The dream become true ! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

The dream become true !

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av snOrdanger Visa inlägg
    Fin fisk, men ang tips på bättre saker så heter det ' the dream became true '
    Jag tror snarare att den korrekta frasen lyder "A dream come true"...

För övrigt så suger det i min ismetetarm ännu mer efter denna sköna rapport. De Skånska isarna är ännu inte 100%iga för mina 102 kg
    sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inlägg
      Jag tror snarare att den korrekta frasen lyder "A dream come true"...

För övrigt så suger det i min ismetetarm ännu mer efter denna sköna rapport. De Skånska isarna är ännu inte 100%iga för mina 102 kg
      Ska man vara ännu mer petig tror jag "a dream come true" egentligen är felskrivet, även om det är frasen... det borde väl vara comes eftersom det är dröm i bestämd form? eller "a dream came true" är ännu närmre målsnöret eftersom det är något som redan har inträffat när det gäller berättaren... men vem fan bryr sig, det är bara besserwisser genen som gör sig påmind ju :-)

Grattis till en fin gurka! Eller vad man ska kalla en 124cm lång gädda som inte vägde "mer" än 11 kilo. Frågan är om den kan vara gammal och lite gaggig för jag tycker den borde haft bättre kondis, eller var den möjligtvis skadad?
      Senast ändrad av Discharged; 2010-12-06, 21:05.
      Fiskefokus - min alldeles egna fiskeblogg.

Kommentera

Gratulerar!

/M
        Mina Placeringar:
        2:a plats - Mälaren Mästerskapet Höstupplagan - Team Tail.
        2: plats - Fångade tävlingens näst största gädda 100+ Roslags Pike

Kommentera

Tack för alla svar. hur rubriken skrivs det vet ni säkert bättre än mej haha isen kommer nog till skåne med snart artur
          [FONT="Palatino Linotype"]The pike is the winner of all fights, without the fight against me ![/FONT]

Kommentera

Ursprungligen postat av Discharged Visa inlägg
            Ska man vara ännu mer petig tror jag "a dream come true" egentligen är felskrivet, även om det är frasen... det borde väl vara comes eftersom det är dröm i bestämd form? eller "a dream came true" är ännu närmre målsnöret eftersom det är något som redan har inträffat när det gäller berättaren... men vem fan bryr sig, det är bara besserwisser genen som gör sig påmind ju :-)

Grattis till en fin gurka! Eller vad man ska kalla en 124cm lång gädda som inte vägde "mer" än 11 kilo. Frågan är om den kan vara gammal och lite gaggig för jag tycker den borde haft bättre kondis, eller var den möjligtvis skadad?
            A dream - obestämd.

The dream - bestämd

Frågan är ju vad han vill säga.

Drömmen blev sann - The dream became true.

En dröm som blir sann - A dream come true.

Men det känns inte relevant

Grattis till en fin fisk!

Kommentera

ok ok hehe , The dream became true isf. tackar iallafall
              [FONT="Palatino Linotype"]The pike is the winner of all fights, without the fight against me ![/FONT]

Kommentera

grattis! riktigt fin bit!
                en sak bara som jag reflekterade över:
                såg på bilden att ni hade en bft säck. och att ni drog bort 380 gram vid vägning.
                då måste säcken varit "torr" när ni vägde den? om man blöter en bft säck väger den 1,2 kg.
                detta är egentligen orelevant men jag har varit i den här debatten förut nämligen.
                har själv vägt mitt pers. på 12,95 kg i denna säck och det var inte någon som trodde på att säcken vägde så mycket.

Kommentera

eller är det bara mattan som är BFT?

Kommentera

Tänkte också på det Boman, eftersom jag har en exakt lika dan vägsäck som den på bilden.
                    Den väger våt men ut kramad ungefär 1,2kg,.. Torr har jag inte vägt den men kan nog stämma att den väger ca 4hg..
                    Så tyvärr så väger nog denna gädda inte mer än 10,3 kg, och det verkar nog faktiskt mer rimligt på grund utav den usla konditionen :/
                    Men hur som helst en fin gädda. 10+

Kommentera

Då kan jag säga som så här. att isf stämmer inte min våg då. varken på vikt av gädda eller säck. men jag tar det som att fisken väger så som jag kommit fram till. sen om vågen inte funkat korrekt vet jag inte !

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av målaren63, 2021-06-22, 20:32
                      28 svar
                      3 086 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg HarpoonMan  
                      Startad av Zympan, 2026-06-03, 13:53
                      1 svar
                      206 visningar
                      0 gillar