Fiskat i 30 år utan ett enda napp. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskat i 30 år utan ett enda napp.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av NickeGbg Visa inlägg
    Idag försökte jag hitta någon plats vid Möndalsån som jag har fått tips om, men kunde inte hitta någonstans som var bra. Dom ställena jag kollade var det extremt grunt vatten på, och kanske bara 3-4 meter i bredd. Så jag åkte upp till Rådasjön istället.

Har varit där förut och letat, men aldrig funnit något lämpligt ställe att stå på. Men denna gången hittade jag en brygga utan några hus i närheten (vill inte tränga mig på, eller stå på någons privata brygga), där jag kunde stå och kasta ett par timmar. Det var vass på båda sidor och hyfsat djup. Testade lite olika drag, och även mjukbete, men åter igen var det helt dött.

Det är fortfarande lite för kallt kanske?, och all fisk är på djupare vatten? Inte för att jag förväntar mig att få något......men man brukar ju se lite luftbubblor, och kanske någon fisk som är upp vid ytan och "hoppar", men inget sånt alls dom 6 gångerna jag varit ute hitintills.

Jaja......det kommer flera dagar...
    Hur har det gått för dig? mvh

Kommentera

• Ursprungligen postat av Henke E Visa inlägg

Hur har det gått för dig? mvh
      Tackar som frågar, men jag har inte haft möjlighet till att komma ut något dom senaste två veckorna. Nästa helg hoppas jag på att komma ut lite, då jag är ledig 4 dagar.
      Senast ändrad av NickeGbg; 2023-05-07, 10:22.

Kommentera

• Ock hur gick det?
        Nu är väl chansen nästan som störst att få från land skulle jag säga
        Mycket fisk går in grundare och skall leka eller har lekt...
        Min fiskeblogg:
        www.marcusfiske.blogspot.se

Kommentera

• Ursprungligen postat av Maackan Visa inlägg
          Ock hur gick det?
          Nu är väl chansen nästan som störst att få från land skulle jag säga
          Mycket fisk går in grundare och skall leka eller har lekt...
          Ingen lycka än så länge.....eller ja, jag har ju inte haft någon lycka på över 30 år, men heller inte nu med alla dessa nya tekniker som jag testat på i år.....och framförallt då med mjukbeten.....jigg, dropshot, texas rig m.m

Funderar på att eventuellt ta mig till Sävelången ikväll. Men samtidigt så lockar det inte så mycket, då jag vet att det är 99.9999999% chans att jag inte får någonting. Har verkligen fokuserat på att enbart fiska med jigg, mjukbeten och olika hårdbeten nu, men funderar på att börja ta med mig metspöt igen, då man åtminstone brukar få något på det.....även om det bara är småfisk.

Det var någon som ställde en fråga om att fiska abborre runt Göteborg, i en grupp på facebook, där han fick till svar att sjöarna runt göteborgsområdet är väldigt svåra att få någon större abborre i......speciellt ifrån land, och det stämmer ju överens med mina 30+ år utan något napp överhuvudtaget.

Det blir nog till att ge sig iväg ut någon gång ibland.....mest för att det är skönt och avkopplande. Men att få någon fisk är nog mer eller mindre omöjligt.

Kommentera

• Låter du som du hamnat i sjuk ofas, finns gott om fisk i vattnen runt Gbg men generellt är dom mycket svårfiskade. Leken detta året har varit skum också så det ställer till det ytterligare. Här kommer bild från en gula kortet sjö häromdagen om det får upp peppen !
            Bifogade filer

Kommentera

• Ursprungligen postat av Torekrok Visa inlägg
              Låter du som du hamnat i sjuk ofas, finns gott om fisk i vattnen runt Gbg men generellt är dom mycket svårfiskade. Leken detta året har varit skum också så det ställer till det ytterligare. Här kommer bild från en gula kortet sjö häromdagen om det får upp peppen !
              Ja, sjuk ofas i 35 år, utan så lite som ett enda napp. Fin borre! Tagen ifrån båt?

Kommentera

Ja, sjuk ofas i 35 år, utan så lite som ett enda napp. Fin borre! Tagen ifrån båt?
                Du får hänga med ut någon gång så skall vi nog lösa en kilos till dig, nej från land aldrig fiskat från båt direkt.

