Fiskat i 30 år utan ett enda napp. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskat i 30 år utan ett enda napp.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Idag försökte jag hitta någon plats vid Möndalsån som jag har fått tips om, men kunde inte hitta någonstans som var bra. Dom ställena jag kollade var det extremt grunt vatten på, och kanske bara 3-4 meter i bredd. Så jag åkte upp till Rådasjön istället.

    Har varit där förut och letat, men aldrig funnit något lämpligt ställe att stå på. Men denna gången hittade jag en brygga utan några hus i närheten (vill inte tränga mig på, eller stå på någons privata brygga), där jag kunde stå och kasta ett par timmar. Det var vass på båda sidor och hyfsat djup. Testade lite olika drag, och även mjukbete, men åter igen var det helt dött.

    Det är fortfarande lite för kallt kanske?, och all fisk är på djupare vatten? Inte för att jag förväntar mig att få något......men man brukar ju se lite luftbubblor, och kanske någon fisk som är upp vid ytan och "hoppar", men inget sånt alls dom 6 gångerna jag varit ute hitintills.

    Jaja......det kommer flera dagar...

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av NickeGbg Visa inlägg
      Idag försökte jag hitta någon plats vid Möndalsån som jag har fått tips om, men kunde inte hitta någonstans som var bra. Dom ställena jag kollade var det extremt grunt vatten på, och kanske bara 3-4 meter i bredd. Så jag åkte upp till Rådasjön istället.

      Har varit där förut och letat, men aldrig funnit något lämpligt ställe att stå på. Men denna gången hittade jag en brygga utan några hus i närheten (vill inte tränga mig på, eller stå på någons privata brygga), där jag kunde stå och kasta ett par timmar. Det var vass på båda sidor och hyfsat djup. Testade lite olika drag, och även mjukbete, men åter igen var det helt dött.

      Det är fortfarande lite för kallt kanske?, och all fisk är på djupare vatten? Inte för att jag förväntar mig att få något......men man brukar ju se lite luftbubblor, och kanske någon fisk som är upp vid ytan och "hoppar", men inget sånt alls dom 6 gångerna jag varit ute hitintills.

      Jaja......det kommer flera dagar...
      Det anordnas streetfiske i Vallgraven(bron vid Rosenlundsplatsen) 2 Maj kl 17-19, där kanske du kan få en del tips.

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av NickeGbg Visa inlägg
        Idag försökte jag hitta någon plats vid Möndalsån som jag har fått tips om, men kunde inte hitta någonstans som var bra. Dom ställena jag kollade var det extremt grunt vatten på, och kanske bara 3-4 meter i bredd. Så jag åkte upp till Rådasjön istället.

        Har varit där förut och letat, men aldrig funnit något lämpligt ställe att stå på. Men denna gången hittade jag en brygga utan några hus i närheten (vill inte tränga mig på, eller stå på någons privata brygga), där jag kunde stå och kasta ett par timmar. Det var vass på båda sidor och hyfsat djup. Testade lite olika drag, och även mjukbete, men åter igen var det helt dött.

        Det är fortfarande lite för kallt kanske?, och all fisk är på djupare vatten? Inte för att jag förväntar mig att få något......men man brukar ju se lite luftbubblor, och kanske någon fisk som är upp vid ytan och "hoppar", men inget sånt alls dom 6 gångerna jag varit ute hitintills.

        Jaja......det kommer flera dagar...
        Hur har det gått för dig? mvh

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av Henke E Visa inlägg

          Hur har det gått för dig? mvh
          Tackar som frågar, men jag har inte haft möjlighet till att komma ut något dom senaste två veckorna. Nästa helg hoppas jag på att komma ut lite, då jag är ledig 4 dagar.
          Senast ändrad av NickeGbg; 2023-05-07, 10:22.

          Kommentera


          • Ock hur gick det?
            Nu är väl chansen nästan som störst att få från land skulle jag säga
            Mycket fisk går in grundare och skall leka eller har lekt...
            Min fiskeblogg:
            www.marcusfiske.blogspot.se

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av Maackan Visa inlägg
              Ock hur gick det?
              Nu är väl chansen nästan som störst att få från land skulle jag säga
              Mycket fisk går in grundare och skall leka eller har lekt...
              Ingen lycka än så länge.....eller ja, jag har ju inte haft någon lycka på över 30 år, men heller inte nu med alla dessa nya tekniker som jag testat på i år.....och framförallt då med mjukbeten.....jigg, dropshot, texas rig m.m

              Funderar på att eventuellt ta mig till Sävelången ikväll. Men samtidigt så lockar det inte så mycket, då jag vet att det är 99.9999999% chans att jag inte får någonting. Har verkligen fokuserat på att enbart fiska med jigg, mjukbeten och olika hårdbeten nu, men funderar på att börja ta med mig metspöt igen, då man åtminstone brukar få något på det.....även om det bara är småfisk.

