Mothugg: Gammelgäddan - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mothugg: Gammelgäddan

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Härligt!
    Sitter med ett leende på läpparna :-)
    http://sportfisher.se

Kommentera

Bra skrivet. Härligt med sådan start för alla i familjen.

Kommentera

Ja det är kul när ungarna får smak på fisket, tyvär har inte mina blivit bitna trotts mitt intresse, kanske har man puchat lite för mycket. Det roliga är också som fler vittnar om att dom små som oftast inte KAN fiska ändå får dom där fiskarna, ofta fel fisk vid fel tillfälle på fel grejer.

Bilden ni ser till vänster är min grabb, då 5 år, gäddan vägde prick 5 kg, ser enorm ut mat hans lilla kropp. Det va efter många försök som han lyckades hålla den så att jag fick en bild, till saken hör att han själv vägde bara 15 kg så de va en pärs för han att få in fisken
        Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

De va en härlig story, lite synd att du inte fick henne att hålla gäddan, dom ser så mycket groteskare ut när ett barn håller dom (gäddorna alltså) Glömde säga att de va en ruggigt fin gädda, mörk å rejält fenparti där bak.

Visar en bättre bild här på min grabb

Click image for larger version

Name:	PICT0012.JPG
Views:	2
Size:	934,3 KB
ID:	1759690
          Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Skicka in till Fiskejournalen där ger dem ut spön för bra fiskehistorier

Kommentera

Riktigt skönt skrivit och bra historia. Får mig o längda tills den dagen ja skaffar kids. Kan lova dig att dina barn aldrig kommer glömma den dagen.
              Kommer själv ihåg då jag var liten och farsan tog med mig ut på mitt första fiske.
              Inte för att jag fick något stort men den första är ändå speciell oavsätt storlek.

Kommentera

.

får mig själv att tänka bak 10-11 år eller nånting, när farsan tog mig med ut på torneälv, första kastet med en grön spinnare så tror jag att jag har fått bottennapp, så är det en sik på nästan 1 kg, har kvar spinnaren och kommer aldrig glömma fisken

Kommentera

STORT GRATTIS till hela familjen! Man log under hela läsningen, jättebra skrivet
                  --AXL, DUFF, SLASH, STEVEN, IZZY-- IN MEMORY OF GUNS N' ROSES!

Kommentera

Tack för goda ord!

Jag gjorde som ni sa och skickade in storyn till Fiske Feber och dom överväger att ta med den i nästa nummer. Vi får väl se hur det går.

Jag trodde att man kunde vinna prylar här om man la in ett mothugg. Har dom slutat med det?

Kommentera

Härlig historia, och väldigt bra skrivet... Är nog säker på att dina döttrars första fiskeresa blir ett minne för livet...

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...