Var och spanade lite efter den där färgen VEGA skrev om, skulle till Beckers yrkesbutik här i Bromma eftersom de borde ha hela lagret av alla möjliga färger tänkte jag men de behagade inte ha öppet till längre än 16.00 på vardagar, jag slutar 17.00... Rullade upp till Bauhaus i stället och de hade ingen metall färg som även funkar på plast. Lade ner det och inhandlade International färg i stället av dem. Är det bara jag som reagerar över vilket USELT utbud av olika kulörer det finns på båtfärger. Verkar som om att alla ska gilla: Rött, Medelhavsbått, mörkblått, grått eller vitt i två olika nyanser samt svart. WTF ! Jag vill ha en djupt mörkgrön kulör, bara fick för mig att det skulle vara snyggt. Helt omöjligt att hitta ! Fick bli mörkblått i stället. Lite tur att jag inte fick tag på den där Beckers färgen med tanke på COLES inlägg, en båt ska ju vara blank och fin, inte halvmatt =) Har faktiskt tänkt mig Biltemas 2-kom på överdelen eftersom det ska in en matta på durken
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Båtbygge, behöver lite hjälp
Collapse
X
-
Jag tror att Cole menar den färgen som du hade liggandes hemma, för den Beckers färgen jag använder är högblank.... Blir som sagt riktigt blankt o fint. Jag håller med dig ang båtfärger därför är det så smidigt med färg från färghandlaren så att man kan välja precis vad du själv tycker är snyggt. Pratade lite med färghandlaren ang färger(han äger oxå båt) och han säger att beckers metallack är samma sorts färg som det är i båtfärg. Han målade själv hela sin båt för flera år sedan med metallacken och båten ligger alltid i vattnet,båten är fortfarande fräsch. Han har även båtfärg(osäker på fabrikat) i butiken men rekommenderade att jag istället skulle ta beckers metallack. Men nu har du ju redan köpt färg och det blir nog jävligt snyggt med blått.Ursprungligen postat av Pat Visa inläggVar och spanade lite efter den där färgen VEGA skrev om, skulle till Beckers yrkesbutik här i Bromma eftersom de borde ha hela lagret av alla möjliga färger tänkte jag men de behagade inte ha öppet till längre än 16.00 på vardagar, jag slutar 17.00... Rullade upp till Bauhaus i stället och de hade ingen metall färg som även funkar på plast. Lade ner det och inhandlade International färg i stället av dem. Är det bara jag som reagerar över vilket USELT utbud av olika kulörer det finns på båtfärger. Verkar som om att alla ska gilla: Rött, Medelhavsbått, mörkblått, grått eller vitt i två olika nyanser samt svart. WTF ! Jag vill ha en djupt mörkgrön kulör, bara fick för mig att det skulle vara snyggt. Helt omöjligt att hitta ! Fick bli mörkblått i stället. Lite tur att jag inte fick tag på den där Beckers färgen med tanke på COLES inlägg, en båt ska ju vara blank och fin, inte halvmatt =) Har faktiskt tänkt mig Biltemas 2-kom på överdelen eftersom det ska in en matta på durken
Kommentera
-
Aha, jag förstår ! Skit samma, nu blev det blått i vart fall. Stod och läste på varenda Beckers burk de hade på Bauhaus men det stod inte på någon att den funkade på plast, kan vara så att de har ett begränsat utbud.Failure is simply an opportunity to begin again, this time more intelligent. Henry Ford
Kommentera
-
Ramlade in på tråden, alltid varit intresserad av båtar ju, inte hunnit läsa alla inlägg, men just Trifoil borde vara en särdeles bra plattform för fiske, i den storleken av båt. Finns ju några olika varianter, den mindre storleken finns med vindruta och något som liknar ett kastdäck framför det.... själv funderat på att skaffa nån av dom, men är för lat för att bygga om i nån större omfattning. Ska bli spännande att se hur nöjd du blir när du kommer igång med fiskandet....... lycka till..
Kommentera
-
Har målat på första lagret med färdigfärgen, inväntade sen eftermiddag eftersom jag inte ville att färgen skulle torka för fort i solen utan flyta ut snyggt. På kvällen var jag riktigt nöjd med resultatet, inte lika nöjd på morgonen efter. Daggen hade satt sig i färgen. Nu blir det till att kliva upp tidigt som fan på morgonen och måla innan solen går upp i stället. Sa ju det tidigare, alla misstag man kan göra lyckas jag med...Failure is simply an opportunity to begin again, this time more intelligent. Henry Ford
Kommentera
-
Tackar Thurma, tråkigt nog bara så var den finishen som bortblåst morgonen efter. Helt matt yta på alla horisontella delar. Blir ett lager till, sen våtslipning och efter det ett slutgiltigt lager som förhoppningsvis håller sig blankt
Failure is simply an opportunity to begin again, this time more intelligent. Henry Ford
Kommentera
-
Visst är det så Nito, men jag kan inte direkt påstå att jag hänger läpp allt för mycket över faktumet. En stor del av hela projektet är att lära mig något nytt, det gör jag varje dag kan man lätt säga. Bara att se det positiva, nu kommer slutresultatet bli ännu blankare
Failure is simply an opportunity to begin again, this time more intelligent. Henry Ford
Kommentera
Foton
Collapse
-
av TeamkågerödTjena!
Jag tvättade min Buster igår med ett medel för aluminiumbåtar och nu blev ytan konstig/flammig...2 Fotonigår, 13:00 -
av YoyyeGodkväll.
Kikar på en båt, en Ockelbo B16 CC av 1990 års modell, men skulle behöva lite...3 Foton2026-05-21, 20:20 -
Svar till Crecent 432 projektav syx94Sen är väl planen att såga upp golvet här för att bygga en liten brun för pump och täta resterande del...1 Foto2026-05-15, 16:36
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Mikael, 2009-06-06, 21:18
|
13 svar
10 945 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg