Uppsala Fiskare - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Uppsala Fiskare

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Jag e snabb

Ursprungligen postat av micke g Visa inlägg
    Låter intressant!
    Hur kör du? bottenmete eller flöte.
    uppströms eller nedströms verket?
    Ursäkta att jag e så kvick me svaren

Har själv bara testat där en gång med så där resultat. Då fiskar vi nedströmsverket och bottenmete.Vi stod då vid brofästena innan verket. 8 napp på 4 timmar.varav jag landade en........lite av en nybörjare på gös faktiskt. Två kompisar var med som hade liknande resultat. Den ena brukar fiska där ganska ofta och tog sitt pb på gös där 4.8. Han sa att det var grinigt fiske, Men har läst andra göstrådar och det verkar vara grinigt gösfiske här runt Uppsala. Ska förresten ut på ekoln Tis eller Ons med min kusin. Tänkte Jerka. Några Tips?? Han känner till Ekoln ganska bra ioförsig men alltid kul med tips.
    Senast ändrad av Tobias J; 2007-08-17, 16:01.

Kommentera

• [QUOTE=mascot;289571]Är inte mycket för att trolla gös, men meta på löja vid uttraverken verkar ju riktigt intressant. Får testa det nån kväll. Är det lätt att ta löja i betesnät (5 meters nät på metspö) där??

Det kokar med löja där

Jag och en polare åkte så långt in man får där och kikade med lodet och det kryllar av firre där inne, Gösen behöver bara gäspa så har den suchi i truten.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Jonas 37
        Old Firehand kör du på frivattnet eller på nåt TDA vatten? Vilket bottendjup har det varit där ni kört? Om du kör på det djupa frivattnet försöker du köra i närheten av topparna som är på 7-10m? Funderar på om jag ska åka till Härjarö i morgon.Mvh Jonas
        Hej Jonas 37; Vi kör mest på s.k. enskilt frivatten på Norra Björken i Mälaren och aldrig på några TDA-vatten. Där vi kör varierar djupet oftast mellan 25 och 45 meter och långt sydost om Härjarö. Tänk dig neråt Sparinhållet och det börjar brännas! Vi håller oss utanför grundområdena eftersom det finns så enormt med gäddor och smågös där.
        Storgösen verkar otroligt selektiv när det gäller val av wobbler ute på Björken. Ibland fungerar de flesta wobbler, men ofta väljer storgösen våra metallrekflekterande, superflashiga färger som blå/röda (263), gul/orange (264 och 271) och grön/röda (262 och 267) samt emellanåt vanliga ljusblåvita eller silver/fluorgula som 24A och 25A i PLO och XSICH-färger.

Vårt bästa gösfiske börjar för det mesta när det mörknar och andra båtar plockar upp spöna och drar hem!
        Go for the Big Ones!
        Old Firehand

Kommentera

• Ursprungligen postat av Jonas 37
          OF du skriver att ni kör med djuprigg ,men har inte du hävdat att gösen inte gillar ljudet från vajern?Min erfarenhet är att smågösen dras till riggarna men dom stora flyr.Jag prata med Frasse Fransson om detta och han höll med.Dock så påstod han att man kunde byta vajern mot grov nylon och köra med klot på runt 1kg.Mvh Jonas
          Hej igen Jonas 37; Ikväll blev det inget gösfiske! Visst har jag tidigare och vid flera tillfällen hävdat att ljudet från djupriggswirarna skrämmer mer än de lockar. Vi får inte många gösar på djupriggsbetena heller! Det är mest för att täcka större djup ner till 45 fot (15 meter) som vi plussar med djupriggsfisket. I år har vi kompletterat djupriggarna med Scotty Nr 370 Trolling Snubber för att försöka dämpa wireljudet och eliminera det elektriska magnetfältet runt lodvikterna. Vid gösfiske använder vi inte TL´s blylod med galvade fenor utan har Cannons gula bananlod som färgmässigt tycks locka gösen bättre och dessutom också hjälper till att minska sjungandet från wirarna. Vikterna blir även lättare att lyfta ombord efter avslutat fiske när man greppar Trolling Snubberna. Beträffande Frasse Fransson har jag en gammal 70-talsbekant som heter Kenneth Fransson, Team Gösen från Linköpingstrakten. Är det honom du menar så är han en sjutusan till trollingfiskare.
          I morgon kväll eller på söndag är det dags för nästa gösrepa!
          Go for the Big Ones!
          Old Firehand

Kommentera

• nån som kan tipsa om bra ställe som ligger nära hammarskog? (hyr båt där)
            tips på bra drag & färger?

[FONT=Impact]Blogg[/FONT]

[FONT=Impact]Filmer[/FONT]

[FONT=Georgia][FONT=Impact]Kepsen på, fisk vi få![/FONT][/FONT]

Kommentera

• nån som fiskar??

Hur är det i ekoln nuförtiden?
              Tänkte ta några gösar imorgon.

Kommentera

• De gjorde jag!
                1,2 och 2,85(pb)!
                Efter 40 timmar utan hugg förra året slår det till.
                Liten gul jigg vid grynna.

Kommentera

• Ursprungligen postat av micke g Visa inlägg
                  De gjorde jag!
                  1,2 och 2,85(pb)!
                  Efter 40 timmar utan hugg förra året slår det till.
                  Liten gul jigg vid grynna.
                  Grattis, själv fick jag en bonus-gös nu i helgen som vägde 1,7kg tagen på Buster Jerk, strax utanför skaris. Så dom kanske är på g nu.

Kommentera

• Det var en fin huggperiod igår runt 19. Tyvärr var vi tvugna att bryta då. Ni som kan åk ut i kväll med jiggen.
                    Snart går dom ut i frivattnet oc då får man ju trolla. Det är kul med men spinn/jerkfångad är roligare tycker jag.

Kommentera

• Hur går sommarens gösfiske?

Hur har det gått för er gösfiskare i Ekoln i sommar? Tillräckligt varmt i vattnet?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
                      14 svar
                      3 140 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg uditsen
                      av uditsen