Vad stör ni er mest på inom fiskevärlden? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad stör ni er mest på inom fiskevärlden?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• jag stör mig på alla dessa j*vla tyskar som invaderar mina bästa sjöar på somrarna.
    och dom behåller ju precis ALLT dom får upp.

eller, när jag trailar i båten och det kommer fram nån random snubbe och spanar på min gear och säger "du fiskar rätt mycke va?" slår aldrig fel.

helvete listan blir lång.

samma när folk kommer fram när man trailar i / upp och börjar fråga om mina pb:n. jag brukar berätta och då kommer dom alltid me "min brors systers svågers mor såg en som fick en större fisk" eller liknande. precis som att ***mäteri är ett måste.

men oftast försöker jag att inte störa mig på saker, de mår man bara dåligt av i längden.

Kommentera

• helt klart folk som dräper storgäddor!

Kommentera

• De jag stör mig på är krav på fiskekort. Inte att de är fiskekort i sig utan den dåliga tillgången, info om var man skaffar kort och vad pengarna används till. Är de så jäkla svårt att skriva upp allt sånt intill fiskekorts skylten? Fiskekort ska kunna skaffas snabbt och enkelt. Man ska inte behöva googla runt och sedan leta upp en privat person för att kunna fiska en sjö.

Kommentera

• En sak som jag stör mig på är när man trollar runt en mellanstor sjö och det då kommer en båt långt bort från andra sidan sjön och svänger in en 20-30 meter framför en och börjar lägga ut spön och trolla.

Kommentera

• Ursprungligen postat av JAWest Visa inlägg
            En sak som jag stör mig på är när man trollar runt en mellanstor sjö och det då kommer en båt långt bort från andra sidan sjön och svänger in en 20-30 meter framför en och börjar lägga ut spön och trolla.
            Då skulle jag hissa piratflagg och borda deras skepp!

Kommentera

• Det jag stör mig mest på är att nivåerna i vissa vattensystem som regleras av kraftbolagen åker upp och ner som en jojo!
              Fisken får ständigt leta och byta ståndplats och man får själv svårt att läsa fisket. Många gånger vid en större förändring av nivån blir fisken apatisk och det är stendött. Sen kommer dom igång och nivån förändras igen..
              I våras vid gäddans lek blev jag orolig då vissa sträckor av Dalälven reglerades hårt och jag tror risken blir att mycket rom hamnar ovan ytan och dör.
              Nä, förbannade skitbolag!

Kommentera

• en ny sak jag stör mig på.
                sånna där random people som kommer fram å vill snacka lite när man trailar i båten och sen när dom går så säger dom "lycka till nu"

fyfan asså då kan man ju like gärna packa ihop skiten å åka hem igen.

Kommentera

• Roligt ämne, finns ju lite att ta upp.
                  Folk som överdriver vikter medvetet med flera kg, men även de som avrundar vikter uppåt till heltal, trots våg. En 6,6a blir lätt en 7a osv.
                  En irriterande sak med sportfiskebutiker är att man aldrig vänjer sig vid deras helgtider. Hur ofta har man inte kommit på att man behövt nånting och sen insett att allt är stängt.
                  Alla båtar som kör i full fart och klipper ens paravaner. Måste säga att det finns bra många fler sämre förare till sjöss än vad det är på vägarna..

Kommentera

• det jag kommer på så här snabbt är de fartdårarna som finns på vattnet, har verkligen inte där att göra om de ska köra som idioter. folk som säger lycka till när man ska ut och fiska. Samt, när man tappar en fisk man vet är ett PB precis intill båt/strandkanten.. hände mig senast idag, men som tur var fick jag upp en annan som faktiskt blev ett PB

Kommentera

• Motorkrångel är något jag avskyr. I synnerhet när det sker under storsatsningar så som tävlingar etc. Besvikelsen blir enorm.
                      Min hemsida för Nettel-Laken!
                      http://nettelbaits.se/

Min fiskeblogg!
                      http://nettelbaits.nettelbaits.se/

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av geson, 2010-08-05, 15:29
                      9 svar