varit nere och vägt säcken , och den vägde 0.28 utan fuktighet. ner jag sedan blött ner den dyngsurt ( som jag inte gjorde vid vägning) och kramade ur den , vägde den 0.64 ? och när jag vägde fisken doppade jag den bara lite snabbt för att sedan krama ur den, då stod den på 0.38kg ? den kanske inte var genom`blöt `då ? tror ni jag fuskat med vikt kan prata med någon annan. det kanske är något fel på min säck ?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
The dream become true !
Collapse
X
-
vill inte på något vis missunna din glädje över en otrolig fisk. 124,5 cm är otroligt långt, en sån fisk kan nå otroliga vikter, det vet väl alla.
min fråga om säcken är bara för att jag har haft det här problemet själv.
jag fick en gädda som i säcken, bft, vägde 14,10 kg. jag fiskade med stefan "trumman" trumstedt denna dag, finns på film förresten(12,95 kg ythugg).
hur som helst vägdes denna fisk på sumper samson digital samt super samson fjäder, och 2 olika rapala digitalvågar.
vi vägde även säcken till 1,2 kg blöt, INTE "urkramad", vilket enligt trumman var vikten man alltid räknade bort på BFT säcken.
jag vägde min säck igår till 1,180 kg blöt bara för att jag blev osäker. men det hela är intressant och än en gång så vill jag inte racka ner på din fina fisk.
Kommentera
-
pikehunter : tack så mycket , det va overkligt. den va inte uppe så länge på land.
Boman: ok ok känns skönt , 12.95 inte dåligt
, men saken är att min säck var rejält urkramad. och jag vägde gäddan i den , direkt efter väger jag säcken, vore konstigt om vågen gick sönder på några sekunder. men om säcken skulle vägt mer än vad den vägde den dagen , så tycker jag att gädda+säck borde vägt mer än vad det gjorde , eller ? jaa det är intressant. men jag står fast vid vikten 11.16 kg pga att det visade 11.54 fisk + säck och sedan 0.38 utan fisk. det förstår jag , men jag kanske försvarade mej lite när ni gick till attack ;=) hehe
[FONT="Palatino Linotype"]The pike is the winner of all fights, without the fight against me !
[/FONT]
Kommentera
-
Alltså.. absorberar säcken vatten? Borde det inte droppa en del eftersom då? Känns som säcken kan väga 1.2 när man väger fisken och 1.1 när man väger säcken... Ja, ni förstår vad jag menar... Är det så? Jaja, min ikeakasse funkar då prima. blöta kassen, nolla vågen, i med fisken. Detta tycker jag är lättast...
Förresten; grattis till en supergädda, jag hoppas att jag själv får dra en sån nån dag. Kanske, kanske är min tur snart, för jag har då kämpat några år nu...
Kommentera
-
Morta. jaa lite så kanske det är men det handlar ju oftast om sekunder kanske , men visst kan det vara såå. jag tror jag med ska börja köra ikea påse , känns som man skulle kunna undvika massa diskutioner osv. en vacker dag smäller det till även för dej , så som det gjorde för mig !!
Pikehunter79. inte så lätt nu eftersom att min våg gick sönder senare på dagen , pga att jag glömde den i snön när jag hade fått gäddan , när vi sen såg vågen där så va den dyngsur liggandes i snön. men det får man väl ta kanske
, men jag ska väga säcken så fort som jag köpt ny våg !
[FONT="Palatino Linotype"]The pike is the winner of all fights, without the fight against me !
[/FONT]
Kommentera
-
Ähh, man kan inte göra mer än att försöka väga rätt. Det är dessutom olika från säck till säck. Jag har inte kontrollvägt min säck eftersom jag blöter, hänger upp säcken, nollställer och sen i med fisken... Men min säck väger INTE 1,2 kg urkramad, tror den ligger mera på din viktangivelse.
Grattis hur som helst till en underbar och lååång fisk och du behöver inte skämmas för att uppge vikten du kommit fram till, fisken är smal, men det är ingen pinne, så det är minst sagt realistiskt att den väger över 11 kg! Fortsätt du med samma påse som tidigare...
/D
Ursprungligen postat av LantzFisk1 Visa inläggMorta. jaa lite så kanske det är men det handlar ju oftast om sekunder kanske , men visst kan det vara såå. jag tror jag med ska börja köra ikea påse , känns som man skulle kunna undvika massa diskutioner osv. en vacker dag smäller det till även för dej , så som det gjorde för mig !!
Pikehunter79. inte så lätt nu eftersom att min våg gick sönder senare på dagen , pga att jag glömde den i snön när jag hade fått gäddan , när vi sen såg vågen där så va den dyngsur liggandes i snön. men det får man väl ta kanske
, men jag ska väga säcken så fort som jag köpt ny våg !
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av målaren63, 2021-06-22, 20:32
|
28 svar
3 042 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg