I väntans tider... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

I väntans tider...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Usel fotograf som jag är så vet jag inte om det är till någon hjälp. Kan kasta upp en bild på färdig fluga (om jag kan få till något) i både tort och vått skick

Kommentera

• Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	776,7 KB
ID:	1767689
      Efter man bommade på premiären i höken så testade jag avegöl där det blev en feting på 1,3kg.
      Nu är premiär bågen avklarad...

Kommentera

• Grattis!

En riktig feting det där som sagt. Blev väl en skaplig fight kan jag tro?
        What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
          Grattis!

En riktig feting det där som sagt. Blev väl en skaplig fight kan jag tro?
          Ja den var inte helt sugen på att hamna i håven. Några riktigt fina rusningar sen gick den ner på botten och tjurade lite. Var väl lite för fet för luft akrobatik dock...

Kommentera

• Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg
            [ATTACH=CONFIG]54195[/ATTACH]
            Efter man bommade på premiären i höken så testade jag avegöl där det blev en feting på 1,3kg.
            Nu är premiär bågen avklarad...
            De va en riktigt knubbis det där, nästan på gränsen till miffo båge. Grattis till knubbisen
            FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
            SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

• He, he, he! Ja, den gillade nog bättre att stångas litet i stället.

Kommentera

• En klassisk pellets båge..
                Men den får duga både som premiärfisk får året och premiär på mitt ombyggda sameo classic #6 Med nytt rullfäste och fighting butt..
                Rasken gör fina arbeten!

Kommentera

• Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg
                  En klassisk pellets båge..
                  Men den får duga både som premiärfisk får året och premiär på mitt ombyggda sameo classic #6 Med nytt rullfäste och fighting butt..
                  Rasken gör fina arbeten!
                  Blev riktigt snyggt det spöt. Märks inte att han är 80+. Har också en ny kombo, ett kolsvart zpey z1 klass fem och en guldfärgad cdc/orange barrio slx. Skall förhoppningsvis invigas i Värnamo till helgen
                  Bifogade filer
                  Senast ändrad av Wadman; 2013-05-13, 17:11.

Kommentera

• Helt klart ett snyggt jobb! Han kan verkligen sin sak. Den färgen på rullen är riktigt grann mot ett svart spö.

Jag har varit sugen på en Orvis Battenkill rulle i den färgen ett bra tag nu.
                    Senast ändrad av Jock Scott; 2013-05-13, 18:59.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
                      Den färgen på rullen är riktigt grann mot ett svart spö. Jag har varit sugen på en Orvis Battenkill rulle i den färgen ett bra tag nu.
                      Ja guld passar riktigt bra till svart, men just denna rullen har jag till ett Jensen Argon klass fyra. Skojjade lite med engqvist. Tycker CDC`n är alldeles för lätt för Zpey femman som väger hela 114 gram med butten. Blir en f3w på det spöt. Fast hade jag haft en guldfärgad battenkill, så hade den garanterat hamnat på spöt

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
                      0 svar
                      158 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Jimmykay  
                      Arbetar...
                      X