"Kinaskit" - Recensionstråd - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

"Kinaskit" - Recensionstråd

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• joens
    replied
    Ursprungligen postat av dithes Visa inlägg
    Kör också med 0.26 till mitt gäddhaspel. Tyvärr verkar den inte finnas i mindre än 0.20 så vill man ha tunnare än det är det nog saratoga som gäller.

Ah, har inte tittat på det så det var ju bra du sa det.
    Köpte Satatoga med 4 strands men den var lite för stel för min smak.

Men 8 och satatoga bör ju funka utan problem.

Lämna en kommentar:

• dithes
    replied
    Kör också med 0.26 till mitt gäddhaspel. Tyvärr verkar den inte finnas i mindre än 0.20 så vill man ha tunnare än det är det nog saratoga som gäller.

Lämna en kommentar:

• joens
    replied
    Ursprungligen postat av dithes Visa inlägg
    Jag kör med denna http://www.ebay.com/itm/HOT-8Strands...item27da21544c antar att det ungefär samma som satatoga linorna. Har tappat lite i färg men inte mer än någon annan "märkes" lina jag har använt.
    Samma som jag kör med. Toknöjd.
    Kör 0.26 eller något sånt och låter ju klart mer än nylon men funkar tokbra. Ska gå ner en storlek nästa gång.

Lämna en kommentar:

• dithes
    replied
    Jag kör med denna http://www.ebay.com/itm/HOT-8Strands...item27da21544c antar att det ungefär samma som satatoga linorna. Har tappat lite i färg men inte mer än någon annan "märkes" lina jag har använt.

Lämna en kommentar:

• gälk
    replied
    Ursprungligen postat av KN Visa inlägg
    Skriver man i ordern vilken lb man ska ha? Funderar på att testa den till sommarfisket på "reserv/utlånings spöna". Kan tänka mig att den tappar färg så vit kanske är att föredra. Är denna länk bästa handlaren och pris på varan? Vill ha 0,12.

Funkar den bra till haspel?
    Min gröna och grå har då hållt färgen bra.
    På haspelspöet kastar det iaf kortare än när jag hade nylonlina

Lämna en kommentar:

• KN
    replied
    Ursprungligen postat av GbgRobin Visa inlägg
    Lina verkar vara lite "hit and miss" när det gäller Kina. Längre bak i tråden pratades det däremot om en Saratoga 8-braid som en medlem varit nöjd med. Billig, samt finns i olika färger!
    http://www.aliexpress.com/item/Sarat...306325429.html
    Skriver man i ordern vilken lb man ska ha? Funderar på att testa den till sommarfisket på "reserv/utlånings spöna". Kan tänka mig att den tappar färg så vit kanske är att föredra. Är denna länk bästa handlaren och pris på varan? Vill ha 0,12.

Funkar den bra till haspel?
    Senast ändrad av KN; 2015-05-15, 19:11.

Lämna en kommentar:

• gälk
    replied
    Ursprungligen postat av Serigös Visa inlägg
    Jag har i flera inlägg i denna tråd pratat gott om denna lina som jag har kört med 2 säsonger och har bara gott att säga om det.
    Jag kör med ett flerfärgat lina som byter färg var 9-10m, 8 flätat låter mindre i ringarna vid invevning och styrkan är som vilken normal flätlina som helst.
    Även jag har denna och fungerar utmärkt

Lämna en kommentar:

• Serigös
    replied
    Ursprungligen postat av GbgRobin Visa inlägg
    Lina verkar vara lite "hit and miss" när det gäller Kina. Längre bak i tråden pratades det däremot om en Saratoga 8-braid som en medlem varit nöjd med. Billig, samt finns i olika färger!
    http://www.aliexpress.com/item/Sarat...306325429.html
    Jag har i flera inlägg i denna tråd pratat gott om denna lina som jag har kört med 2 säsonger och har bara gott att säga om det.
    Jag kör med ett flerfärgat lina som byter färg var 9-10m, 8 flätat låter mindre i ringarna vid invevning och styrkan är som vilken normal flätlina som helst.

Lämna en kommentar:

• GbgRobin
    replied

Lämna en kommentar:

• gälk
    replied
    För dom pengarna är det ju bara beställa och testa

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Bolin, 2008-02-20, 21:08
3 svar