Sportfiskemässan 16/3-19/3 2023 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sportfiskemässan 16/3-19/3 2023

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Någon här som varit på sportfiskemässan i år?

    Kommentera


    • #12
      Ursprungligen postat av Henke E Visa inlägg
      Någon här som varit på sportfiskemässan i år?
      Ja, igår. Mycket folk och många utställare (återförsäljare). Roligt att se betesbyggargatan med alla hemmagjorda gäddbeten. Mycket mainstream annars och inget som inte går att köpa online. Priserna inte heller något särskilt. Enstaka butiker erbjöd extrapriser.

      Kommentera


      • #13
        Jo då, var där ett par timmar. Inget köpt men hälsa på många gamla som nya vänner. Trevligt att det inte var överdrivet med folk på torsdagen så man faktiskt kunde snacka.

        Kommentera


        • #14
          Ursprungligen postat av Gäddfisk Visa inlägg

          Ja, igår. Mycket folk och många utställare (återförsäljare). Roligt att se betesbyggargatan med alla hemmagjorda gäddbeten. Mycket mainstream annars och inget som inte går att köpa online. Priserna inte heller något särskilt. Enstaka butiker erbjöd extrapriser.
          Mycket folk idag (lördag) också, men ändå hanterbart. Betesbyggargatan tyckte jag också om, första JW Lure inköpt för min del. Att kunna känna på alla olika Wolfcreek spö var intressant också. Och såklart Svivlo-rullen, som var huvudanledningen att jag åkte till Stockholm. Men om det finns ju en egen tråd.

          Lite trist att kastbanan bara var för flugfiske, hade varit roligt att få provkasta lite spinnspö också. Svivlo rullen fick jag provkasta ute på någon asfalt yta.

          Kommentera


          • #15
            Såg en sändning där kanalgratis team galant bl a käkade kattmat på scen under en frågestund vet inte vad man ska tycka om det riktigt :-)
            Senast ändrad av Henke E; 2023-03-19, 00:25.

            Kommentera


            • #16
              Besökte mässan igår söndag. Jag blev väl rätt "underwhelmed" överlag. Vet inte riktigt vad jag förväntade mig, iofs. Det kanske var för att det var sista dagen, men folk kändes överlag lite tröttkörda.

              Det man ogillar med framfusiga försäljare generellt blir på nåt vis extra uppskruvat på den här typen av mässa när det gäller att synas och höras mest (vilket inte är nån världsnyhet, jag blev bara väldigt påmind om det nu). När sales pitcharna måste kortas ner och bli mer klyschiga för att hinna med att beta igenom alla potentiella kunder som flödar förbi montern. Tyckte det var svårt att föra några vettiga samtal när vissa kommer med klatschiga säljargument som om man aldrig har hållt i ett fiskespö förut. Men visst, jag förstår att det är extra svårt på en mässa när allt går i 180 och man har mindre tid att läsa av vad en specifik besökare i montern har för önskemål och behov, och det blir lätt att falla tillbaka på säljklyschor 1A-1E, vidare till nästa monterbesökare, rinse and repeat.

              Nä, då går jag ju alla dar i veckan hellre in i en butik och tjötar med en butiksmedarbetare i lugn och ro när jag är ute efter min nästa rulle eller spö exempelvis, och/eller kollar igenom det häringa internet när jag vill veta mer om en produktnyhet och får fram alla möjliga genomgångar, videoklipp, recensioner etc på ett par sekunder.

              Kommentera


              • #17
                Bernie K Tack för en bra, eller inte bra men bra skriven, sammanfattning av mässan!
                Låter som det var samma knallemarknad som vanligt då.

                Senaste gångerna jag besökte mässan var jag där alla dagar och försökte faktiskt få några små pratstunder med representanter från utställare främst om rullrelaterade nyheter/produkter. Det var lögn i fan kan jag säga, utställarna sprang mest efter varandra som pilska tonåringar.
                Jaja, tänkte åkt upp i år, kanske tur det inte blev så. Hade dock velat kika på hajpade Svivlo men lyckas de lär jag få chansen så småningom, mässan eller ej.
                Får besöka nästa omgång istället då mässan är på hemmaplan.

