I väntans tider... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

I väntans tider...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Du har varit riktigt igång med "vapen vården" ser jag.

Juste att man kan få handtagen skräddar sydda. Har mycket sällan stött på ett original handtag som har suttit riktigt bra i handen. Var det dyrt att få handtaget utbytt?
    Hur mätte du upp hand greppet?
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
      Du har varit riktigt igång med "vapen vården" ser jag.

Juste att man kan få handtagen skräddar sydda. Har mycket sällan stött på ett original handtag som har suttit riktigt bra i handen. Var det dyrt att få handtaget utbytt?
      Hur mätte du upp hand greppet?
      Betalade mindre än jag hade fått ge för bara handtagen hos FFM. Mätte inte upp greppet utan var hemma hos Gunnar, när han slipade in dem. Lika trevlig som han är duktig på spön och flugkastning. Blev många timmar spösnack och annat runt flugfisket. Han gillade min A.N.T åtta, som också korkades om. " Ett välgjort, lätt och snabbt 3/4 aktion spö i klass 8 ". Femman i samma serie, är däremot en ren mycket snabb sjua med halv aktion. Köpte det till gräsmattekastning, men kommer nog använda det till sinktiparna också. Är inte alls så påkigt som jag räknade med och hanterar de två tiparna ( 13 & 14 gr ) som jag fiskar med helt syveränt.
      Senast ändrad av Wadman; 2013-03-17, 17:59.

Kommentera

O.k.

Så du har nära till Gunnar Rask N. dessutom? Ja, det är ju en väldigt kunnig man det! Det låter som du hade en riktigt trevlig stund ihop med honom också.

Förlåt min okunskap. Men vilka är FFM?

Kommentera

O.k.

Så du har nära till Gunnar Rask N. dessutom? Ja, det är ju en väldigt kunnig man det! Det låter som du hade en riktigt trevlig stund ihop med honom också.

Förlåt min okunskap. Men vilka är FFM?
          Han bor i Markaryd, så du bor närmare än vad jag gör. En kompis och jag åkte tillsammans. Kompisen fick en Sameo classic sexa ombyggd. Trärullfäste och butt. Blev riktigt bra. Är det något du vill ha hjälp med så slå honom en signal. Som sagt en mycket trevlig och kunnig man. Har han tid, så hjälper han dig säkert. FFM är en förkortning för Fly Fishing Masters.

Kommentera

Åh tusan!

Ja, så där värst långt är det ju inte härifrån till honom då. Det ska jag ha i åtanke. Vore kul att träffa mannen.

Kommentera

Åh tusan!

Ja, så där värst långt är det ju inte härifrån till honom då. Det ska jag ha i åtanke. Vore kul att träffa mannen.
              Hela källarplanet fullt med flugfiskeprylar. Massor av spön och prototyper, däribland Sameo spöna. Han har ju inte bara tagit fram spön åt Sameo och svenska castinglandslaget, utan även åt Hardy, Daiwa och Fenwick. Även hans egengjorda gamla castingspö tittade vi på. Riktigt special. Var så han kom in i spöbyggnadsbranchen. Han hittade inget som passade honom, så han byggde eget istället. Risk du blir kvar där ett tag om du besöker honom. Hans fru bakade dessutom grymt goda bullar. Bara det värt ett besök

Kommentera

Nu blev jag riktigt sugen på att avtala en tid hos honom!

Han är litet som Rolf Smedman var då. Som jag hade förmånen att träffa i hemmet ett par gånger. Rolf Smedman, var en ödmjuk man trots sitt kändisskap och tillika en mycket trevlig bekantskap. Och så fick man ju se alla hans fina akvareller också. Dessutom så fick man höra många fina fiske minnen. Hans fru var hur mysig som helst och bjöd även hon på kaffe med gott tilltugg.
                Senast ändrad av Jock Scott; 2013-03-18, 19:29.

Kommentera

Ack ja!

Så här ser det ut utanför fönstren just nu. Vräker ner snö och är snudd på storm.

Det är inte utan att man funderar på att krypa tillbaka ner i sängen, dra täcket över huvudet och sedan drömma sig bort till ett fint fiske vatten med vakande stor Öring i sommar värmen.

Senast ändrad av Jock Scott; 2013-03-19, 10:30.

Kommentera

nämen de e som här då med andra ord....minus -10 grader och kommer massa snö. Nästan så man hoppar av glädje.....eller vänta nu de e vår och inte höst............
                    FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
                    SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

Visst har vi ett underbart väder i Skåne igen......snöar och blåser fortfarande i sjöbo. Måste få fråga i vilken å du tog bäcköringen innan ?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Jag, Sture, 2025-02-16, 20:20
                      1 svar
                      340 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Okoun
                      av Okoun

Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
                      0 svar
                      135 visningar