Minn kota vs motorguide? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Minn kota vs motorguide?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Minn kota vs motorguide?

MINN KOTA POWERDRIVE BT I-PILOT 55LB 54"

MOTORGUIDE XI5-55FW 54" 12V FP SNR GPS

Vilken ska man välja och varför?

Jeg hadde valgt den som er kompatibel med øvrig elektronikk ombord.
    Team Colibri

Kommentera

Jag har bara ett äldre lowrance mark5 i båten,så så sätt har det inte direkt nån betydelse.

Kommentera

bra motorer bägge två...spelar nog ingen roll vilken du väljer, du blir nog nöjd ändå....
        Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Nu är det dags att handla motor,men jag kan inte bestämma mig.
          Mk har display på fjärren,vilken info finns där? Nödvändigt?
          Tycker jag läst en hel del om strul med mk,specielt med ankringen,gäller det även den nya modellen?

Kommentera

Åkte med en äldre modell av Minn Kota förra veckan å den fladdra typ 3-4m hit å dit hela tiden och plötsligt tappade den ankringen lite då å då , var blåsigt!
            Men från 2017 års modell har dom fått till ankringen, vad jag har sett och läst!
            Har själv en motorguide xi5 som vi är supernöjda med!
            Senast ändrad av Funken; 2017-07-22, 10:43.

Kommentera

Tycker inte alls att våran MG fladdrar på det viset, men i detta klipp är det ju succe för Minn Kotan!!!
              Senast ändrad av Funken; 2017-07-22, 10:38.

Kommentera

Ang MK ankring.

Om de säljer 1000 motorer och 10st av dem säger att ankringen inte är klockren.. Vilka är det då som skriver om det på tex Fiskesnack?
                Jo, de som har problem är de som skriver om det.

Jag har en klassisk MK PD V2 och den funkar utmärkt !
                Var ut härom dagen i blåst och det funkade alldeles utmärkt att spinnfiska ovanför ett grund med motorn i spot-lock.

/ HenkeW

Kommentera

Tycker Minn Kotan är mer gediget byggd och med 2017 års BT-modell med nya uppdaterade spot-lock funktionen så är valet i min värld ganska givet. Kör man Lowrance och ska koppla ihop dessa med elmotorn så absolut, då skulle jag köra Motorguide, i alla andra fall så skulle jag gå på en Minn Kota faktiskt, men smaken är som baken och oavsett val så gör båda produkter som får jobbet gjort. Valet bör göras utifrånl dina krav, behov och ekonomi..
                  Gå med i facebookgruppen: Humminbird & Minn Kota Sverige (nu med över 1600 medlemmar).

Kommentera

Ursprungligen postat av Team CTM Visa inlägg
                    Tycker Minn Kotan är mer gediget byggd och med 2017 års BT-modell med nya uppdaterade spot-lock funktionen så är valet i min värld ganska givet. Kör man Lowrance och ska koppla ihop dessa med elmotorn så absolut, då skulle jag köra Motorguide, i alla andra fall så skulle jag gå på en Minn Kota faktiskt, men smaken är som baken och oavsett val så gör båda produkter som får jobbet gjort. Valet bör göras utifrånl dina krav, behov och ekonomi..
                    Håller med om att Spotlock är grymt men sista fisketuren höll på sluta illa. Ankrade upp som vanligt och båten positionerade sig.

Rätt var det är här jag har det knakar från motorn och den har tvinnat upp kablage runt riggen och fortsätter. Hade jag inte agerat snabbt nog hade den nog fortsatt dragit sönder nätverkskabel eller förstört något i motorn.

Alltid annars så känner den ju av om den tvinnat för mycket och snurrar upp sig själv och fortsätter Spotlocken.

Fuktig fleeceväst och touchfjärr runt halsen är katastrof. Bara minsta kontakt med tyget aktiverar funktioner. Skulle vara sensor i fjärren som går i standby när den hänger ner.
                    Alumacraft så klart!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av heinrich79, 2010-09-16, 08:59
                    10 svar
                    4 851 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg heinrich79