"Kinaskit" - Recensionstråd - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

"Kinaskit" - Recensionstråd

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Serigös
    replied
    Ursprungligen postat av RikardB Visa inlägg
    Haspelspö UL/L
    *länk - http://xea.se/fesk
    *pris - 325kr
    *Frakttid - 6 dagar
    *betyg på vara - Tillsynes mycket bra (ej testat)
    *betyg på säljare - perfekt
    Jag brukar köpa en del saker från Kina, tex detta 7' spö med 2 st toppar med kastvikt 3.5-14g samt 7-21g. Jag har inte hunnit fiska det än men kvaliteten ser ut och känns mycket bra. Beställde även en rulle av samma säljare, rullen skickas med snail mail så den är inte framme än http://xea.se/rulle . Jag har hört gott om denna rulle och Trulinoya som tillverkat den gör ju till vardags rullar åt "tillverkare" som säljer sin rullar betydligt dyrare. Om rullen håller lika hög klass som spöt så blir det kanske tidernas mest värda fiskesett för 500kr.

//Rikard
    Hur säker är betalningen på Aliexpress?
    På ebay betalar jag tryggt med paypal, har ett konto på aliexpress sen många år tillbaks men aldrig vågat beställa nåt pågrund av osäkerhet med betalningen.

Lämna en kommentar:

• RikardB
    replied
    Haspelspö UL/L
    *länk - http://xea.se/fesk
    *pris - 325kr
    *Frakttid - 6 dagar
    *betyg på vara - Tillsynes mycket bra (ej testat)
    *betyg på säljare - perfekt
    Jag brukar köpa en del saker från Kina, tex detta 7' spö med 2 st toppar med kastvikt 3.5-14g samt 7-21g. Jag har inte hunnit fiska det än men kvaliteten ser ut och känns mycket bra. Beställde även en rulle av samma säljare, rullen skickas med snail mail så den är inte framme än http://xea.se/rulle . Jag har hört gott om denna rulle och Trulinoya som tillverkat den gör ju till vardags rullar åt "tillverkare" som säljer sin rullar betydligt dyrare. Om rullen håller lika hög klass som spöt så blir det kanske tidernas mest värda fiskesett för 500kr.

//Rikard

Lämna en kommentar:

• daikai1
    replied
    Ursprungligen postat av jorgen_ Visa inlägg
    Lysande killar att ni stödjer handeln i Kina och andra länder där kopior och annat skit tillverkas.
    Att man sedan hyllar handlare som märker paket som gåva så att vederbörande ska slippa betala moms på en 25 dollars rulle är hysteriskt dumsnålt.
    Tyvärr har handeln blivit global idag.

Vissa saker går att köpa från kina, men det är mycket jag aldrig skulle handa därifrån, ar satt en smärtgräns på 200kr där jag kan slippa garanti osv.

Handlade beteslås i lokala fiskebutiken som knappt går att öppna, och som går att få tag i från kina mycket billigare.

Tror att jag ska beställa denna ficklampa.

Kostar väl en 600-1000kr med den dioden i sverige ^^

Kommer dessutom att köpa mina hårddiskar från utlandet, är du en sån där person som stödjer copyswede?

Lämna en kommentar:

• Snipkung
    replied
    Lysande killar att ni stödjer handeln i Kina och andra länder där kopior och annat skit tillverkas.
    Det där var nog det dummaste jag har läst. I Kina och andra "u-länder" så tillverkas ju nästan allt nuförtiden! Allt från rullar till telefoner.

Lämna en kommentar:

• Leon
    replied
    Låter sunt Leon. Dubbeldoppar du chipsen också?
    Varje gång.

Skapade du konto för att endast skriva i denna tråd? Jobbar du som ÅF? Dra till med en saftig beställning på linor och sälj i butiken /m, ingen lär märka skillnad å du tjänar säkert en bra slant på dina kopior.
    Senast ändrad av Leon; 2013-09-08, 19:14.

Lämna en kommentar:

• jorgen_
    replied
    Låter sunt Leon. Dubbeldoppar du chipsen också?

Lämna en kommentar:

• hornhecht
    replied
    Vad är det för kopior som jagas? Har köpt billiga no-name tänger, lekanden, lina etc. Allt håller bra kvalitet, fast utan flera hundra procent i påslag. Visst, där finns lite rena kopior, och det skulle jag aldrig stödja, avskyr sånt. Men att handla billigt utan mellnhänder känns smart. Lägger hellre de pengarna jag sparar på handgjorda träbeten m.m

Lämna en kommentar:

• tintin_jkpg
    replied
    Många av dessa "kopior" som du pratar om säljs även i svensk handel med annat namn och 200% påslag. De flesta av våra fiskeprylar tillverkas i Kina och säljs under andra namn vid andrasortering.

Lämna en kommentar:

• Leon
    replied
    Mycket möjligt att det är svårt vad gäller flätlina...Men just flätad lina är en fis i rymden i sammanhanget.
    Det är främst handeln med kopior som stör mig och det faktum att folk jagar dessa kopior.
    Jag stödjer hellre "kopior" än sponsra svenska återförsäljare med deras ockerpriser och felangivelser.

Lämna en kommentar:

• jorgen_
    replied
    Mycket möjligt att det är svårt vad gäller flätlina...Men just flätad lina är en fis i rymden i sammanhanget.
    Det är främst handeln med kopior som stör mig och det faktum att folk jagar dessa kopior.

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Bolin, 2008-02-20, 21:08
3 svar
2 869 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Swangsta  
Startad av ackeliba, 2008-06-12, 14:57