                Kommentera


                • #18
                  Ursprungligen postat av JontaK Visa inlägg
                  samma knallemarknad som vanligt
                  (...)
                  utställarna sprang mest efter varandra som pilska tonåringar.
                  Touché.

                  Haha, ja, skrämmande att jag hann få en så stark "branschfolk upptagna med att stressa runt till varandra för att hinna ryggdunka alla som ska ryggdunkas"-feeling på bara 5 timmars mässbesök.

                  Z-man var en frisk fläkt på ett "omvänt", sansat sätt. Tomas demade beten lugnt och metodiskt i akvariet. I bjärt kontrast stod Savage Gear vars demo mest kändes som ett speedat barnkalas med "betesregn" och utdelning av t-shirts till den första som kunde gorma ut vad betet som just visats hette.

                  Kommentera


                  • #19
                    Instämmer i en del av ovanståendes åsikter. Denna mässa verkar mest vara ett tillfälle för alla fiskeprofiler att gå runt och high-fivea varandra och glänsa sig i glansen från alla fan-boys som flockas kring dem. Jag kan väl till viss del begripa att små barn vill ha autografer av t.ex Trumman eller Fränstam. Men vuxna människor…? Kanalgratis verkar särskilt populärt bland barn, med tanke på att deras monter såg ut som ett dagis stundtals. Det är väl bra med tanke på framtiden förvisso. Själv tål jag inte Kanalgratis och deras envishet att allt skall gå på otroligt vidrig Svengelska. Jag var på mässan i fredags, då dagen kulminerade i finalen av Kanalgratis Fly vs Jerk. Det är verkligen inte min grej.
                    I övrigt tyckte jag inte mässan var någon succé. Nästan ingenting var billigt. Jag har inte varit på mässan förut, så väntade mig inte att så många av alla fiskebutiker skulle vara där. Känns rätt ointressant att vanliga butiker säljer samma saker som alla andra butiker som är där…jag föreställde mig att fler tillverkare skulle vara där och visa flashiga nyheter. Nästan ingenting sånt alls tyckte jag, CWC och Westins monter såldes typ ingenting förutom lite kläder tex. Där skulle det bara flashas med fiskeprofiler.

                    Nästa år önskar jag mig nyheter, riktiga nyheter. Nya beten, nya rullar, nya spön…eller kanske det inte går att få fram nya grejer längre? Mer fokus på kurser och föreläsningar vill jag se. Inte att alla hundratals olika fiskebutiker från hela landet skall sälja samma saker.

                    Kommentera


                    • #20
                      Hade först lite funderingar på att åka upp. Men var inte jättesugen på att åka upp till Stockholm. Och när jag läser här inser jag att jag tog rätt beslut. Ibland undrar jag om de verkligen ska släppa in kunder på mässan. De kommer ju och stör och ställer jobbiga frågor. Nej mässan är branchens firmafest och klubben för inbördes beundran.
                      Om det är många kunder i en monter förstår jag att det är begränsat med tid till varje kund. Men det är sällan det som är problemet utan att man ska springa till varje kollega och konkurrent som passerar. De är mycket mer intressanta än kunderna tyvärr i många fall.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av sportshooter, 2020-05-22, 12:18
                      3 svar
                      157 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg S.K fishking  
                      Startad av EdvinMedvind, 2023-04-16, 15:16
                      3 svar
                      379 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg EdvinMedvind  
                      Startad av Anton2, 2023-06-12, 08:12
                      1 svar
                      244 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg tonyex
                      av tonyex
                       
                      Startad av Mackan4, 2023-07-17, 15:37
                      9 svar
                      765 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Cosmoz 08  
                      Startad av Habringer80, 2023-07-25, 22:33
                      12 svar
                      580 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Old Firehand  
                      Arbetar...
                      X