Ursprungligen postat av Old Firehand
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Uppsala Fiskare
Collapse
X
-
Bra tråd och initiativ.
Fiskade mycket innan jag flyttade till Uppsala för två år sedan och har nu fått upp intresset igen.
Eftersom jag mest fiskade och är intresserad av att fiska öring/röding undrar jag vart man ska fiska? Vilka sjöar, bäckar är bäst? Bor mitt i Uppsala men har bil så avstånd är inga problem.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av hö nu Visa inläggHar sem denna vecka och tänker fiska några av dom dagarna i östhammar..
Har plats i både bil och båt
pm mig vid intres!
mvh hö nu
faan va kul att se att de e folk som kommer till Ö-hammar o fiskar som e medlemmar på detta forum.
själv så bor man i Östhammar, fiskar du mycket här har du garanterat sett mig en allmänt fet jävel i en micore 550.
Vad fiskar ni efter?
Kommentera
-
Va ute idag prova gädda! 39 st top 7,5 kgUrsprungligen postat av krull Visa inläggfaan va kul att se att de e folk som kommer till Ö-hammar o fiskar som e medlemmar på detta forum.
själv så bor man i Östhammar, fiskar du mycket här har du garanterat sett mig en allmänt fet jävel i en micore 550.
Vad fiskar ni efter?
trevlig dag om en disig. såg fem andra båtar ute.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Dask Visa inläggTja
Tänkte starta en tråd för oss som bor och fiskar i Uppsala med omnejd. Man kan väl skriva lite rapporter och om man vill ha sällskap tex om man har en plats över i båt eller bil när man ska iväg på något schysst fiske. Jag skulle helt enkelt få lite kontakt med uppsalafiskare, var ni fiskar vad ni får och sedan är det roligare ju fler man är.
Har endast varit ute en bomvända på ekoln i år, riktig seg med att få i båten.
Fan detta blev ju nästan som en kontakt annons.
Kul att se att det finns så många fiskare i Uppsala med omnejd.
Jag har nyligen återupptagit mitt gamla fiskeintresse efter en period med studier och småbarn.
Nu har jag en liten båt i Ekoln och har hittills fiskat gädda och abborre. Några smågäddor har det blivit i år. Jag letar fortfarande efter de stora firrarna, så tips emottages tacksamt...
Planen är också att försöka fånga min första gös i Ekoln denna säsong och där har jag fått en del tips i en annan tråd redan. Har gössäsongen börjat i Ekoln nu? Har ni fått något?
Jag åker oftast ut ensam eller ibland med barn, men det vore kul att stifta lite nya bekantskaper.
hö nu: 39 gäddor på en dag! Var var det? Man kanske skulle flytta båten...
Kommentera
-
Dask: Då ses vi på UFF bryggan på lördag för "bryggfixardag". kommer också att lägga i min båt till Helgen. Annars har jag min Linder 400 på trailer för gerilla-raider. På sommaren är det dock skönt att kunna ta en snabbis ut på sjön utan att behöva köa vid rampen.
Kommentera
-
runt raggaröUrsprungligen postat av Mitrow Visa inläggKul att se att det finns så många fiskare i Uppsala med omnejd.
Jag har nyligen återupptagit mitt gamla fiskeintresse efter en period med studier och småbarn.
Nu har jag en liten båt i Ekoln och har hittills fiskat gädda och abborre. Några smågäddor har det blivit i år. Jag letar fortfarande efter de stora firrarna, så tips emottages tacksamt...
Planen är också att försöka fånga min första gös i Ekoln denna säsong och där har jag fått en del tips i en annan tråd redan. Har gössäsongen börjat i Ekoln nu? Har ni fått något?
Jag åker oftast ut ensam eller ibland med barn, men det vore kul att stifta lite nya bekantskaper.
hö nu: 39 gäddor på en dag! Var var det? Man kanske skulle flytta båten...
brukar va bra tills midsommar
Kommentera
-
Jo Raggarö området är bra för Gädda men det ligger ju inte direkt i Ekoln/Mälaren utan mera i mina hemmavatten men fint är det därUrsprungligen postat av hö nu Visa inläggrunt raggarö
brukar va bra tills midsommar
Kommentera
-
Gädda
Jag tycker att en mycket bra plats för större gädda på ekoln är runt gorran gärna vid djupkanten, vi får väl åka ut någon gång tillsammans så kan jag visa.
Härligt att man hittar någon på detta forum som har båten på samma brygga som sig själv, som sagt vi syns på lördag.__________________________
Snart tar man 10+
Kommentera
-
Jag har båten vid UMS brygga i Skarholmen, men har nyss blivit medlem i UFF. Är det dyrt/svårt att få bryggplats där?Ursprungligen postat av Dask Visa inläggJag tycker att en mycket bra plats för större gädda på ekoln är runt gorran gärna vid djupkanten, vi får väl åka ut någon gång tillsammans så kan jag visa.
Härligt att man hittar någon på detta forum som har båten på samma brygga som sig själv, som sagt vi syns på lördag.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av vaarius275Hej vänner!
Jag har blivit väldigt sugen på att testa på att fiska med en original ”The...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2026-08-16, 19:03 -
-
av vaarius275Hej vänner!
Jag har blivit väldigt sugen på att testa på att fiska med en original ”The...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2026-08-16, 19:03 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
|
11 svar
13 558 visningar
0 gillar