Vad stör ni er mest på inom fiskevärlden? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad stör ni er mest på inom fiskevärlden?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Eftersom jag började fiska i somras, folk som tror sig kunna ALLT men på senare tid bevisat sig inte kunna ett skit.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Lunuz Visa inlägg
      Eftersom jag började fiska i somras, folk som tror sig kunna ALLT men på senare tid bevisat sig inte kunna ett skit.
      Har insett det samma, när man skrapar på ytan av vad många säger sig "veta" inser man att det ofta finns väldigt lite substans bakom, inte många som kan förklara VARFÖR det är si eller så, men dom förklarar gärna, högt och ofta ATT det är så.

Det är mest hokus pokus alltihopa men ingen vill ju erkänna det, jag fick ofta mer fisk i somras än mina vänner som är mer "erfarna" genom att kasta fladen kopparspinnare för 20:-/st med mitt 300:- ABU set från Ullared.

Nu har jag iofs dyrare grejer än dom inför årets "säsong" men jag har också fått allt mindre fisk också ju bättre grejer jag köpt
      Senast ändrad av Otech; 2014-02-12, 23:14.

Kommentera

• Jag stör mig på folk som skräpar ner, eldar plast i eldstäder där man ska grilla mat och dom som envisas med att bryta ner alla träd och buskar i närheten bara för att kunna svinga.

En fin fiskeplats kan bli helt massakrerad av ett enda besök av såna människor.

Och sist men inte minst spinnare som inte spinner.

Kommentera

• Ursprungligen postat av .art Visa inlägg
          Jag stör mig på folk som skräpar ner, eldar plast i eldstäder där man ska grilla mat och dom som envisas med att bryta ner alla träd och buskar i närheten bara för att kunna svinga.

Håller helt med finns nästan inget värre än människor som inte respekterar naturen. Häromveckan när jag var vi Vomb var det en Mor med son ( typ 12 år ) på stranden. Dom hade gjort en brasa mitt i sanden (det finns 2 st utmärkta betongrör/grillar. Det blåste hård frånlandsvind och det var stor brandrisk. Dom satt vid elden o hade trevligt. Ok tänkte jag dom bryr sig kanske inte om att sandstranden blir full med sot kol o skit och vinden blåste utåt mot sjön i alla fall. Jag var ute o seglade ca en timma och kom sen tillbaks för att fika. Jag hade grillkorv med mig så jag tänkte göra fyr vid en av grillarna. Brasan brann fortfarande på stranden. Det var lite fler människor på stranden nu men mamman o grabben syntes inte till längre. Jag frågade några stycken som grillade i betongröret i närheten om dom sett mamman o gossen. "Ja dom gick nog för ca 1 timme sen!"
          Så dom lämnade alltså en öppen (ingen skyddande eldstad) brinnande eld k blåsten o vara åkte därifrån utan att släcka!! Jävla idioter! (Sorry...det bara slank ur mig!)
          Det är bara att inse att vi måste forsätta informera allmänheten pm att knte skräpa ner och vara rädda om naturen!
          (Jag städade undan det värsta av deras eldstad grillade min korv och släckte framförallt ordentligt)

Men men det finns en sak som är ännu värre än allt detta.... mycket mycket värre....
          LINTRASSEL!!!!! (Lite ironiskt menat om det inte framgick)
          Senast ändrad av Husse0416; 2017-05-08, 08:23.

Kommentera

• Jag stör mig på svenska fisketidningars extremt ensidiga fokus på predatorerna abborre, gädda, gös och havsöring.

Jag stör mig på sådana som "vet saker", precis som någon annan skrev. Ett jättebra exempel: min morbror hävdar att det INTE GÅR att få gös om man har en titantafs (han kör FC). Denna tes har motbevisats flera gånger.
            http://enamatorfiskare.blogspot.se
            Instagram enamatorfiskare

Kommentera

• Stör mig när man gör ett 10 timmars bompass, kollar facebook när man kommer hem och ser inlägg "skulle bara kasta något kast nere vid bryggan innan middagen, 10.6kg :P"

Fuck off

Kommentera

• -Gubbar som skryter om att dom har hundra kilo abborrfilé i frysen.

-Gubbar som anser att alla gäddor borde slås ihjäl eftersom "dom äter ju upp abborrarna/öringarna/de groteska inavlade styggelserna som är inplanterad regnbåge", inte sällan samma gubbar som skryter om antalet kilo abborrfilé de har i frysen. Hashtag kastasteniglashus.

-Folk som av någon outgrundlig anledning tror att man inte behöver en avkrokningstång av något slag när de fiskar i vatten där sannolikheten att få gädda är över 0%.

-Att vara på jobbet eller ha en annan förpliktelse när det är schysst fiskeväder.

-Värdelöst fiskeväder på en ledig dag.

