är lite överpris på alla deras saker, går att beställa billigare från andra håll. Vad jag har sett iaf om de inte har nån REA
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Flugbindnings/flugfiske tips
Collapse
X
-
FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös
Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/
-
Du kan ju iof. gå dit och känna på grejorna och sedan köpa det du gillar billigare på nätet.Senast ändrad av Jock Scott; 2012-11-30, 10:06.What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
-
bra tips om att gå dit och kolla på sakerna. och sedan köpa på internetSenast ändrad av C abborren; 2012-11-30, 23:03.
Kommentera
-
Harmaskar är ju annars ganska billiga
Kommentera
-
Egen pangad hare kostar ett par kronor i amo och så får man en middag på köpet
Jag tror du kan använda rubbet av skinnet nära på. Vissa delar är bra mycket bättre än andra men du kan nog lista ut nått att använda hela skinnet till om du bara vågar prova. Jag är själv ny i bindträsket (hämtade ut mitt städ och lite grejs idag) och tänker försöka efter eget huvud till stor del med hjälp av böcker. Utgå ifrån att det mesta är rekommendationer när det kommer till materialval osv. Försök och misstag kommer man långt med. Du kan ju använda en burk med vatten för att se om torrflugor flyter som de ska. I värsta fall får du kasta ner en streamer i badkaret om du är osäker
Inget är heligt bara man är villig att erkänna att man tabbat sig. Skulle det ens vara möjligt att få nått mer än en helt nyutsatt RB på hälften av mina flugor så är jag mer än nöjd till en början!
Kommentera
Kommentera