"Kinaskit" - Recensionstråd - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

"Kinaskit" - Recensionstråd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • joens
    replied
    Ursprungligen postat av joens Visa inlägg
    http://www.ebay.com/itm/111545233476...%3AMEBIDX%3AIT

    Köpte ett gäng av dessa.

    Någon som har testat?
    Såg fina ut, i låda och allt. Såg påkostade ut.

    Provfiskade och fick inget(fick inget på något annat än jigg som vanligt ändå).

    funderar lite på hur de ska gå i vattnet, får inte grepp om de går rätt eller fel.


    För att svara mig själv så kan jag väl säga att som så att jag inte vet hur de är för att fånga abborre men Gädda verkar iaf fastna.
    Såhär ser en träskgädda ut som kommer från en liten skitsjö i skogen.




    Edit: En annan sak som är bra med dem är att man kastar skitlångt. Tämligen tunga och lite motstånd. Skjuts iväg som en raket!
    Senast ändrad av joens; 2015-05-08, 14:05.

    Lämna en kommentar:


  • oskars
    replied
    Har nu rullat på 0.08 flätlina på denna rullen och fiskat med den några gånger:
    http://www.aliexpress.com/item/Truli...844859094.html

    Tycker den är helt perfekt. Sitter på ett Daiwa dropshot-spö specat för 7-14gr.

    Lätt värd pengarna

    Lämna en kommentar:


  • joens
    replied
    Ursprungligen postat av gälk Visa inlägg
    Dom ska väl vara vibrera/skaka dig fram höger-vänster-höger-vänster


    Ja, det var något sånt jag hade väntat mig.
    Får se lite nästa gång om de gör det, tror inte de gör det nämligen. (kanske vevade för sakta)

    Lämna en kommentar:


  • gälk
    replied
    Dom ska väl vara vibrera/skaka dig fram höger-vänster-höger-vänster

    Lämna en kommentar:


  • joens
    replied
    http://www.ebay.com/itm/111545233476...%3AMEBIDX%3AIT

    Köpte ett gäng av dessa.

    Någon som har testat?
    Såg fina ut, i låda och allt. Såg påkostade ut.

    Provfiskade och fick inget(fick inget på något annat än jigg som vanligt ändå).

    funderar lite på hur de ska gå i vattnet, får inte grepp om de går rätt eller fel.

    Lämna en kommentar:


  • celtic
    replied
    Ursprungligen postat av Leon Visa inlägg
    Hur är din trigger och är krokhållaren vänd som på bild, alltså att den pekar mot ringarna.

    Jag kan inte hitta något veritas spö som har den triggern och krokhållaren.
    Triggern är större/längre än originalet, men helt okej passform och bra greppyta. Krokhållaren på originalen är med öglan mot rullen, änden av spöet och inte mot toppen/ringarna. Alis krokhållare på veritas pekar mot ringarna, något som fungerar minst lika bra om man nu använder sig av den funktionen.

    Lämna en kommentar:


  • joens
    replied
    Ursprungligen postat av GbgRobin Visa inlägg
    Beställde tillsammans med polaren diverse jiggar och tillbehör för drygt 2 veckor sen, kommer nog anlända i Sverige inom kort Bl.a 200 jiggar (2 olika modeller, ena mask-typ, andra curly-tail), 50 beteslås samt 20 jigghuvuden 10g. Gick på strax under 300kr, inte så pjåkigt!

    Lite nyfiken hur andra har lyckats få hem rullar eller t.o.m spön från Aliexpress? Kikat på en del till multirulle från bl.a Trulinoya, finns spön för knappa 500-600 riksdaler som verkar helt okej för pengen.


    Jag köpte en.
    Är toknöjd!

    Ursprungligen postat av joens Visa inlägg
    Fick hem min Trulinoya TS1200 igår. Tog drygt 2v.

    Var ju tvungen att testa den och det var lämpligt att pappa var på besök så vi drog och fiskade Gös.