-När det verkliga vädret är sämre ur fiskehänseende än vad prognosen antydde att det skulle vara.

-Att jag har sån förbannad oordning på fiskegrejerna att jag inte sällan köper nytt "småplock"(beteslås,lekanden,flötesstopp osv) trots att jag redan har skapliga mängder, någonstans i det kaos som är min bostad.
                All you need is Lubb.

Kommentera

• Ursprungligen postat av .art Visa inlägg
                  Jag stör mig på folk som skräpar ner, eldar plast i eldstäder där man ska grilla mat och dom som envisas med att bryta ner alla träd och buskar i närheten bara för att kunna svinga.

Håller med till 100% x 1000!!!

Fruktansvärt hur folk beter sig tyvärr ibland (men det är ju inte ens "ibland" utan det är oftast "oftast" som är rätt ord... ).

En trend jag ser i detta är dock att det oftast rör sig om "Hans&Greta"-folket när detta beteende uppvisas... alltså folk som oftast fiskar på lättillgängliga ställen (vilket det verkligen INTE är nåt fel på) och man fullkomligt SER deras tydliga tydliga hans&greta-spår från bilen på parkeringsfickan av uppbrutna förpackningar med buster jerks etc raka spåret ner till vattnet där det hamnar några energidrycksburkar och fimpar samt eventuellt "röjt" lite av buskaget så man enklare kan svinga runt...
                  Vilket i sig är en ganska intressant inställning... jag brukar anpassa mitt fiske efter naturen, både fiskesätt (beroende på vad det finns för arter osv, som tur var finns dock nästan alltid gädda närvarande ) men också hur det utövas av rent praktiska skäl med växtlighet etc, både i och runt vattnet, inte tvärtom som dessa som alltid vill anpassa naturen efter deras fiske....

Jaja, blir alltid lika förbannad och uppjagad när jag tänker på sånt hära... bäst å släppa det å dra ut å fiska

mvh/peter
                  https://www.facebook.com/OKspinners/

Kommentera

• Kom på tre saker till;

- Fiskare som på det stora hela taget av allt att döma har relativt goda insikter vad gäller det vetenskapliga. De förstår i stora drag hur lufttryck, vind, ljus/siktförhållanden, vattentemperatur och sånt påverkar fisket och hur de ska anpassa sig till det, men får panik så fort nån säger "Lycka till!" eller när arbetskamraten(som inte är en inbiten fiskare) de bjudit med på båtfisketur råkar ha en banan i matsäcken. Bestäm er för bövelen! Vetenskap eller hokus pokus! Inte båda samtidigt!

-När det uppdagas att ens Idfiskeställe i älven är den sträcka som vattenskidklubben åker förbi var tredje minut i vattenskidåkarfart c:a 10-30 meter från mäskplatsen ett par timmar varje sommarkväll med skapligt väder. Extra trist var det att märka det efter att ha gjort sig omaket att cykla dit med två spön, mäsk och alla tillbehör och såklart även hunnit packa upp allt och få ut mäsk och beten. Det var visserligen ingen risk att nån lina skulle trassla in sig i båtmotorn, men det fanns ej heller någon risk att få fisk.

- Folk som av någon outgrundlig anledning tror att "5 Knop" skylten vid ovan nämnda ställe är en rekommendation eller ett önskemål och inte den maximala tillåtna hastigheten.
                    All you need is Lubb.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Usling Visa inlägg
                      Kom på tre saker till;

- Fiskare som på det stora hela taget av allt att döma har relativt goda insikter vad gäller det vetenskapliga. De förstår i stora drag hur lufttryck, vind, ljus/siktförhållanden, vattentemperatur och sånt påverkar fisket och hur de ska anpassa sig till det, men får panik så fort nån säger "Lycka till!" eller när arbetskamraten(som inte är en inbiten fiskare) de bjudit med på båtfisketur råkar ha en banan i matsäcken. Bestäm er för bövelen! Vetenskap eller hokus pokus! Inte båda samtidigt!

-När det uppdagas att ens Idfiskeställe i älven är den sträcka som vattenskidklubben åker förbi var tredje minut i vattenskidåkarfart c:a 10-30 meter från mäskplatsen ett par timmar varje sommarkväll med skapligt väder. Extra trist var det att märka det efter att ha gjort sig omaket att cykla dit med två spön, mäsk och alla tillbehör och såklart även hunnit packa upp allt och få ut mäsk och beten. Det var visserligen ingen risk att nån lina skulle trassla in sig i båtmotorn, men det fanns ej heller någon risk att få fisk.

- Folk som av någon outgrundlig anledning tror att "5 Knop" skylten vid ovan nämnda ställe är en rekommendation eller ett önskemål och inte den maximala tillåtna hastigheten.
                      Call the police..

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 497 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art