En anledning??? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

En anledning???

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Sturgeon
    Men vad skall BBRF ägna sig åt då???

För övrigt är vi överens om att var och en är sin egen lyckas smed?
    Knyppling?

Kommentera

så om jag skaffar en flickvän som vill ha smisk, måste jag äta upp henne då?
      my precious....

Kommentera

Ursprungligen postat av Martin_G
        Jag förstår hur du tänker(eller iaf argumenterar) och det är inte en risk man helt ska bortse ifrån. Dock tror jag inte den är överhängande i Sverige. I Tyskland har alltid de gröna varit mycket starkare.
        De gröna blir starkare och starkare här också. Vem vet hur det ser ut om 5-15 år? Men hoppas du får rätt!

Ursprungligen postat av Martin_G
        Trots att den där tarpoonen på 10 pannor var för stor för att äta ger du dig ut och fiskar Blue Marlin på 200 pannor, var du extra hungrig?
        På Big Game fiske kan man tyvärr inte bestämma exakt vad man ska få. Fick en mindre tonfisk i båten, tillsammans med bla Wahoo, Durado och en fin Rainbow Runner. På dessa blev det barbecue. Färsk tonfisk är det absolut godaste jag ätit nånsin! Pga att Blue Marlin är en så pass sällsynt och eftertraktad sportfisk ville inte skepparen ta upp den, utan istället försöker man sätta en tag på alla Marlin man fångar. Detta förstår jag och respekterar.
        Smaken är som baken...

Kommentera

Ursprungligen postat av xaphod
          De gröna blir starkare och starkare här också. Vem vet hur det ser ut om 5-15 år? Men hoppas du får rätt!

På Big Game fiske kan man tyvärr inte bestämma exakt vad man ska få. Fick en mindre tonfisk i båten, tillsammans med bla Wahoo, Durado och en fin Rainbow Runner. På dessa blev det barbecue. Färsk tonfisk är det absolut godaste jag ätit nånsin! Pga att Blue Marlin är en så pass sällsynt och eftertraktad sportfisk ville inte skepparen ta upp den, utan istället försöker man sätta en tag på alla Marlin man fångar. Detta förstår jag och respekterar.
          Så ibland är det okej att "plåga" fisk? Annars borde man kanske inte delta och respektera det? Men vad vet jag, jag är ju ingen förklädd vegan...(med tomteskägg)

Kommentera

Ursprungligen postat av BBRF
            Man fiskar givetvis för att det är spännande med t ex hugget och fighten från fisken, inte för att plåga fisken, sen tillkommer naturupplevelsen och kanske en god måltid gjord på fisken också, men det primära är givetvis känslan av att få fisken att hugga. Är ätandet det primära kan du lika väl börja lägga nät. Tyvärr Xaphod, din argumentation visar att du totalt missuppfattat vad sportfiske handlar om.
            BBRF: Om jag har förstått din beskrivning rätt så fiskar du inte med grundinställningen att du ska äta den fisk du fångar. Du fiskar främst för att det är spännande med hugget och den efterföljande fighten/drillningen. Du fiskar alltså primärt för ditt nöjes skull. När fisken får en krok i sig och sedan drillas så plågas eller stressas fisken. Ditt fiske plågar alltså fisken. Du tycker då alltså att det både är okey och skoj att plåga fisken! Är det vad ditt sportfiske handlar om - att plåga fisk för ditt höga nöjes skull?
            Smaken är som baken...

Kommentera

Dom som köper bilar av märket toyota är deras huvudsakliga syfte med livet att plåga anställda med 3 kronor i timmen som lön?

Det går som du ser att vrida och vända på allting och det gör det inte till ett bra argument.

Kommentera

Ursprungligen postat av KG?
                Därför att jag höll med dig om ditt första påstående, sen drog jag med Xaphod för att spara plats...Dessutom svarar han bara på hälften av mina inlägg, den andra hälften om frysboxar och överfiske förblir obesvarad. Antagligen av uppenbara skäl...f.ö ska Göteborgare och dylikt ägna sig åt havsfiske och för övrigt vara tysta....
                Sorry KG? vad är det du tycker att jag inte svarat på? Jag uppfattade inte ditt påstående om frys/svartförsäljare som en fråga, men nej, jag tycker inte om frys/svartförsäljare om det var det du undrade.

Däremot undrar jag när du säger "jag plågar inte fisk när jag fiskar", hur menar du att du fiskar då?

Vänligen /xaphod
                Smaken är som baken...

Kommentera

Ursprungligen postat av Sturgeon
                  Inget levande vill (förutom vissa sjuka människor) bli plågade eller infångade. Blir de fångade och utsatta för smärta och "de får välja" (inte för att så många djur har intelligent vilja) så väljer de frihet före att avlivas.
                  Sturgeon, hur motiverar du ditt C&R-fiske för låt säga en fiskeförbudsivrare som tycker att du plågar, stressar eller tillfogar smärta för fisken enbart för ditt nöjes skull?

Äter du fisk?

mvh /xaphod
                  Smaken är som baken...

Kommentera

Det man inte käkar, det släpper man.-.....

Kommentera

Ursprungligen postat av xaphod
                      BBRF: Om jag har förstått din beskrivning rätt så fiskar du inte med grundinställningen att du ska äta den fisk du fångar. Du fiskar främst för att det är spännande med hugget och den efterföljande fighten/drillningen. Du fiskar alltså primärt för ditt nöjes skull. När fisken får en krok i sig och sedan drillas så plågas eller stressas fisken. Ditt fiske plågar alltså fisken. Du tycker då alltså att det både är okey och skoj att plåga fisken! Är det vad ditt sportfiske handlar om - att plåga fisk för ditt höga nöjes skull?
                      Ja visst är det det. Målet är givetvis inte att plåga fisken, men det är följden av fisket. För mig och alla andra, däremot så äter jag gärna fisk då och då. Det finns inget godare än en väl tilllagad fiskrätt gjord på färsk fisk, men det är inte det primära.
                      Hälleflundrafiskare

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
                      14 svar
                      3 123 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg uditsen