Funderingar på eventuellt annan ”dragbil” - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Funderingar på eventuellt annan ”dragbil”

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #21
    Ursprungligen postat av Cudan Visa inlägg
    Oavsett vad jag eller någon annan säger så tror jag ditt val blir mycket enklare om du åker ut till ett par olika bilhandlare och testar några modeller.

    Det verkar ändå som att det viktigaste är att bilen du är ute efter funkar bra till vardags samt har fyrhjulsdrift.

    För mig faller t e x subaru direkt bort så de bullrar för mycket för mitt tycke. Det enda jag saknade med min v70 var awd och min audi a4 jag har idag kombinerar körglädje med komfort när jag kör långa sträckor vilket händer ofta. Vad du än väljer finns det alltid en risk att något klöddar med bilen oavsett bilmärke. Välj därför något som tilltalar dig och funkar rent praktiskt.
    Jo de är väl så , men ändå väldigt tacksam för de fel eller brister som man kan få reda på av er.

    Tusen tack till er som orkar dela med er och bolla olika idéer med mej hehe

    Kommentera


    • #22
      När vi bytte bil åt gumman sist blev det en Mazda cx5 dieselautomat ...jäkligt trevlig bil att köra och att traila med...
      ngt lite högt ljud i den med precis som i min Subaru outback
      från 2006...den har jag sagt att jag skall byta när den verkar börja gjort sitt...verkar dock som att jag får dras med den några år till...gör fortfarande sitt jobb med bravur...
      Never let your memories be greater then your dreams...

      I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

      Kommentera


      • #23
        Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
        När vi bytte bil åt gumman sist blev det en Mazda cx5 dieselautomat ...jäkligt trevlig bil att köra och att traila med...
        ngt lite högt ljud i den med precis som i min Subaru outback
        från 2006...den har jag sagt att jag skall byta när den verkar börja gjort sitt...verkar dock som att jag får dras med den några år till...gör fortfarande sitt jobb med bravur...
        Tycker dagens bilar borde vara ”bra” , men jag har en förmåga att hitta måndagsexemplar hehe.

        Har i dagsläget en Kia ceed 1,6 manuell diesel från 2011 som hittills funkat felfritt peppar peppar ta i trä.

        Hade gärna haft kvar den men tror de blir problem att traila båten, kanske hade gått på riktiga ramper men jag vill ju ut på turné runt om i Sverige hehe

        Kommentera


        • #24
          Ursprungligen postat av Zagrag Visa inlägg

          Tycker dagens bilar borde vara ”bra” , men jag har en förmåga att hitta måndagsexemplar hehe.

          Har i dagsläget en Kia ceed 1,6 manuell diesel från 2011 som hittills funkat felfritt peppar peppar ta i trä.

          Hade gärna haft kvar den men tror de blir problem att traila båten, kanske hade gått på riktiga ramper men jag vill ju ut på turné runt om i Sverige hehe

          Hyr en 4wd bil på den årliga turnén annars då?

          Kommentera


          • #25
            Ursprungligen postat av Kimmen Visa inlägg


            Hyr en 4wd bil på den årliga turnén annars då?
            Ingen dum idé

            Kommentera


            • #26
              Ursprungligen postat av Zagrag Visa inlägg

              Ingen dum idé
              Om du är nöjd med bilen du har idag och enbart vill åt 4wd så tror jag de billigaste är att hyra en kärra en vecka om året istället för att shoppa en bil för 100-150tkr.
              visst är de kul att byta bil men behöver man inte så kan man ju fundera på alternativen :-)

              Kommentera

              Foton

              Collapse

              Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

              Relaterat

              Collapse

              Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Sadda, 2023-05-13, 09:57
              6 svar
              346 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Fiskarn0383  
              Startad av Sajmen, 2023-07-17, 20:30
              35 svar
              1 751 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Fiskare Bob  
              Startad av Sadda, 2023-07-23, 12:43
              10 svar
              472 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg tre S
              av tre S
               
              Startad av Maxxim, 2024-01-03, 22:19
              8 svar
              477 visningar
              1 gilla
              Senaste inlägg Smolt
              av Smolt
               
              Startad av Sebastian T, 2024-02-04, 09:15
              16 svar
              848 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg mrfisker  
              Arbetar...
              X