    Rullen då:

    Problem:
    * Lät mycket när man kastade
    * Trasslade skatbon
    * Mycket plastgnissel

    Lösningar på problem:
    * Oväsen försvann när jag lossade den mekaniska bromsen lite.
    * Ställde in den magnetiska bromsen bättre så blev det inga skatbon
    * Smörjde upp rörliga plastdelar

    Får väl säga att det är mina bäst investerade 300SEK när det gäller fiskesaker.
    Grymt trevlig rulle.

    Positivt:
    * Så grymt lättkastad om man jämför med en ABU 5600 UltraCast.
    * Lättvevad, man känner inte kuggarna på samma sätt som mina ABU.
    * Välbyggd, betydligt mer välbyggd är vad jag kunde ana.
    * Lätt, tillsammans med mitt lättare spö och denna rullen så blev det helt annorlunda känsla när man fiskade. (positivt)
    * Smörjvänlig, lätt att smörja upp de viktiga kullagerna. Kört en vända redan.

    Nackdelar?
    * Texten vid magnetbromsen har redan börjat nötas bort.
    * När jag fick trassel på gräsmattan så smet linan in bredvid spolen utan att jag såg det vilket resulterade i att jag drog ut en massa lina utan att fatta varför skiten strulade.
    * Det är inte alls lika kul att kasta med min gamla favoritrulle ABU 5600 UC.


    Min pappa var även väldigt positivt överraskad och det blir nog att köpa en till honom med.

    Lämna en kommentar:


  • GbgRobin
    replied
    Beställde tillsammans med polaren diverse jiggar och tillbehör för drygt 2 veckor sen, kommer nog anlända i Sverige inom kort Bl.a 200 jiggar (2 olika modeller, ena mask-typ, andra curly-tail), 50 beteslås samt 20 jigghuvuden 10g. Gick på strax under 300kr, inte så pjåkigt!

    Lite nyfiken hur andra har lyckats få hem rullar eller t.o.m spön från Aliexpress? Kikat på en del till multirulle från bl.a Trulinoya, finns spön för knappa 500-600 riksdaler som verkar helt okej för pengen.

    Lämna en kommentar:


  • Leon
    replied
    Ursprungligen postat av celtic Visa inlägg
    jag var en utav flera här som köpte 7' veritaskopian och är mycket nöjd, har även flera original i samma serie som jag dock har köpt här hemma och använder mer ofta.

    för 350kr som Sek och Dollarn var i då, va det lätt värt pengarna, spöet har varit ute några gånger och håller måttet gott och väl. men jämför man spötyperna så märker man att det är billigare komponenter osv. styvheten som veritas är kända för har dem lyckats att återskapa mycket bra.


    *jag som alla andra köpte spöet i tro om att det var original!
    Hur är din trigger och är krokhållaren vänd som på bild, alltså att den pekar mot ringarna.

    Jag kan inte hitta något veritas spö som har den triggern och krokhållaren.

    Lämna en kommentar:


  • celtic
    replied
    Ursprungligen postat av Totte Visa inlägg
    Alltså, jag är ju ingen abborrguru direkt =)
    Nån som provat Veritaskopian?
    jag var en utav flera här som köpte 7' veritaskopian och är mycket nöjd, har även flera original i samma serie som jag dock har köpt här hemma och använder mer ofta.

    för 350kr som Sek och Dollarn var i då, va det lätt värt pengarna, spöet har varit ute några gånger och håller måttet gott och väl. men jämför man spötyperna så märker man att det är billigare komponenter osv. styvheten som veritas är kända för har dem lyckats att återskapa mycket bra.


    *jag som alla andra köpte spöet i tro om att det var original!

    Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
17 svar
3 215 visningar
1 gilla
Senaste inlägg harlequine  
Startad av Draugen, 2006-03-10, 20:05
40 svar
3 241 visningar
0 gillar
Senaste inlägg TomHiddleston  
Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
1 668 svar
361 539 visningar
0 gillar
Senaste inlägg HA-Lures  
Startad av daikai1, 2016-07-08, 19:30
55 svar
12 666 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Sundström76  
Startad av Benjamin S, 2021-04-20, 11:10
715 svar
60 803 visningar
4 gillar
Senaste inlägg Utter
av Utter
 
Arbetar...
X