              Det var någon som ställde en fråga om att fiska abborre runt Göteborg, i en grupp på facebook, där han fick till svar att sjöarna runt göteborgsområdet är väldigt svåra att få någon större abborre i......speciellt ifrån land, och det stämmer ju överens med mina 30+ år utan något napp överhuvudtaget.

              Det blir nog till att ge sig iväg ut någon gång ibland.....mest för att det är skönt och avkopplande. Men att få någon fisk är nog mer eller mindre omöjligt.

              Kommentera


              • Låter du som du hamnat i sjuk ofas, finns gott om fisk i vattnen runt Gbg men generellt är dom mycket svårfiskade. Leken detta året har varit skum också så det ställer till det ytterligare. Här kommer bild från en gula kortet sjö häromdagen om det får upp peppen !
                Bifogade filer

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av Torekrok Visa inlägg
                  Låter du som du hamnat i sjuk ofas, finns gott om fisk i vattnen runt Gbg men generellt är dom mycket svårfiskade. Leken detta året har varit skum också så det ställer till det ytterligare. Här kommer bild från en gula kortet sjö häromdagen om det får upp peppen !
                  Ja, sjuk ofas i 35 år, utan så lite som ett enda napp. Fin borre! Tagen ifrån båt?

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av NickeGbg Visa inlägg

                    Ja, sjuk ofas i 35 år, utan så lite som ett enda napp. Fin borre! Tagen ifrån båt?
                    Du får hänga med ut någon gång så skall vi nog lösa en kilos till dig, nej från land aldrig fiskat från båt direkt.

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av NickeGbg Visa inlägg
                      Idag försökte jag hitta någon plats vid Möndalsån som jag har fått tips om, men kunde inte hitta någonstans som var bra. Dom ställena jag kollade var det extremt grunt vatten på, och kanske bara 3-4 meter i bredd. Så jag åkte upp till Rådasjön istället.

                      Har varit där förut och letat, men aldrig funnit något lämpligt ställe att stå på. Men denna gången hittade jag en brygga utan några hus i närheten (vill inte tränga mig på, eller stå på någons privata brygga), där jag kunde stå och kasta ett par timmar. Det var vass på båda sidor och hyfsat djup. Testade lite olika drag, och även mjukbete, men åter igen var det helt dött.

                      Det är fortfarande lite för kallt kanske?, och all fisk är på djupare vatten? Inte för att jag förväntar mig att få något......men man brukar ju se lite luftbubblor, och kanske någon fisk som är upp vid ytan och "hoppar", men inget sånt alls dom 6 gångerna jag varit ute hitintills.

                      Jaja......det kommer flera dagar...
                      Några timmar vid samma brygga är slöseri med fisketid, finns det huggvillig fisk klipper dom typ direkt så händer inget på ca 15 minuter byt plats. Denna 110 gädda fick jag för ca tre veckor sen två meter utanför en vass på ca 2,5 meters djup i en liten sjö ungefär 25 minuter utanför Göteborg.
                      Click image for larger version

Name:	IMG_7915.jpeg
Views:	242
Size:	2,07 MB
ID:	2623608
                      Tycker du ska försöka hitta otillgängliga småsjöar där inte många fiskar, där finns massa fisk.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      • Newborn
                        Svar till Värde?
                        av Newborn
                        Är svårt att vara lite mer specifik då det bara står Penn Fierce 7000 på rullen... fast på spöt står...
                        2024-01-13, 20:31
                      • Knox88
                        Värde på spön ?
                        av Knox88
                        Hej, har ärvt några vad jag förstått flugfiskespön och skulle uppskatta om någon har en hum vad dessa...
                        2023-08-13, 11:49
                      • Backslag
                        Svar till Cisco Kid, mindre
                        av Backslag
                        Tyvärr är det en annan modell. Den på bilden är den enda jag har kvar. Det verkar som om tillverkningen...
                        2023-09-03, 20:16

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Perchman, 2005-04-15, 07:13
                      15 svar
                      4 576 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      63 svar
                      13 590 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg RUSTY HOOK  
                      Startad av teamtoth, 2008-05-01, 08:38
                      16 svar
                      1 467 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg mrfisker  
                      Startad av tugge08, 2009-04-06, 17:17
                      19 svar
                      5 331 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av LillaFiskePojken, 2009-07-06, 14:33
                      20 svar
                      25 573 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Arbetar...
                      X