Våga vägra JERK!!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Våga vägra JERK!!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Alessandro
    Korten, hur brutala huggen beror nog mer på hur varmt det är i vattnet, inte
    utrustningen.
    Det kan du ha rätt i. Men ska tillägga att det inte var mer än 12grader i vattnet då så lit emer ös trodde jag att det skulle vara. Men jag kanske bara hade otur när det gällde hugget
    Bajen forever!

Kommentera

• Ursprungligen postat av ALQ
      *asg*......

Självklart är det så att brutala storgäddfiskare som m@ och Achilles som har drillat ett otal storgäddor på spinn känner ett behov av att vidareutveckla sig som fiskare, och då fyller ju jerkfisket en funktion. För oss övriga snipjägare räcker det ju gott att harva på med spinnfisket ett tag till.......
      Hälleflundrafiskare

Kommentera

• Ursprungligen postat av ALQ
        hmm, VEM har varit nere på lundgrens och köpt både jerkspö och beten? var det inte toppien som levererade på åland och du slapp göra en F**? kryp nu till korset och erkänn, din smygjerkare!!!

HM, det är säkert många som varit nere på Lundgrens för att köpa både spö och beten till jerkfisket.

Att jag gjorde det berodde på den pistol som var riktad mot min tinning under hela onsdagseftermiddagen, tills hela min besparing och delar av hushållskassan försvann ner i sagda kassaapparat.
        Det skall tilläggas att det var s.k fiskepolarna som hade vapenaersenalen inte PA eller nån annan trevlig och kunnig fiskekonsult i nämnda butik!

Att jag sen tog flest (hmmm) gäddor på Åland under den turen, beror inte på beten eller spön. Det beror enbart på min obeskrivligt kunniga attityd och uthållighet, samt långa erfarenhet. Så de så....

Kommentera

• Härligt nu är det rätta gardet igång!!!

Så här skall en riktigt bra flamstråd se ut.
          sigpic

Kommentera

• Tack Sture för supporten i all vår seriositet! För nån fisk blir det ju inte. Dock en massa goa jerkbaits. En del är riktigt vackra....

Kommentera

• går det bra att elda jerkbaits eller är lacken farlig?
              Bajen forever!

Kommentera

• Så lite så! Fiskar ju inte heller just nu, mycket pillandemed båten för att få denfin, varit ute någravändor med den för att testa allt, til och med sovit över på en ö, skönt som bara den. Men snart är fiskeracern klar. har iof tidsbrist med två jobb.

Jasså, vad har du för jerks? Jag vill ha ren kall information från Åland, HUR GICK DET?

Ursprungligen postat av Åsunden
                Tack Sture för supporten i all vår seriositet! För nån fisk blir det ju inte. Dock en massa goa jerkbaits. En del är riktigt vackra....
                sigpic

Kommentera

• Varför köpa nya grejjer för att fiska jerk? Förstår inte varför man ska köpa påkar och beten på 80 gram enbart för att man vill fiska ytligt och med rörelser.
                  [FONT=Verdana][/FONT]

Kommentera

• 1. Sturgeon
                    2. Farb
                    3. BeBest
                    4. Nikke
                    5. Hundersmarck
                    6. Micke
                    7. Arnenym
                    8. Raniceps
                    9. Åsunden
                    10. FRB
                    11. Trashmasta
                    12. Ladrox
                    13. Raven
                    14. Danne
                    15. Gretko
                    16. Sebastian
                    17. ~FB~Pike
                    18. Jolle
                    19. BBRF
                    20. saizen
                    21. Fogelberg

skäl: har fullt upp med andra typer av fiske såsom vanligt hederligt kustfiske och surfcasting.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Åsunden
                      HM, det är säkert många som varit nere på Lundgrens för att köpa både spö och beten till jerkfisket.

Att jag gjorde det berodde på den pistol som var riktad mot min tinning under hela onsdagseftermiddagen, tills hela min besparing och delar av hushållskassan försvann ner i sagda kassaapparat.
                      Det skall tilläggas att det var s.k fiskepolarna som hade vapenaersenalen inte PA eller nån annan trevlig och kunnig fiskekonsult i nämnda butik!

Att jag sen tog flest (hmmm) gäddor på Åland under den turen, beror inte på beten eller spön. Det beror enbart på min obeskrivligt kunniga attityd och uthållighet, samt långa erfarenhet. Så de så....
                      Ha, ha, ha, ha ho ho host host!!! Nåja Åsis, efter ett par kalla sprang du som en viril ung hankatt i mars ned mot Lundgrens entre. Tur att du fått dina kalla och mjuknat i knäna för annars hade plåtgäddan över dörren förmodligen fått sig en buckla. Nåja, några pickadoller behövdes inte för att få in dig i Jerkarnas skara!! Vem som fick mest på Åland minns jag knappt..men det var nog vår charmanta reseledare. Att du fick fisk minns jag...för DET kunde ingen undgå! Starkt jobbat Jerk-kungen!!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
                      14 svar
                      3 140 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg uditsen
                      av uditsen