"Kinaskit" - Recensionstråd - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

"Kinaskit" - Recensionstråd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Leon
    replied
    Ursprungligen postat av Lugbag Visa inlägg
    Tja! intressant läsning, tänkt köpa ett lågprofilrulle samt tillhörande spö från aliexpress för slänga lite buster jerk och liknande med, gärna ej för styvt spö- Något spec ni rekomenderar? Vad är egentligen skillnaderna på en 35 dollar rule o en 75 dollar rulle? Jag har inte hittat på sidan kastvikt för spöna, typ 40-80 gr osv? Så har svårt välja spö. Någon som köpt ngt ok set?
    Ska du köpa rulle för $75 kan du lika gärna köpa en Daiwa Lexa 100 från ebay för 600kr.

    Lämna en kommentar:


  • Magnus (Sthlm)
    replied
    Ursprungligen postat av Lugbag Visa inlägg
    Tja! intressant läsning, tänkt köpa ett lågprofilrulle samt tillhörande spö från aliexpress för slänga lite buster jerk och liknande med, gärna ej för styvt spö- Något spec ni rekomenderar? Vad är egentligen skillnaderna på en 35 dollar rule o en 75 dollar rulle? Jag har inte hittat på sidan kastvikt för spöna, typ 40-80 gr osv? Så har svårt välja spö. Någon som köpt ngt ok set?
    Min erfarenhet är att de billigaste rullarna är helt i plast med ofta ganska kass slirbroms. Jag hade en där bromslamellerna löstes upp och blev mer som klister. Är man inte främmande för att meka lite kan de vara bra köp ändå.

    Letar man runt lite kan man hitta rullar med aluminiumstativ vilket gör de betydligt hållbarare och förhoppningsvis har de då också satsat lite mer på lager, drev, bromslameller etc. men kostar då lite mer.

    Med det sagt tycker jag ingen av kinarullarna, som jag bara sett i 100-storlek, lämpar sig speciellt bra att dänga jerkbaits med om du inte håller dig till små jerks under 40g.

    Min erfarenhet av spön från Ali är att du oftast får mer för pengarna på hemmaplan då 80% av spönas pris på Ali går till frakten. Leta begagnat istället om du vill hålla priset nere är mitt tips.

    Du kan ju ta en titt på en ABU JDM-rulle också, deras Blue Max (fattigmans-Toro) verkar som en bra och hållbar rulle för pengarna.

    http://global.rakuten.com/en/store/p...e036282943612/

    Här kan du läsa mer om rullen: http://www.theasianangler.com/issues/nov2013/#20-21
    Senast ändrad av Magnus (Sthlm); 2014-02-18, 08:09.

    Lämna en kommentar:


  • Lugbag
    replied
    Tja! intressant läsning, tänkt köpa ett lågprofilrulle samt tillhörande spö från aliexpress för slänga lite buster jerk och liknande med, gärna ej för styvt spö- Något spec ni rekomenderar? Vad är egentligen skillnaderna på en 35 dollar rule o en 75 dollar rulle? Jag har inte hittat på sidan kastvikt för spöna, typ 40-80 gr osv? Så har svårt välja spö. Någon som köpt ngt ok set?

    Lämna en kommentar:


  • Serigös
    replied
    Ursprungligen postat av stahre87 Visa inlägg
    Någon som beställt kängor från ali?
    Kollat runt men inte hittat nåt vettigt. Har du hittat nå bra grejer?

    Lämna en kommentar:


  • stahre87
    replied
    Någon som beställt kängor från ali?

    Lämna en kommentar:


  • steffelol
    replied
    Jag har även en sån där som blivit flitigt använd och den är fortfarande riktigt riktigt bra

    Lämna en kommentar:


  • Serigös
    replied
    Ursprungligen postat av Träben Visa inlägg
    Bft har (hade?) en exakt likadan, fast med grönt handtag, som brukar ligga runt 120:-.
    Den är fullkomligt urusel. Återkom om ett halvår och se om du fortfarande gillar den ;-)
    Hade en sådan fast den mindre modellen och efter 6månader flitigt användande så är den lika bra då min bror fått den. Hade den även 2 veckor i thailand då den fick utstå lite saltvatten. Så jag har ingen aning vad du har gjort med din eller om det ens är samma modell som den du pratar om. Oavsett betalar jag hellre 35kr istället för 120kr

    Lämna en kommentar:


  • Träben
    replied
    Ursprungligen postat av Gös_Hasse Visa inlägg
    Kan rekommendera denna, knappt 5dollar/35kr är detta ett riktigt bra köp. Klipper flätlina riktigt bra, känns bra i handen och har lite olika tänder/skåror för att kunna byta ringar och krokar på drag/beten och mycket annat. Kom i ett slitstark slida/fodral. Frakt tiden var ca. 30 dagar.

    Sett dessa för ca 175-300kr i butik

    http://www.ebay.com/itm/300989750626...84.m1439.l2649
    Bft har (hade?) en exakt likadan, fast med grönt handtag, som brukar ligga runt 120:-.
    Den är fullkomligt urusel. Återkom om ett halvår och se om du fortfarande gillar den ;-)

    Lämna en kommentar:


  • Serigös
    replied
    Kan rekommendera denna, knappt 5dollar/35kr är detta ett riktigt bra köp. Klipper flätlina riktigt bra, känns bra i handen och har lite olika tänder/skåror för att kunna byta ringar och krokar på drag/beten och mycket annat. Kom i ett slitstark slida/fodral. Frakt tiden var ca. 30 dagar.

    Sett dessa för ca 175-300kr i butik

    http://www.ebay.com/itm/300989750626...84.m1439.l2649

    Lämna en kommentar:


  • Magnus (Sthlm)
    replied
    Eftersom den gröna funkade så fixade jag till två andra färger på samma sätt...

    Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
17 svar
3 219 visningar
1 gilla
Senaste inlägg harlequine  
Startad av Draugen, 2006-03-10, 20:05
40 svar
3 243 visningar
0 gillar
Senaste inlägg TomHiddleston  
Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
1 668 svar
361 550 visningar
0 gillar
Senaste inlägg HA-Lures  
Startad av daikai1, 2016-07-08, 19:30
55 svar
12 680 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Sundström76  
Startad av Benjamin S, 2021-04-20, 11:10
729 svar
61 439 visningar
4 gillar
Senaste inlägg Flex
av Flex
 
Arbetar...
X