Ja toleranser är inte de bästa, inte heller godset som är väldigt tunnt. Min kastar dock ok men magnet bromsen känns precis som hela rullen lite "sådär". Att den kostar 500kr känns och syns tycker jag när man har den i handen. Nu när jag tänker efter lite har jag för mig. Bromsen var ganska iffy den med när jag drillade fisk...
Men fungerade den? Ja men inget jag skulle våga mig ut med sjön utan andra rullar med i båten. Mest en rolig grej att pilla med och testa.
/Apan
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
"Kinaskit" - Recensionstråd
Collapse
X
-
Kan instämma med Monkey om bygg kvalite då jag köpte 100 modellen låsningen till gavel öppnar sig under användning på mitt ex resulterar i skatbon då kastbroms ej är som den ska lika med noll.
Lämna en kommentar:
-
Finns lite mer skrivet i tråden om den rullen av mig. Kan säga att jag inte vare speciellt impad av deras bygg kvalite.
/Apan
Lämna en kommentar:
-
Japp... enligt specarna så är den mer eller mindre identisk med deras BCR400. En tusenlapp billigare baraUrsprungligen postat av esox88 Visa inläggSer Ut o va väldigt lik en gunkirulle.
https://www.kanalgratis.se/sv/gunki-bcr-400-hd-rulle
Lämna en kommentar:
-
Passar på att ge mina synpunkter på senaste inköpet
Kuying Tornado 200R
https://tinyurl.com/mvtgmnx
Pris: strax under 500 riksdaler
Frakttid: Exakt 20 dagar
Betyg på varan: Jag måste säga att jag är positivt överraskad av rullen. Parade för skojs skull ihop den med ett nybyggt Adexa Tempest Longcast 10 fot 30-90 gram under helgens fiskepremiär. På spolen laddades 150 meter Svartzonker braid 0.30. Rullen har låg utväxling (4,7:1) vilket gör den passande till det långsamma vårfisket. Testade med såväl skedar på runt 35 gram, jerks och wobblers på 50-60 gram och gummin på knappt 100 gram och fick helt ok kastlängder på samtliga. Totalt 3 timmars fiske och fyra landade gäddor i mindre format, noll missöden förutom ett rejält PO när jag glömde justera bromsen vid byte av bete. Totalbetyg 4 makrillkonserver av fem möjliga
Betyg på säljare: Inga anmärkningar då jag inte behövde ha någon kontakt med honom under köpet
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av snorkakan90 Visa inläggVilka återförsäljare på nätet finns där att tillgå då
?
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av ribbones Visa inläggFör 2k kr får du ju en calcutta 201d från Tyskland.
På shimano är Tyskland billigare, på abu är Danmark/Norge billigare än Kina.
Den enda märkes rullen jag sett som är billigare är daiwa tatula i 100 storlek, vilket du inte vill fiska gädda med.
Så ingen idé att köpa märkes grejer från Kina.
Vilka återförsäljare på nätet finns där att tillgå då
?
Lämna en kommentar:
-
För 2k kr får du ju en calcutta 201d från Tyskland.Ursprungligen postat av snorkakan90 Visa inläggLåter ju spännande
! Är på jakt efter en ny multi alternativt haspelrulle till gäddfisket
Någon du / ni kan rekommendera ? max 2000 kr , då gärna orginalbrand
På shimano är Tyskland billigare, på abu är Danmark/Norge billigare än Kina.
Den enda märkes rullen jag sett som är billigare är daiwa tatula i 100 storlek, vilket du inte vill fiska gädda med.
Så ingen idé att köpa märkes grejer från Kina.
Lämna en kommentar:
-
Just multi för gädda är det väl inte jättemycket av. Det känns som om det mest är Bass-rullar där.Ursprungligen postat av snorkakan90 Visa inläggLåter ju spännande
! Är på jakt efter en ny multi alternativt haspelrulle till gäddfisket
Någon du / ni kan rekommendera ? max 2000 kr , då gärna orginalbrand
Har inte tittat efter de tyngre varianterna så har inte så stor koll.
Haibo Overlord är ju inget stort känt märke så men rullen ska vara välbyggd och bra. Rätt kylig med.
Haspel har jag inte en aning om!
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
-
av FlexHar fastnat för det här fisket som är riktigt roligt och vilka fajter det blir när något större går...8 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2025-08-31, 12:17 -
-
av TylerdurdennHar nyss köpt en stuga utanför Flen i närheten av sjön ”Valdemaren” och är sugen på att...1 Foto
-
2025-07-02, 10:52 -
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav NappenBottHar haft bra fiske med freerig, tog denna kluns häromdan i en Stockholmssjö på en freeriggad Keitech...1 Foto
-
2025-04-23, 19:56 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av ackeliba, 2008-06-12, 14:57
|
25 svar
3 328 visningar