Baitrunner rulle... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Baitrunner rulle...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Originally posted by CDan
    Okuma rullar under 700kr: Dynadrag 449kr (1 kullager), Longbow 599kr (6 kl), Interceptor 699kr (rostfria 2kl + 1rullager).
    Dessa rullar är byggda på samma "stomme". Interceptor har få kullager men bättre kvalite på dem. Plus att dem är rostfria. Plus 1 rullager. Plus dubbelvev. Alltså minst på papper Interceptor är bästa modellen. Jag har bara vevat den i butiken och den verkar skönare än mina Longbow.

Jag är fattig men jag skulle inte alls köpa Ultimate. Om jag skulle välja mellan att fiska med Ultimate rullar och att inte fiska alls, jag skulle välja det sista alternativet. Tyvärr, deras budget rullar är under all kritik. Helt kass. Dem går inte att jämföra med Okumas budget rullar.

Jag förstår dig. Priset på 3 Ultimate rullar är mkt bra, men...
    Senast ändrad av CDan; 2003-10-30, 01:03.
    Tight lines!
    CDan

Proffs på att lära masken att simma.

Kommentera

Kör på interceptor om morsan accepterar det priset i julklapp
      /Lazinko

Kommentera

Om du tyckte om Ultimates gång du kan kolla på Okuma Dynadrag också. Det kostar likadan och samma antal kullager (1) men starkare broms och mkt bättre kvalité. Mina Longbow går bättre och bättre med tiden. Jag menar att mekaniken körs in, liksom. Nu, efter 1 år jag tycker att de går lättare än i början.

Ett av det största fördelen med Interceptor är den rullager som den modellen har.

Lycka till!
        Tight lines!
        CDan

Kommentera

Lägger man till någon hundralapp kan man köpa Okumas Epix också, den är helskön (bara känt på den i affären dock, men skulle vilja ha...)...

Kommentera

Om man gör på det visset det går att fortsätta hur länge som helst. Han sa att under 700kr får kosta. Det finns mkt bättre rullar runt 1 000kr. Och ännu bättre runt 1 500kr. Och så vidare.
            Tight lines!
            CDan

Kommentera

Skit i Shimano är mitt enda råd! Pajar hela tiden.... Även om dom är bäst så tror jag inte någon fiskare i vår ålder vill köpa nya 1600 kr rullar en gång i kvartalet. Ska själv köpa Fox Warrior Carp spön med Okuma Interceptor själv så jag får väl rekkomendera Okuman. 5 års garanti på den iaf och den är skön med dubbelvev och så... Epixen gillar jag inte alls...
              Vill ha båt!

Kommentera

Ett kvalitetslager är bättre än 25 skitlager. Fabrikanterna vet att vissa stirrar sig blinda på antalet lager och monterar in tio skitlager. Huruvida en rulle känns skaplig i affären eller inte är också fullkomligt ointressant. Huvudsaken är att den är balanserad när den väl sitter på spöt, och att den håller för det fisket den är avsedd för. Vad hjälper det att den snurrar trettio varv i affären om bromsen är kass när du väl har fisk på? Det absolut viktigaste är att bromsen är väl fungerande och att baitrunnern fungerar som den ska på en sådan rulle.

Kommentera

Har inte följt tråden alls, men jag kan rekomendera Okuma Epix Baitrunner, har dessa själv och flera av mina polare. I början var jag lite "si å sådär" nöjd med dem, men efter ett tag blir jag bara mer å mer nöjd med dem. Låg utväxling var jag inte så nöjd med i början, men har nu insett att det är suveränt vid drillning av fisk. T.ex vid ålmete då det handlar om att bara veva in tugnt, så kan du gör detta med denna rulle. En polare har shimanos med högre utväxling och han måste pumpa satan vid hård press, medans med okuman kan du bara vinscha in s.a.s..... Har haft rullarna genom två somrar nu och ja, jag é nöjd. Kvaliten är bra, totalt är vi 5 st som har 3 var och ingen har strulat.
                  Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
                  Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
                  Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se

Kommentera

Jag kände på Epix BaitRunner idag...
                    Döskön!! Väldigt snygg också
                    Kanske får bidra med en del pengar till den, morsan, farsan tycker att över 400 är ett vansinnit pris typ...
                    /Lazinko

Kommentera

köp Okuma Force, den är bättre än interceptorn. Interceptorn har ett lite hopp, som billigare rullar har när du slutar vevar lr drar veven bakåt. Har ädrimot inte Forcen. Mkt bra baitrunner, läggs på grymt bra när du börjar veva. kostar 899:- tror jag...

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Sir Fish-a-lot, 2015-06-24, 10:36
                      673 svar
                      50 215 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg efc__
                      av efc__

Startad av volvo51, 2021-10-19, 15:03
                      17 svar
                      1 857 visningar