Abborre fiske i å? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Abborre fiske i å?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Abborre fiske i å?

hej. jag och en kompis har börjat fiska i en å för förut trodde vi det bara var bortkastat att fiska där. men jag tog med mig mitt spö satte på en myran. fick 4 abborrar den dagen: 140.160.240.250 gram. vi blev förvånade hur bra det va. abborrna hugger bara när man kommmer dit i typ första kasten sen nappar dom inte. va tror ni de är för fel. ska man kanske meta i ställe? skulle vara tacksam för lite tipps för jag är inte så erfaren av å fiske.:

Det blir rätt mycket rörelse i vattnet när en fisk försöker slita sig från kroken och eftersom abborren simmar i stim så är dom andra nog inte långt bort från den som sitter på kroken och lever rövare. Vilket resulterar i att resten av stimmet blir rädda och ofta förflyttar sig en bit. När man metar blir kampen i vattnet oftast inte lika lång och då stannar nog fler fiskar kvar skulle jag tro.

Men om det är så att stimmet flyr så flyr dom inte 100 meter. Testa 10-15 meter bort så hittar du dom nog igen

Kommentera

okej. men man ser att abborren simmar efter o så hugger den typ en meter från land så det är bara att lyfta upp den . jag fiskar under en bro och i bland är dom under bron o i bland typ 15 meter i från bron

Kommentera

Jag och mina kompisar brukar också fiska i en liten å/bäck exakt samma sak för oss fisk på första kasten sen dött ett tag fisk igen dött osv

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Bongoloid, 2007-05-31, 20:16
        51 svar
        6 326 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg MathiasJK  
        Startad av Bolin, 2008-02-20, 21:08