"Kinaskit" - Recensionstråd - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

"Kinaskit" - Recensionstråd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av celtic Visa inlägg
    jag har beställt hem ett veritas som flera andra här i tråden i hopp om att det skulle vara äkta, då det matchade priserna i USA ganska så bra. Sagt och gjort, gjorde en beställning och efter två veckor så kom spöet, förvisso fake men höll hygglig kvalité ändå. Blev ändå som så att jag gick ner till min lokala butik och köpte på mig ett par riktiga veritas i olika klasser. Kopian gav jag bort till farsan som blev överlycklig.
    Spön köper man hos sin lokala sportfiskebutik efter att man har klämt och känt på det, aliexpress kanske är billiga, men inte speciellt bra på något tyvärr.
    Senaste veritas 7,6" hittade jag på mässan för ett överpris som jag ändå inte kunde motstå!

    Är det bara jag som har en förkärlek till dessa spöna?

    Jag måste faktiskt ge creds till Abu, trots att betesvikt klassning på spöna inte stämmer.. Veritas är sjukt lätta spön och jag saknar min gamla Veritas+MGX kombo.

    Kommentera


    • Billiga shallowskruvar!
      Har inte beställt dom dock, är ute efter längre skruvar till gäddbeten. Dessa skulle nog fungera riktigt bra till aborrejiggar =)

      http://www.aliexpress.com/item/Truli...266504743.html

      50st för 6 dollar är ju inte mycket att bråka om =)

      Kommentera


      • KastKing's grejer är helt ok, haspel, multi och lina har jag.

        Ang. det som kostar med spön är ju frakten eftersom nästan ingen vill skicka spön med china reg. airmail.
        Jag hittade dock ett spinnspö 6 foot, 2 toppar
        4-28 o 18-50, vilket är ett stelt underklassat spö som kostade 24€.
        http://www.aliexpress.com/item/Fishi...arefor-shkmail


        Generellt sett är det bättre att köpa ett billigt spö på highsport då det ofta är billigare och du kan känna på det.

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av jerka123 Visa inlägg
          Tänk på att aliexpress är en tjänst som ebay, det är alltså inte aliexpress prylar som säljs utan en samlingssajt med massa asiatiska säljare. Blir felaktigt att anklaga aliexpress för "dåliga saker" var min poäng.
          Vet inte om det var mig du ville citera eller någon annan? Att jämföra ebay och aliexpress är som att jämföra äpple och päron anser jag. Större delen på Ali är kopior eller kopior på kopior av kända märken, även fast mycket är billigt och håller en tid så får man samtidigt vad man betalar för. Men jag förstår din poäng!

          Ursprungligen postat av FilipBlomberg Visa inlägg
          Mitt första inlägg!

          Jag undrar om någon tagit sig an bedriften att prova poppers? Har kollat genom tidigare inlägg, men inte sett något.
          Har testat två olika modeller, ett paket om 4st och ett paket om 6st. kan inte säga att dem var i det bästa skicket och lufthålen framtill var överkladdade i färg som jag fick skrapa bort för att få en normal gång.
          beställde nyligen hem lite grodor som skall testas i dagarna om vädret tillåter, en av modellerna såg givande ut och kan återkomma med utlåtande.
          My wife says she is gonna leave me if i go fishing one more time,
          lord how i will miss that woman...

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av Fiskarjanne Visa inlägg
            Hämtade nyss ut en CATKING ACE40 aka BFT Stealth 4000 som jag beställde från Aliexpress för lite mindre än 4 veckor sedan

            Ser lovande ut

            [ATTACH=CONFIG]77205[/ATTACH]
            Ser läcker ut. Länk?
            "Bättre att skjuta vid sidan av än att inte skjuta alls..."

            Kommentera


            • CATKING ACE40. En liten varning...
              Kommer inte ihåg vem här på forumet som var i behov att skruva isär rullen.
              Det kommer att behövas service förr eller senare...
              Men rullen har inga skruvar och kan bara tas isär med ett specialverktyg ingen tillhandahåller.
              God jul, säger jag.
              sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inlägg
                CATKING ACE40. En liten varning...
                Kommer inte ihåg vem här på forumet som var i behov att skruva isär rullen.
                Det kommer att behövas service förr eller senare...
                Men rullen har inga skruvar och kan bara tas isär med ett specialverktyg ingen tillhandahåller.
                God jul, säger jag.
                Låter ju jättebra måste kolla in min rulle när jag kommer hem till helgen. Lät ju lagomt tråkigt iaf

                Btw Hur serverar dom bft rullen som ska vara same same.
                Hittade att den var " inga synliga skruvar med “screwless design”."
                Senast ändrad av gälk; 2015-03-25, 18:46.

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av dyZe Visa inlägg
                  Ser läcker ut. Länk?
                  Från denna säljare köpte jag.. 43 dollar. Såg att den va nere på 40 dollar i förrgår men idag på 50 dollar tror jag!

                  http://www.aliexpress.com/snapshot/6...66040294963509

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inlägg
                    CATKING ACE40. En liten varning...
                    Kommer inte ihåg vem här på forumet som var i behov att skruva isär rullen.
                    Det kommer att behövas service förr eller senare...
                    Men rullen har inga skruvar och kan bara tas isär med ett specialverktyg ingen tillhandahåller.
                    God jul, säger jag.
                    Hmm Nää..läste det jag med! Ja den killen hade väl köpt en BFT Stealth och frågat importören (CWC antar jag?) hur man ska kunna göra service på den men fått till svar att de själva inte visste eller hade verktyg till det.. Märkligt

                    Aja den får duga tills den säckar ihop!

                    Kommentera


                    • Har två ace30, enda problemet jag har haft med dom är att muttern på den ena bygeln åkte av i ett kast, löste det med lite blå loctite. Dom går att öppna relativt lätt, sitter en del skruvar och muttrar fast dom säger att den är "screwless". Vet inte vad det heter men dom använder brickor som ser ut som en liten hästsko på flera ställen som är ganska lätt att ta av med en liten skruvmejsel.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                      17 svar
                      3 215 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg harlequine  
                      Startad av Draugen, 2006-03-10, 20:05
                      40 svar
                      3 241 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston  
                      Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
                      1 668 svar
                      361 541 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg HA-Lures  
                      Startad av daikai1, 2016-07-08, 19:30
                      55 svar
                      12 670 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Startad av Benjamin S, 2021-04-20, 11:10
                      715 svar
                      60 815 visningar
                      4 gillar
                      Senaste inlägg Utter
                      av Utter
                       
                      Arbetar...
                      X