Ursprungligen postat av Jan O
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
En anledning???
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Jag har respekterat Din önskan om att inte kommentera Dina bilder. Fast jag tänker ju inte lämna Dina kommentarer som är avsedda för mig obesvarade. Eftersom jag är säker på att Du och Arne redan diskuterat mina inlägg så ser jag ovanstående som en ren provokation. Samtidigt är jag rätt trött på att diskutera med människor som saknar humor och tar sig själva på alltför stort allvar. Vi har som sagt aldrig träffats och jag hoppas att det aldrig sker. En del människor är små på flera sätt...Senast ändrad av KG?; 2005-01-22, 20:19.
-
Skönt att höra att du tröttnat. Som jag tidigare sagt är du i mina ögon bara en provokatör. Dvs en person som inte har den minsta avsikt att göra gott utan enbart söker bråk. Det är bara att göra en sökning på vad du skrivit här på FS så framgår detta på några sekunder, ödmjukhet är inte din starka sida.... Du är säkert en utmärkt person ändå, andra människor jag träffat som påminner om dig är ofta inte medvetna om vad de gör för intryck, så tänk lite hur du du skriver... Ja, jag är ganska liten 1,66 cm. Jag är oxå ganska liten i det fall att jag alltid försöker att vara ödmjuk mot andra människor även i de fall jag blir attackerad. Jag vet mycket väl vad du menar med liten, en sådan kommentar är alltid avsedd att reducera en annan människa men, jag säger som Einstein. "What has size got to do with it...""Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
"Keep it simple"
//Jan O
www.fisheco.se
www.brofiske.net
www.magazinefisheco.se
Kommentera
-
Har aldrig skrivit att frågan plågar forumet, DU plågar däremot forumet och dess medlemmar med att ställa så många som möjligt mot väggen.Ursprungligen postat av xaphodSturgeon: Bra att du äter fisk, det gör det ju helt klart lättare att motivera varför man fiskar! Önskar att fler gör som du och äter den fisk man fiskar på!
Trist att höra att du tycker den här frågan bara är nonsens. Det tyckte inte folk i Tyskland och Holland men där är det nu ändå C&R förbud, tillika fiskeförbud vid vissa vatten. Trist om du tycker att den här frågan plågar forumet - men du behöver ju inte medverka i den här debatten om du inte vill eller hur? Men fortsätt och skit i allt vad andra tycker och tänker, det ordnar sig säkert till det bästa. Tyvärr gjorde det inte det i Tyskland som sagt.
Om du läst igenom tidigare inlägg så borde motiveringen vara tydlig, men ok: Min motivering till att ta upp dessa tydligen så känsliga frågor är att jag vill kunna sportfiska så fritt som möjligt utan inskränkningar i framtiden, och även att mina barn ska kunna göra detsamma!
Och de känsliga frågorna som varje sportfiskare måste ställa till sig själv är alltså: Vilken är din grundinställning till fisken när du fiskar? Varför fiskar du, och vad får det för konsekvens för ditt fiske och hanteringen av fisken?
Sturgeon, jag förstår av ditt inlägg att du inte vill debattera det här. Så du behöver absolut inte svara på detta. Hoppas du har trevligt med ditt fiske även fortsättningsvis och att du även i lagens ögon får fortsätta att fiska som du vill för att du tycker om det!
mvh /xaphod
Den som skiter i vad alla tycker är DU, annars hade du givit upp och lugnat dig för länge sedan, men icke då.
Vad är det du inte förstår, hur många som helst har angivit sina anledningar till att fiska, att använda C&R m.m. Men du ger dig inte, VARFÖR???
Du tar upp de "känsliga frågorna", MEN jag har ju skrivit att det är var och ens personliga värderingar som styr. Ge dig inte på att kritisera folks personliga värderinga allt för mycket, det vore illa!!!
Hoppas verkligen att det är så att du bara försöker provocera och det inte är så att du helt enkelt inte förstår ett antal medlemmars egna förklaringar och viljor.
Att jämföra mina värderingar är bara obegåvat och pinsamt.
Mvh Kristian Sethsigpic
Kommentera
-
Sååååddddeeeesssssåååååå...."Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
"Keep it simple"
//Jan O
www.fisheco.se
www.brofiske.net
www.magazinefisheco.se
Kommentera
-
Bra! Jag är inte speciellt intresserad av att delta i "er värld", nåt som redan klargjorts när jag sen länge valt att inte göra inlägg på ert forum.Ursprungligen postat av ArnenymKG> Klockan är nu 20.55 oc NU HAR VI DISKUTERAT DINA INLÄGG. Jag och Jan O har kommit överens om att ignorera dig fullständigt. Du finns inte mer i vår värld.
Kommentera
-
Tack Kg, det tar jag som ett löfte, Go natt, nu ska jag gå o krama min fru en stund å kolla på Dr Doolittle. Ganska trevligt faktiskt.... Jo, med det vill jag oxå säga att världen är större än ett forum på Internet... Hur konstigt det än kan låta. Go natt igen...Senast ändrad av Jan O; 2005-01-22, 21:29."Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
"Keep it simple"
//Jan O
www.fisheco.se
www.brofiske.net
www.magazinefisheco.se
Kommentera
-
Lite oviktiga fakta... men, klockan 20:55 skulle inte KG? finnas i er värld längre men, en timme senare håller ni fortfarande i honom...
Jaja, det får väl betraktas som en parantes... men jag fick sån lust...
Nu ska jag ägna mig åt min värld.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
2025-03-22, 17:54 -
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
2025-03-23, 20:34 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
|
14 svar
3 127 visningar