Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
"Kinaskit" - Recensionstråd
Collapse
X
-
Med risk för att folk börjar tröttna på mina frågor
Behöver även en haspelrulle av någorlunda kvalitet till HÖ fiske.
Jag brukar sortera på flest antal ordrar för att få saker som många har prövat. Men jag är inte säker på om det är bästa strategin när man shoppar på Aliexpress.
Vad tros om denna? Många ordrar, många bra omdömen i alla fall.
Lämna en kommentar:
-
Någon som hittat bra havsöringsdrag på AliExpress? Verkar inte finnas...
Lämna en kommentar:
-
Som jag skrev i andra tråden... fireline saknar ju klass, så alla. Alla 4 strand kastking linor är ungefär samma.Ursprungligen postat av Walt3r Visa inläggTips på bra flätlina i klass med fireline för havsöringsfiske på västkusten från AliExpress? Dimension?
Saratoga motsvarar Tracer braid/zonker dvs bättre.
Har fireline på 2 spoolar, tracer braid på 2 spoolar, saratoga på 2 spoolar, kastking på 4 spoolar just nu.
(Blandat haspel och multi)
Jag gillar dock coatingen på fireline bättre än kastking.
Lämna en kommentar:
-
Tips på bra flätlina i klass med fireline för havsöringsfiske på västkusten från AliExpress? Dimension?
Lämna en kommentar:
-
Fiskevåg
28kr inkl. frakt
Skickades samma dag
Länk
Fick hem två stycken av dessa vågar idag. Tydlig display, mäter korrekt och låser vikten automatiskt. Tveksamt om batteriluckan håller fukt ute, men med tanke på priset kan jag kosta på mig att sätta en tejpbit över. Den allmänna kvalitetskänslan samt funktionaliteten är lika bra eller bättre än min Berkley för mer än tio gånger pengarna, bortsett från batteriluckan då.
~~~~~~~~~
Haspelrulle SeaKnight
180kr inkl. frakt
Skickades samma dag
Länk
Har bara torrvevat än så länge. Känns bra, bromsen är mjuk och fin, i aluspolen. Bromsen i reservspolen är av betydligt sämre kvalitet och själva spolen har grader som skulle behöva poleras bort för att de inte ska skära i linan. Finishen är okej, lite dåligt med färg på något ställe. Jag köpte storlek 3000 och den är ganska mycket större, och tyngre, än tex okuma storlek 30. Om man inte är beroende av två spolar känns det här som ett bra köp, och reservspolen duger säkert även om jag är lite gnällig.
Lämna en kommentar:
-
Du slipper inte moms på gåvor.Ursprungligen postat av jorgen_ Visa inläggAtt man sedan hyllar handlare som märker paket som gåva så att vederbörande ska slippa betala moms
Lämna en kommentar:
-
Kör med det spöt själv. Är ju rätt trevligt.Ursprungligen postat av Fredrik_Lerum Visa inlägg
Har tagit några gäddor och något öring på det och det har hålltider måttet.
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
-
av FlexHar fastnat för det här fisket som är riktigt roligt och vilka fajter det blir när något större går...8 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2025-08-31, 12:17 -
-
av TylerdurdennHar nyss köpt en stuga utanför Flen i närheten av sjön ”Valdemaren” och är sugen på att...1 Foto
-
2025-07-02, 10:52 -
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav NappenBottHar haft bra fiske med freerig, tog denna kluns häromdan i en Stockholmssjö på en freeriggad Keitech...1 Foto
-
2025-04-23, 19:56 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Bolin, 2008-02-20, 21:08
|
3 svar
2 877 visningar