fiskmix har rätt: du kan vänta och kanske köpa på rea lite längre fram eller till våren.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Baitrunner rulle...
Collapse
X
-
Lycka till! Du gör rätt: att köpa top of the line är och känns bäst. Bara känslan att äga den bästa rulle ifrån en serie är lite speciell. Jag är redan avundsjuk på dig!
Kanske vi kan ordna att flera här nere, i Skåne, träffas och fiskar tillsammans. Då kan jag få lära mig mer ifrån er. Jag är inte så bra fiskare. Jag har bil, är arbetslös. Jag kan köra runt och samla folk som skall följa med. Vi kan tänka på saken. Du, Lazinko, kanske du, jag och nån till vi kan fiska abborre i Malmö eller nåt. Min far tycker om att fiska. Du sa nåt i nån tråd om detta.
Det finns Mårten ifrån Lomma och Mr.Dna ifrån Svedala som kanske kan följa med. Jag vet inte om Wille har hunnit flytta till Trelleborg, men om han har gjört det han kanske kan följa med också. Vi som bor här nere vi kan samla os och fiska tillsammans. Det är inte bara de från Göteborg och Stockholm som kan göra det.Tight lines!
CDan
Proffs på att lära masken att simma.
Kommentera
-
Jag har hört att Rögle dammar är inte så bra. Det kostar 100kr för vuxen och 50kr för upp till 17år. För att meta det kostar 30kr för alla. Jag vet inte vad det skulle kosta om man tar upp fisk. Vad vet du om dem dammarna?
Häljasjön (i närheten av Lund och Björkadammen) verkar bra. Det kostar 125kr per dag inkl båt. Vet du nåt om den?
Jag fick tips att Havgårdssjön skulle vara jätte fint. Naturen där skulle vara super. Men jag hittar ingen info om den sjön. Kanske jag skall ditt och kolla lite imorgon. Jag skall med min fru till Malmö och Lund och på vägen hem jag kan köra dit och se hur är där.Senast ändrad av CDan; 2003-11-01, 20:11.Tight lines!
CDan
Kommentera
-
Tyvärr, jag fick inte tid över för att köra till Havgårdssjön och kolla hur det ser ut. Jag försöker nästa vecka nån gång. Man kommer till sjön när man kör från Lund/Staffanstorp på 108-an och fram till Svedala man svänger vänster på E14. Efter Börringekloster kommer Börringe. Därefter tar man till höger och första stora väg till höger igen. Det är i närheten av Havgård och Turestorp. Några km därifrån finns Börringesjön.
Häljasjön är i närheten av Vombsjön (söd-vest om Vombsjön). På andra sidan Vomsjön än Björkadammen, om du vet.
En annan sjö som kan vara jätte bra på att fiska i (bland annat ål) är Yddingesjön.
Tror du, Lazinko, att man kan mete så här års i Rögle? Vad är det för fisk där i dammarna för mete?Tight lines!
CDan
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Sir Fish-a-lot, 2015-06-24, 10:36
|
670 svar
50 146 visningar
1 gilla
|
Senaste inlägg