Kommentera

Idag försökte jag hitta någon plats vid Möndalsån som jag har fått tips om, men kunde inte hitta någonstans som var bra. Dom ställena jag kollade var det extremt grunt vatten på, och kanske bara 3-4 meter i bredd. Så jag åkte upp till Rådasjön istället.

Har varit där förut och letat, men aldrig funnit något lämpligt ställe att stå på. Men denna gången hittade jag en brygga utan några hus i närheten (vill inte tränga mig på, eller stå på någons privata brygga), där jag kunde stå och kasta ett par timmar. Det var vass på båda sidor och hyfsat djup. Testade lite olika drag, och även mjukbete, men åter igen var det helt dött.

Det är fortfarande lite för kallt kanske?, och all fisk är på djupare vatten? Inte för att jag förväntar mig att få något......men man brukar ju se lite luftbubblor, och kanske någon fisk som är upp vid ytan och "hoppar", men inget sånt alls dom 6 gångerna jag varit ute hitintills.

Jaja......det kommer flera dagar...
                  Några timmar vid samma brygga är slöseri med fisketid, finns det huggvillig fisk klipper dom typ direkt så händer inget på ca 15 minuter byt plats. Denna 110 gädda fick jag för ca tre veckor sen två meter utanför en vass på ca 2,5 meters djup i en liten sjö ungefär 25 minuter utanför Göteborg.
                  Click image for larger version

Name:	IMG_7915.jpeg
Views:	306
Size:	2,07 MB
ID:	2623608
                  Tycker du ska försöka hitta otillgängliga småsjöar där inte många fiskar, där finns massa fisk.

Kommentera

• Under de få år jag bott i götet så har jag fått fisk på spinn på majoriteten av ställena som nämns i tråden och detta utan att ha haft några större förkunskaper om platserna innan, har inte heller på långa vägar den erfarenhet som många andra som tipsat i tråden har. Till och med havsöringsfisket som ska vara "de tusen kastens fiske" har gett resultat fler gånger än det blivit bompass. Detta säger jag inte för att strö salt i såren utan för att poängtera att något väldigt grundläggande måste vara galet med ditt fiske, och att döma från dina inlägg så är min uppfattning att felet är din ovilja mot att göra något som är minsta lilla obekvämt. Vill man inte fiska i blåst, inte bland folk och inte från båt samt tycker P&T är fusk så har man inte många platser att välja på i Göteborg. Kan du tänka om på de punkterna däremot, då är platserna nästintill oändliga. Fisket från pirarna runtom stan t.ex har erbjudit bland det roligaste abborrfisket i hela mitt liv. De lätttillgängliga sjöar som finns häromkring är tröga absolut, men stendött jämt är det definitivt inte. Om jag ska ge dig ett praktiskt råd så är det att hålla dig till ett fåtal beten och nöta med dem, förslagsvis
                    jigg och spinnare. En curlytailjigg hemtagen med vevstopp är bland det enklaste och mest effektiva spinnfiske man kan bedriva, på de flesta arter. Testa det, ge dig ut på "obekväma" platser och låt fisket vara ditt fokus när du är ute så kommer huggen. Skitfiske!
                    Senast ändrad av kenwald; 2023-05-24, 10:46.

Kommentera

• Idag har jag fått min första fisk på kastspö.....typ.....

Jag var uppe i Delsjön.....körde lite dropshot och jigg på ena spöt, som inte gav någonting alls......sedan kastade jag med vanliga drag.....skeddrag, spinnare, och till slut satte jag på en popper, som jag fick en liten abborre på, som knappt var större än draget själv ;-) Tror abborren var nyfiken, och sedan har draget råkat fastna under munnen på fisken.

Kändes som något litet ryck när jag vevade in......men sedan var det helt "dött"......men när draget kommer närmare in mot land så såg jag att det satt fast en liten abborre.

Känns nästan som att det inte går att räkna detta......men men.....alltid nåt.....och första gången någonsin som jag fått något på ett kastspö.

Hoppas fortfarande på att få något större.......något som sprattlar och kämpar emot......att man verkligen känner att man har något på kroken.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 460 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art