Insight Genesis - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Insight Genesis

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av Frogen Visa inlägg
    När jag lägger in en karta från social maps eller en jag loggat själv så försvinner Sverige och delar av Europa.. Det ser ut som på bilden.. [ATTACH=CONFIG]88974[/ATTACH]

    Zoomar jag in tillräckligt så hittar jag tillslut min sjö, men blir svårt när Sverige bara är vitt...
    Jag har letat igenom ca 50 sidor och hittade en med samma problem men ingen som gav något svar.. Är detta nåt alla har eller finns det någon fix för detta?
    Tack på förhand!
    Vad har du för ekolod?
    Hur stor är kartan du laddat in?
    Har du laddat in alla filerna från insight? Small, medium, large, xml och permit filen?
    Har du andra kartor på minneskortet?

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av Silverfisk Visa inlägg
      Vad har du för ekolod?
      Hur stor är kartan du laddat in?
      Har du laddat in alla filerna från insight? Small, medium, large, xml och permit filen?
      Har du andra kartor på minneskortet?
      Elite-4 chirp
      Har testat olika sjöar på olika kort, så endast en karta per kort.
      En av dem är Yngern.. (Några MB stor totalt) Alla 5 filer är med och namngivna enligt deras hemsida..

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av Frogen Visa inlägg
        Elite-4 chirp
        Har testat olika sjöar på olika kort, så endast en karta per kort.
        En av dem är Yngern.. (Några MB stor totalt) Alla 5 filer är med och namngivna enligt deras hemsida..
        kör alla på samma minneskort i olika mappar för att hålla reda på vilka det är.

        hur ser det ut när du zoomat in?

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av Frogen Visa inlägg
          Elite-4 chirp
          Har testat olika sjöar på olika kort, så endast en karta per kort.
          En av dem är Yngern.. (Några MB stor totalt) Alla 5 filer är med och namngivna enligt deras hemsida..
          Elite-4 är inte det snabbaste ekolodet. Kan ta tid att ladda grafiken när man zoomar. Ibland väldigt lång tid innan man får komplett bild. Och då är det vitt istället för orange.

          Kommentera


          • Är det något mer än bottenhårdhet samt vegitation man får med premium eller är det något mer? När premium tar slut vad händer då med kartorna?

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av yamahare Visa inlägg
              Är det något mer än bottenhårdhet samt vegitation man får med premium eller är det något mer? När premium tar slut vad händer då med kartorna?
              Du får muligheten til å holde dine logger privat. Kartene blir liggende på din bruker, men du får ikke lagt til flere logger på de uten at de nye loggene er Public. Nye logger, etter at premium har gått ut, vil ikke vise bunnkomposisjon/ vegetasjon.
              Team Colibri

              Kommentera


              • Nån som hört nåt om/när det kommer gå att ladda ner kartor från "shoppen" i ekoloden igen? Hann utnyttja detta två gånger i våras innan det braka ihop och jag har saknat funktionen flertalet gånger när det har blivit fiske med kort varsel i nya sjöar och jag inte hunnit/kommit ihåg att lägga in kartorna i förväg via datorn..

                //eric

                Kommentera


                • Det skal visstnok komme opp igjen nå i august. Jeg synes jeg så noen på Facebook som sa de hadde gjort det nå i helgen, men har ikke testet selv så vet ikke om det stemmer. I likhet med deg testet jeg det før shoppen falt i grus, og det var unektelig en enkel løsning.
                  Team Colibri

                  Kommentera


                  • Det låter ju lovande, jag var snarare rädd för att det var något annat fel än det som angavs och det inte skulle komma igång igen alls. Men då får man hålla utkik och prova lite då och då!

                    En sak som jag dock inte hann prova i våras, hur funkar det att ladda ner en ny karta på samma sjö? Rensar den automatiskt bort äldre kartor eller får man tex stoppa minneskortet i telefonen och radera gammal data manuellt?

                    Kommentera


                    • Det har jeg ikke prøvd, så der får noen andre enn meg være forsøkskanin.
                      Team Colibri

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Rospigg, 2009-05-24, 09:40
                      1 216 svar
                      156 026 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg HenkeW
                      av HenkeW
                       
                      Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17
                      12 svar
                      2 704 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Piscantur stercore  
                      Startad av SportAE, 2022-06-25, 13:51
                      27 svar
                      1 974 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg gabbu
                      av gabbu
                       
                      Startad av Wahlin, 2023-04-12, 19:17
                      2 svar
                      493 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg profilnamnet  
                      Startad av DavidFelmeri, 2023-04-28, 20:23
                      2 svar
                      354 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Old Firehand  
                      Arbetar...
                      X