The dream become true ! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

The dream become true !

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • The dream become true !

    Under så många år man försökt ,
    så mycket tid man lagt ner och så mycket pengar som man spenderat.
    Men framför allt alla roliga,jobbiga,konstiga,sköna och underbara stunder som man upplevt med familj och vänner.

    Denna dagen skulle skrivas i historieböckerna, åtminstonde i mina egna.

    Dagen börjar med att jag som vanligt tröttsamt går upp denna söndagsmorgon 5december 2010 , kl halv 7.
    En kompis som bor 3 mil ifrån mej inväntas samtidigt som jag gör iordning allt för dagen som skall komma.
    Han anländer ca halv 8 och vi sticker iväg direkt , mot platsen ? jaaa , platsen?? vart skulle vi igentligen hamna denna morgonen ?
    Vi bestämde oss iaf för att åka och kolla en sjö som har leverarat förr men först åker vi och tankar.

    Redan då börjar allt som vanligt krånga med pumpar och vad nu allt heter på bensinmackar.
    Några liter rikare blev bilen och vi far iväg mot stället vi tänkt kolla.
    Väl framme så kör vi halvt som halvt fast med bilen och det dröjer ytterliggare tid.
    Vi går ner för att testa borra. jag tar första klivet ut på isen och det säger PLASK!.
    Vi inser att isen inte håller och far iväg mot ett ställe jag kom att tänka på under morgontimmarna.

    Väl Framme där så går vi ner mot isen med bara borr till att börja med.
    Isen håller, skööönt. det är dessutom ca10cm. Tillbaks till bilen och hämta alla saker.
    Klockan hade nu passerat 8.

    För mig var detta andra ismetepasset som jag går ut på efter att ha bommat ett pass 2 dagar tidigare.
    För poolaren är det första.

    Fine, nu var alla ismeten ute och jag tyckte det var dags för en kaffe.
    En väntan på ca 1.5 timme utan ett ända fälle bestämde jag mej för att gå runt och isa ur hålen och även röra lite på röven i dem här hyfsat sköna 2 minusgraderna.
    Då händer det som i stort sätt är overkligt för mig. Jag missbedömer en situation och tror att det är ett fäll som jag själv ordnar pga att det fäller när jag drar runt med isskopan i hålet.
    Snabbt som *** tar jag tag i spöt och börjar drilla en fisk som skulle visa sig vara ett personbästa, Flera sjuka rusningar sker och med sliren på max fattar jag knappt vad som händer, fisken gör som den vill

    Men efter ca 5-10 minuter börjar jag få upp den mot hålet och vi ser fisken för första gången. Efter några mintuer med lagom nervositet kan jag pusta ut efter en perfekt landning av poolarn.

    Detta kändes såklart helt j*vla underbart och jag blir alldeles lugn. låter kanske mesigt men detta va helt overkligt för mig
    Click image for larger version

Name:	IMG_0280.jpg
Views:	1
Size:	433,0 KB
ID:	1804886
    Vi börjar med att mäta fisken och måttskalan visar HELA 124,5 CM , jag tänkte direkt att den kan nästan omöjligt väga under 10kg, ändå att den tyvärr va ganska smal.
    Efter vägning så visar vågen 11,54kg, minus säcken på 0.38kg , alltså HELA 11.16 kg. En ökning från 6kg till 11.16 kg och från 93cm till 124,5cm.
    Känns kanske inte så jätte märkvärdigt för vissa men för mej är var detta en dröm som gått i uppfyllelse.
    Click image for larger version

Name:	IMG_0284.jpg
Views:	1
Size:	377,8 KB
ID:	1804888
    Senare under dagen missar kompisen en liten gädda och han får en på ca 2kg.
    Detta var också hans första ismete gädda.

    2 killar som kommer forstätta jaga demma underbara djur hela vintern.

    Efter några snabba kort och fastställd vikt så låter jag
    självklart denna underbara långa fisk simma tillbaks, den var pigg och ville iväg direkt.

    Vinter har bara börjat. Nu ska vi jaga henne igen.

    TACK för att du läste om min dröm som gått i uppfyllelse / Simon lantz


    Ställ gärna frågor om ni har några. Reflektera gärna över hur jag kunde skrivit bättre osv .
    Click image for larger version

Name:	IMG_0271.jpg
Views:	1
Size:	457,0 KB
ID:	1804887
    Click image for larger version

Name:	IMG_0276.jpg
Views:	1
Size:	347,7 KB
ID:	1804889
    [FONT="Palatino Linotype"]The pike is the winner of all fights, without the fight against me ![/FONT]

  • #2
    Grattis
    pripps blå -en klass för sej

    Kommentera


    • #3
      tack
      [FONT="Palatino Linotype"]The pike is the winner of all fights, without the fight against me ![/FONT]

      Kommentera


      • #4
        Jag är som du var innan din fisketur väldigt ny när det gäller ismete. Vad använde ni som agn? Och hur satte ni upp metet? STORT Grattis iaf till kanonfisken! :-D

        Kommentera


        • #5
          Fin fisk, men ang tips på bättre saker så heter det ' the dream became true '

          Kommentera


          • #6
            Okok hehe , vi använde mört . vi satte upp metet genom hemmasvetsad ställning , där jag satte vippan ,och sedan la jag spöt på ställningen , ungefähr som en limklämma med vippa , TACK !
            Ursprungligen postat av Kopka Visa inlägg
            Jag är som du var innan din fisketur väldigt ny när det gäller ismete. Vad använde ni som agn? Och hur satte ni upp metet? STORT Grattis iaf till kanonfisken! :-D
            [FONT="Palatino Linotype"]The pike is the winner of all fights, without the fight against me ![/FONT]

            Kommentera


            • #7
              jaa , ok hehe tack så mycket
              Ursprungligen postat av snOrdanger Visa inlägg
              Fin fisk, men ang tips på bättre saker så heter det ' the dream became true '
              [FONT="Palatino Linotype"]The pike is the winner of all fights, without the fight against me ![/FONT]

              Kommentera


              • #8
                Grattis, fint långt pb. Bra skrivet och fiska på!
                _______________________________________
                De morgenstond heeft goud in de mond

                Kommentera


                • #9
                  Stort GRATTIS! Väntar än så länge på min första ismetade, hoppas den kommer snart

                  Kommentera


                  • #10
                    Grattis !

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Arbetar...
                    X