Flugbindnings/flugfiske tips - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flugbindnings/flugfiske tips

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

är lite överpris på alla deras saker, går att beställa billigare från andra håll. Vad jag har sett iaf om de inte har nån REA
    FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
    SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

Dan Tackel och Sporting tillhör de billigaste butikerna på nätet.
      What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Ok tack då vet jag för det är ungefär den ända som finns i omrodet

Kommentera

Du kan ju iof. gå dit och känna på grejorna och sedan köpa det du gillar billigare på nätet.
          Senast ändrad av Jock Scott; 2012-11-30, 10:06.

Kommentera

jag undrar om det gör någonting om masken på haren börjar på att bli lite vit?

Kommentera

Nej varför det? De vita partierna på har masken kan du säkert använda som dubbing till någon fluga så småningom.

Kommentera

bra tips om att gå dit och kolla på sakerna. och sedan köpa på internet
                Senast ändrad av C abborren; 2012-11-30, 23:03.

Kommentera

tack för jag ska och jaga hare imorgon för jag tänkte om dom börjar få sin vinter päls. så det gör inget eller?

Kommentera

Harmaskar är ju annars ganska billiga

Kommentera

Egen pangad hare kostar ett par kronor i amo och så får man en middag på köpet

Jag tror du kan använda rubbet av skinnet nära på. Vissa delar är bra mycket bättre än andra men du kan nog lista ut nått att använda hela skinnet till om du bara vågar prova. Jag är själv ny i bindträsket (hämtade ut mitt städ och lite grejs idag) och tänker försöka efter eget huvud till stor del med hjälp av böcker. Utgå ifrån att det mesta är rekommendationer när det kommer till materialval osv. Försök och misstag kommer man långt med. Du kan ju använda en burk med vatten för att se om torrflugor flyter som de ska. I värsta fall får du kasta ner en streamer i badkaret om du är osäker

Inget är heligt bara man är villig att erkänna att man tabbat sig. Skulle det ens vara möjligt att få nått mer än en helt nyutsatt RB på hälften av mina flugor så är jag mer än nöjd till en början!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
                      0 svar
                      156 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Jimmykay  
                      Arbetar...
                      X