Ursprungligen postat av Sturgeon
Trist att höra att du tycker den här frågan bara är nonsens. Det tyckte inte folk i Tyskland och Holland men där är det nu ändå C&R förbud, tillika fiskeförbud vid vissa vatten. Trist om du tycker att den här frågan plågar forumet - men du behöver ju inte medverka i den här debatten om du inte vill eller hur? Men fortsätt och skit i allt vad andra tycker och tänker, det ordnar sig säkert till det bästa. Tyvärr gjorde det inte det i Tyskland som sagt.
Om du läst igenom tidigare inlägg så borde motiveringen vara tydlig, men ok: Min motivering till att ta upp dessa tydligen så känsliga frågor är att jag vill kunna sportfiska så fritt som möjligt utan inskränkningar i framtiden, och även att mina barn ska kunna göra detsamma!
Och de känsliga frågorna som varje sportfiskare måste ställa till sig själv är alltså: Vilken är din grundinställning till fisken när du fiskar? Varför fiskar du, och vad får det för konsekvens för ditt fiske och hanteringen av fisken?
Sturgeon, jag förstår av ditt inlägg att du inte vill debattera det här. Så du behöver absolut inte svara på detta. Hoppas du har trevligt med ditt fiske även fortsättningsvis och att du även i lagens ögon får fortsätta att fiska som du vill för att du tycker om det!
mvh /xaphod
Den sortens jaktturism finns 3 mil ifrån mig.
Kommentera