Uppsala Fiskare - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Uppsala Fiskare

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Har tyvärr ingen tilgång till båt i ekoln, men i sörmländska hemmavatten har gösfisket varit kanon, Om någon vill ha med sig sällskap ut på ekoln så hänger jag gärna med och fiskar lite gös. Var ute på Råksjön 5 mil norr om uppsala och försökte dra någon finare abborre, men uppland är verkligen ett tragiskt fiskelanskap, om man gillar abborrr och gösfiske. Börjar tro att ekoln är det enda vattnet i hela uppland som det är värt att fiska på och där har man inte en möjlighet att komma ut som det verkar.

Får väl fortsätta att åka 30-40mil tur och retur när man ska fiska

Kommentera

• Ursprungligen postat av GösMicke Visa inlägg
      Har tyvärr ingen tilgång till båt i ekoln, men i sörmländska hemmavatten har gösfisket varit kanon, Om någon vill ha med sig sällskap ut på ekoln så hänger jag gärna med och fiskar lite gös. Var ute på Råksjön 5 mil norr om uppsala och försökte dra någon finare abborre, men uppland är verkligen ett tragiskt fiskelanskap, om man gillar abborrr och gösfiske. Börjar tro att ekoln är det enda vattnet i hela uppland som det är värt att fiska på och där har man inte en möjlighet att komma ut som det verkar.

Får väl fortsätta att åka 30-40mil tur och retur när man ska fiska
      om man är medlem i UFF så får man ju låna gratis roddbåt i ekoln

[FONT=Impact]Blogg[/FONT]

[FONT=Impact]Filmer[/FONT]

[FONT=Georgia][FONT=Impact]Kepsen på, fisk vi få![/FONT][/FONT]

Kommentera

• Var ett tag sedan jag gästspelade i Team WallinsFiske Uppland (Mörtsnurb) på ett trollingpass. Gösen verkar vandra mycket efter leken och det verkar inte helt lätt att hitta rätt.. Team WallinsFiske Uppland fick några fina när högtrycket var som stabilast. Ena passet en 5 och en 7.5 kilos - och några veckor efter landade Johan Wallin själv (som ju är enbiten jerkbait dängare och gäddfantast) sin första gös. Damen vägde 4.45 kg och var full med rom sent in i Juni. En "helt ok" första gös må man säga!

Själv håller jag abborrefisket främst under sommaren och har skrapat ihop ett dussin abborrar på mellan 6-7 och 9.5 hekto i "hemliga sjön" (nej, inte "brofiskeland") men väntar fortfarande på en redig sak att höja blygsamma PB't på 1070 gram (taget på pimpel f.ö) med... Mörtsnurb och jag har en bestämd uppfattning om att abborrar över 2 kg finns i "antal" i hemliga sjön, så det handlar ju bara om att nöta, nöta, nöta.. 200-250 abborrar med snittvikt någonstans runt 300 gram är inte ovanligt en bra eftermiddag kväll i hemliga sjön - men givetvis skulle dessa gärna bytas ut mot ett monster och nytt PB!

I mälaren är det långt mellan storabborrarna - tips mottages gärna. Lite avkopplande flöt/bottenmete med löja kring någon av grynnorna på Norra Björken är det definitivt dags för - hoppas bara vattentempen kan kliva upp mot 20 strecket snart igen så det blir lite fart på de randiga rovriddarna även på Norra Björken och Görveln med omnejd...

Skitfiske och trevlig sommar till er alla! Har ni vägarna förbi Bålsta så titta gärna in... El & Bo Butiken i gamla bålsta centrum (Stockholmsvägen 15) samma hus som fantasifloristen är där WallinsFiske's fysiska butik huserar sedan en tid tillbaka och sortimentet är nästan fullt nu...

Välkomna!
        Min blogg

Kommentera

• Ursprungligen postat av JaniM Visa inlägg
          Tjena uppsala fiskare här edet en som bor i tierp som fiskar, tänkte fråga en
          fråga har ni hört att det går meta efter gös i tämnar ån vid Gryttjom? det tydligen finns där

Har varit dit ett par svängar och har fått hyffsat med gös. Största jag vet därifrån vägde 5,9kg så det finns finingar där. Men mycket gädda också.
          Bäst fiske har vi haft strax efter att dom precis har stängt luckorna. När dom varit stängda en längre tid så är det mycket svårfiskat och när dom släpper på vatten så är det väldigt svårt att komma åt dom.
          Men det är bara att köra på!

Kommentera

• Nån här som fiskat i sjön vid fjällnora och kan säga hur det är med fisk? Har tillgång till båt där och tänkte dra ut och meta lite gädda nån gång.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Matte88 Visa inlägg
              Nån här som fiskat i sjön vid fjällnora och kan säga hur det är med fisk? Har tillgång till båt där och tänkte dra ut och meta lite gädda nån gång.
              Mitt lilla hemmavatten

gädda är det väl hyfsat med men mest smått mitt rekord där är 5,5kg...
              Borren e bättre största i år 800gram men flest runt 300g så dom är inte så stora.Men det finns lite grövre också men antagligen inte så många. Största ja tagit där är väl runt 900-950g...

Vart i sjön har du båten??

Kommentera

• har min båt i öregrund sen ett par år ,men har haft svårt att hitta bra fiskeställen...har varit mest uppe å dängt runt forsmark...även nyinflyttad till Knivsta så Valloxen skall precis utforskas...annars tycker jag att "furan" rockar rätt hårt..

Kommentera

• Ursprungligen postat av raketjohan Visa inlägg
                  Mitt lilla hemmavatten

gädda är det väl hyfsat med men mest smått mitt rekord där är 5,5kg...
                  Borren e bättre största i år 800gram men flest runt 300g så dom är inte så stora.Men det finns lite grövre också men antagligen inte så många. Största ja tagit där är väl runt 900-950g...

Vart i sjön har du båten??
                  Är inte helt säker faktiskt...det e jobbets "semesterhem" som erbjuder båtuthyrning, och det ligger i Marielund, väldigt nära Mariehem om du vet vad det är. Abborre på 800-900g låter ju inte helt fel .

Kommentera

• Tar och använder den här gamla tråden till en liten fundering:
                    När tror ni vi har öppet vatten i Ekoln?

Kommentera

• Ursprungligen postat av Delaque Visa inlägg
                      Tar och använder den här gamla tråden till en liten fundering:
                      När tror ni vi har öppet vatten i Ekoln?
                      Mitten av April skulle jag tro...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 452 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art