Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
"Kinaskit" - Recensionstråd
Collapse
X
-
Har länge beställt och lurkat så fick för mig att tipsa om mina kinesiska guldkorn.
Wobblers/glide/swimbait:
Helt sjukt bra gång, kompakt och långkastande. Får aldrig fisk oavsett vad jag kastar men den är ju trevlig att titta på när den slingrar sig tillbaka. Billig som fan är den å. Bra krokar, slow-sink modell. Beställer fan några till nu när jag ändå är igång.
Fin gång, slider-kopia. Går om något bättre i vattnet än slider.
Zalt-kopia. Går bra i vattnet och ser riktigt fina ut.
Körde med den här förra sommaren tills jag kasta bort den(som alla andra jävla KUK-DRAG), fick en del fisk på den. Sjukt fin gång. (inte flätlina som länken säger)
Spinnare:
Mepps-kopia, jämförde sida vid sida å de är typ identiska.
Långkastande med hjälp av helgjuten kropp, spinner fint
Tillbehör
Beteslås, kört med dessa ett tag. Inget att klaga på
Tafsmaterial, inte gjort tafsar av det än men verkar lovande.
Kört med den här linan i över ett år i diameter 0.09 och 0.18. Toknöjd, inget att klaga på.
JÄVLIGT fina tafsar, stod nåt känt märke på, kommer inte ihåg vilket.
Uppdatering: Eagle Claw är märket som står på, ser övertygande ut men låter det vara osagt om det är äkta eller inte.
Relativt dålig brottstyrka men kör endast med dessa till UL om jag misstänker att jag kommer få besök av slemraketer och tror defintivt att de håller bättre än linan.
Vassa, känna starka.
Lämna en kommentar:
-
Tack för sammanställningen på sidan 132.Ursprungligen postat av FiskeSnuset Visa inläggDenna lista är tillägnad alla fiskenördar och forumkamrat Leon som var mitt största incitament för att göra detta.
Jag har gått igenom alla 1311 inlägg och tagit ut alla länkar och gjort en lista.
Listan kommer att uppdateras och bumpas med jämna mellanrum.
Jag har tagit bort otaliga dubbletter och döda länkar samt några produkter som var totalt skräp eller skit enligt köpare, det kan dock finnas några kvar i listan..
Lämna en kommentar:
-
Nu hittade jag krympslang för under 4 kr m!
Perfekt för egna tafsar! Köpte 7 m så nu har jag livet ut!
Lämna en kommentar:
-
Allt är inte kopior på Aliexpress. Moderbolaget Alibaba är större än eBay och Amazon tillsammans. Aliexpress är precis som eBay, finns butiker/säljare som säljer original och det finns de som säljer kopior.Ursprungligen postat av Gremlinroetved Visa inläggSer att Aliexpress har en Revo stx 10 för 1313 kr. Kopia
eller inte?Senast ändrad av Leon; 2017-06-24, 21:30.
Lämna en kommentar:
-
Affären "ser" ju stor och seriös ut. (Men sånt kan de ju luras med ...)Ursprungligen postat av Gremlinroetved Visa inläggHär är länken!
http://s.aliexpress.com/fI7nA7Fz
Men,
Jag skulle tro det är äkta grejer. Priset är inte "omöjligt lågt". Fullt möjligt.
Dock,
- kolla upp varifrån de skickar varorna. Om de skickar från USA riskerar du få tull och moms som tillägg. Från Kina blir det ofta lägre eller inget alls.
- kan inte AliExpress så bra. Men på Ebay kan man ju kolla upp andras betyg och kommentarer. Borde välan finns på AliExpress också.
- räkna med noll/nada garanti i Sverige.
- sen kan man ju stödja lite dyrare svenska handlare också. En del anser det viktigt, andra tja, ...
Lämna en kommentar:
-
Utan länk svårt kommentera.Ursprungligen postat av Gremlinroetved Visa inläggSer att Aliexpress har en Revo stx 10 för 1313 kr. Kopia
eller inte?
Men, av priset att döma är det inte alls otroligt att det är en "äkta" rulle.
- Vad tror du produktionspriset på en klump av aluminium, rostfritt, grafit och lite gummi om totalt 250g är borta i Kina? (Betydligt under säljpriset i Sverige. Mycket, mycket under.)
/// En del "piratkopior" kan till och med vara tillverkade i samma fabrik med samma verktyg. I bland med samma material, ibland med lite billigare material. - Vad tror du de sysslar med på nattskiften ... ?
Även sekunda varor som inte passerat Q-kontroll kan dyka upp som "billiga original" ...
Det finns givetvis rena råkopior (vilket vi lite lustifierat kan kalla "äkta kopior") som gjorts av annan fabrik någon annan stans. Men det finns faktiskt hela spektret mellan rå kopia och den äktaste äkta varan.
Lämna en kommentar:
-
Ser att Aliexpress har en Revo stx 10 för 1313 kr. Kopia
eller inte?
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
-
av FlexHar fastnat för det här fisket som är riktigt roligt och vilka fajter det blir när något större går...8 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2025-08-31, 12:17 -
-
av TylerdurdennHar nyss köpt en stuga utanför Flen i närheten av sjön ”Valdemaren” och är sugen på att...1 Foto
-
2025-07-02, 10:52 -
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav NappenBottHar haft bra fiske med freerig, tog denna kluns häromdan i en Stockholmssjö på en freeriggad Keitech...1 Foto
-
2025-04-23, 19:56 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Bolin, 2008-02-20, 21:08
|
3 svar
2 877 visningar