Ursprungligen postat av gälk
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
"Kinaskit" - Recensionstråd
Collapse
X
-
Du får återkomma med omdömeUrsprungligen postat av Serigös Visa inläggJag beställde den innan jag såg ditt inlägg, men för kul skull googlade jag för att leta efter det spöt du tipsade om och hittar det inte i 210cm och 60g och inte heller i den prisklassen. Äh skitsamma, alla spön tillverkas i nån asiatisk fabrik så detta lär inte vara sämre än ett spö köpt med massa mellanhänder för 1000kr och uppåt. Av det jag lärt mig av saker från ebay och aliexpress är att betalar man lite högre får man oftast riktigt bra grejer som säljs dyrt under nåt annat märke i sverige eller liknande länder.
Lämna en kommentar:
-
Jag beställde den innan jag såg ditt inlägg, men för kul skull googlade jag för att leta efter det spöt du tipsade om och hittar det inte i 210cm och 60g och inte heller i den prisklassen. Äh skitsamma, alla spön tillverkas i nån asiatisk fabrik så detta lär inte vara sämre än ett spö köpt med massa mellanhänder för 1000kr och uppåt. Av det jag lärt mig av saker från ebay och aliexpress är att betalar man lite högre får man oftast riktigt bra grejer som säljs dyrt under nåt annat märke i sverige eller liknande länder.Ursprungligen postat av joens Visa inläggJaaaa, men det är ju inte speciellt billigt. Du får ju ett Yasei Red AX Player -60gr för samma pris mer eller mindre.
Och det är ju också ett trevligt spö för de pengarna.
Visst, detta kan vara waaaaaay bättre, men det också vara sämre.
Säger inte att jag inte hade köpt det om jag hade "behövt" ett, för det hade jag gjort.
Menar bara att det finns fina bra alternativ i Sverige som man vet är bra och som inte kostar mer än kanske 100kr mer.
Dumt att chansa? Kanske!
Roligt att chansa? Garanterat!
Lämna en kommentar:
-
Nån som köpt knytbar titanium wire till tafs och stingertillverkning från Kina?
Lämna en kommentar:
-
Jaaaa, men det är ju inte speciellt billigt. Du får ju ett Yasei Red AX Player -60gr för samma pris mer eller mindre.Ursprungligen postat av Serigös Visa inläggFår ta hem en och testa. Ser schysst ut för övrigt och jag vill ha ett spö med 60g kastvikt. De borrade hålen misstänkte jag var borrade hål, men gillar det ändå inte
Verkar va ett vettigt spö annars, kommer beställa den modellen som är för LP rulle.
Och det är ju också ett trevligt spö för de pengarna.
Visst, detta kan vara waaaaaay bättre, men det också vara sämre.
Säger inte att jag inte hade köpt det om jag hade "behövt" ett, för det hade jag gjort.
Menar bara att det finns fina bra alternativ i Sverige som man vet är bra och som inte kostar mer än kanske 100kr mer.
Dumt att chansa? Kanske!
Roligt att chansa? Garanterat!
Lämna en kommentar:
-
Får ta hem en och testa. Ser schysst ut för övrigt och jag vill ha ett spö med 60g kastvikt. De borrade hålen misstänkte jag var borrade hål, men gillar det ändå inteUrsprungligen postat av Leon Visa inläggIngen aning om spöt, men det ser ut som röd eloxering på aluminium och "diamanterna" är nog bara borrade runda fördjupningar i alut, det ljuset som reflekterar som gör att det ser ut som fake diamanter limmat på.
Verkar va ett vettigt spö annars, kommer beställa den modellen som är för LP rulle.
Lämna en kommentar:
-
Ingen aning om spöt, men det ser ut som röd eloxering på aluminium och "diamanterna" är nog bara borrade runda fördjupningar i alut, det ljuset som reflekterar som gör att det ser ut som fake diamanter limmat på.Ursprungligen postat av Serigös Visa inläggNågon som känner igen detta spö eller vet nåt om det? Är sugen på den men gillar inte de röda detaljerna med "diamant" detaljer.
http://www.aliexpress.com/item/99-ca...350026907.html
Typ liknande dessa http://www.mudhole.com/Dimpled-Aluminum-Trim-Ring
Eloxeringen får du bort mer kaustiksoda eller slipa med fin smärgelduk ett tag.Senast ändrad av Leon; 2016-02-26, 00:22.
Lämna en kommentar:
-
Någon som känner igen detta spö eller vet nåt om det? Är sugen på den men gillar inte de röda detaljerna med "diamant" detaljer.
Lämna en kommentar:
-
Någon som hittat en vettig trollingrulle för fiske i Östersjön efter lax? Kör med Okuma Magda idag och det fungerar. Borde finnas liknande på ebay etc med ännu bättre prisbild!
Lämna en kommentar:
-
Ja, de som är märkta Hornet är ju samma som dessa.Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inläggHittade 3 modeller av Abu Garcia Hornet som var märkta Abu Garcia,
varnade lite för ni inte skulle ta fel
Man ser att det är samma, och en antydan till ABU som står på spöt.
Dock har de inte skrivit ut det.
Men oavsett vad de kallar det så är det ju noname Kina eller en kopia eller vad man nu vill kalla det.
Att på allvar tro att man får ett tvättäkta abu från Kina för under 300:- med frakt går inte ens jag på!
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
-
av FlexHar fastnat för det här fisket som är riktigt roligt och vilka fajter det blir när något större går...8 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2025-08-31, 12:17 -
-
av TylerdurdennHar nyss köpt en stuga utanför Flen i närheten av sjön ”Valdemaren” och är sugen på att...1 Foto
-
2025-07-02, 10:52 -
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav NappenBottHar haft bra fiske med freerig, tog denna kluns häromdan i en Stockholmssjö på en freeriggad Keitech...1 Foto
-
2025-04-23, 19:56 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Bolin, 2008-02-20, 21:08
|
3 svar
2 876 visningar