan/vill/har råd med det.
          Leve jerk! Hoppas att jag får en jävla fisk någon gång!

Kommentera

• Ursprungligen postat av m@
            Konstigt asså, för BBRF verkar allt fiske där han inte mäktar med eller förstår sig på tekniken vara trams. M a o lär det mesta fisket vara tramsbetonat hehe ;-) Enda gången han verkar få till tekniken, är när betet ska röra sig upp och ner, d v s vertikalfiske. Därav sin stora passion för havsfiske samt pimpel...

*asg*......
            achilles

Brokeback Fishing Team

http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/

--------------------------------------------------
            \m/

Kommentera

• Ursprungligen postat av Attractor
              Har bara jerkfiskat ett par gånger och aldrig riktigt lyckats med det men att bara därför såga jerkfisket vore för mig helt främmande.
              En teknik till för fiske? Leve det!
              Mer tekniker, mer intressanta diskussioner om beten och metoder? Leve det!
              Är det för dyrt? Trist, men inget är gratis. Jag skulle aldrig ifrågasätta malfiske i Amazonas bara för jag just nu inte har råd med det. Det är inte fjolligt att lägga stålar på fiske; att sminka sig är fjolligt.
              Jag vill gärna lära mig jerkfisket, jag tycker till och med det är roligt utan att överhuvudtaget fått en fisk med metoden. Och det är för att jag tror att jag blir bättre på alla sätt att fiska bara genom att fiska, med vilken metod som helst.
              Kommer det ett fiske som kräver spön för 250 000kr som är lite nyskapande i Sverige kommer jag inte att köpa spöet; men jag kommer läsa artiklarna, försöka förstå vad som är speciellt med den tekniken och om jag får chansen även pröva. Men jag kommer inte att ta avstånd från det bara för att jag inte kan/vill/har råd med det.
              Leve jerk! Hoppas att jag får en jävla fisk någon gång!
              Word!

Jag har hittat mina vägar och försöker utvecklas längs dem. Det är ett lika aktivt som medvetet val. Jag vet min livsförings begränsningar och möjligheter. Det är därför jag inte fiskar med jerkspö eller flugspö men et är intressant att se hur det går till och åtminstone jerk kan vara lika effektivt som rätt fiskade antika plåtbeten. Och jag är förbaskat sugen på att testa ett speciellt ytbete och använda det på ett lite annorlunda vis.

Döm inte ut andras sätt att fiska så länge de uppfyller sportfiskets hederskodex men tro på det du gör med dina grejor. Det är inte säkert att det kan göras bättre eller mera skojigt på ett annat sätt. Vill du ha det bekräftat så prova då och dra dina slutsatser sen.
              Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

• Ursprungligen postat av Åsunden
                Count me in! Jag håller med Ranis. Fiska med telefonstolpar är inte kul...

hmm, VEM har varit nere på lundgrens och köpt både jerkspö och beten? var det inte toppien som levererade på åland och du slapp göra en F**? kryp nu till korset och erkänn, din smygjerkare!!!
                Senast ändrad av ALQ; 2005-06-30, 16:42.
                achilles

Brokeback Fishing Team

http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/

--------------------------------------------------
                \m/

Kommentera

• Ursprungligen postat av trashmasta
                  bättre att lägga pengarna på en ny ul-rulle för tillfället

1. Sturgeon
                  2. Farb
                  3. BeBest
                  4. Nikke
                  5. Hundersmarck
                  6. Micke
                  7. Arnenym
                  8. Raniceps
                  9. Åsunden
                  10. FRB
                  11. Trashmasta

fast du har ju redan jerkspö och rulla trash:... din smygare där... och så sent som häromdagen var du sugen på att komma igång med jerkbaitet.

för övrigt så har jag sedan jag började med Jerk haft ruggigt mycket roligare fiske. framförallt så är känslan när det hugger obeskrivlig. Skilldnaden emot spinn är enorm..iaf.. enligt vad jag tycker. Det är upp till var och en att hålla på med jerk eller inte, det är möjligt att det inte är mer effektivt än spinn, men jag har haft bättre med jerk än med spinn... plus det faktum att det är så vansinnigt mycket roligare. Det är ju ungefär som ett slags flugfiske.. fast ´på ett annat sätt. mer personligt och som sagt.. fruktansvärt mycket roligare.

så jag tycker: Våga Köra Jerk!!!

Kommentera

• [QUOTE=Everflow]fast du har ju redan jerkspö och rulla trash:... din smygare där... och så sent som häromdagen var du sugen på att komma igång med jerkbaitet.

ja fast det inlägget var ju som sagt ett tag sedan. som du såg så har jag ju nu omvärderat mitt beslut. den överskådliga tiden för ett år sedan har nu passerat, iaf till viss del, därför jag smygstartar
                    http://teammosbricka.blogspot.com/

TeamMosbricka.se

Min Fotosida

Fotobloggen

Kommentera

• Ursprungligen postat av Waterlog
                      Didnt know you fished jerkbaits?
                      jag fiskar inte jerkbait. Men i skolan så fick vi prova det en dag och så hade jag lite flyt. Visst kan väl hålla med om att det var klart roligare att ge betet egen gång än att bara spinna hem den. Så har du något jerkspö du vill bli av med så är jag kanske intresserad
                      Bajen forever!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
                      11 svar
                      13 570 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg jimmy85