"Kinaskit" - Recensionstråd - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

"Kinaskit" - Recensionstråd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Ursprungligen postat av daikai1 Visa inlägg
    var det dessa du köpte?
    http://tinyurl.se/8kwvc-
    Stämmer!

    Kommentera


    • #12
      Jag har beställt fjäderringar, trekrokar, lekare, 12-pack skeddrag, två wobblers och ett enhands teleskopspö för 50 kr som barnen ska få träna med innan de får riktiga grejer. Sedan beställde jag också tre Atom-kopior som jag är väldigt förväntansfull inför, eftersom det var ett Atomdrag i guld på bilden i annonsen. Det stod att färgen man fick var slumpmässig, men jag hoppas jag får minst ett i guld då guld-Atom alltid varit mitt favoritdrag och är svåra att få tag i nu för tiden.
      Jag berättar när sakerna kommit om de var något att ha. Jag fick ett meddelande från säljaren (Uxcell) angående teleskopspöet att det varit dålig kvalite på deras senaste sändning och att jag därför får vänta tills de får en ny sändning innan de kan skicka ett spö. Det visar att de bryr sig lite om kvalitet iallafall.
      Senast ändrad av Paddan1000; 2013-08-17, 13:41.

      Kommentera


      • #13
        Då har jag fått mina "VIB-lure"
        http://www.aliexpress.com/item/5X-Fi...043521811.html
        22,98$ för 5st.
        19 dagar tog det tills jag fick varorna.

        Klart godkända, har inte känt på FKPs vib lure, men när jag drar tänderna mot den så känns det som att lacken är hållbar.
        Sylvassa krokar, vet inte märket, men de liknar owners krokar i båda vasshet och modell.
        5/5 änsålänge, ska testfiskas när jag har möjlighet och ger slutgiltigt betyg då.

        Försökte filma i badkar, blev sådär, ska försöka hitta något ställe att ladda upp på.
        Betet rasslar riktigt fint och har bra ettrig gång.

        Tyvärr skitbilder då riktiga mobilen blev "fiske-skadad" i våras vid havsöringsfiske
        Click image for larger version

Name:	DSC_0122[1].jpg
Views:	1
Size:	436,0 KB
ID:	1769659
        Click image for larger version

Name:	DSC_0119[1].jpg
Views:	1
Size:	528,6 KB
ID:	1769660


        Bra säljare, Skrev ner värdet på varorna till 2$ och märkte paketet med gift utan att jag bad om det, Han skickade inte heller med ett kvitto i paketet ifall tullen skulle öppna det och kolla om det var köpt.

        Det kändes också som att det inte fanns någon chans alls att paketet skulle kunna öppnas av misstag då det är grov kartong och riktigt mycket tejp runt.
        Senast ändrad av daikai1; 2013-08-19, 15:35.

        Kommentera


        • #14
          Ursprungligen postat av daikai1 Visa inlägg
          Då har jag fått mina "VIB-lure"
          http://www.aliexpress.com/item/5X-Fi...043521811.html
          22,98$ för 5st.
          19 dagar tog det tills jag fick varorna.

          Klart godkända, har inte känt på FKPs vib lure, men när jag drar tänderna mot den så känns det som att lacken är hållbar.
          Sylvassa krokar, vet inte märket, men de liknar owners krokar i båda vasshet och modell.
          5/5 änsålänge, ska testfiskas när jag har möjlighet och ger slutgiltigt betyg då.

          Tyvärr skitbilder då riktiga mobilen blev "fiske-skadad" i våras vid havsöringsfiske
          [ATTACH=CONFIG]***xx[/ATTACH]
          [ATTACH=CONFIG]******[/ATTACH]


          Bra säljare, Skrev ner värdet på varorna till 2$ och märkte paketet med gift utan att jag bad om det, Han skickade inte heller med ett kvitto i paketet ifall tullen skulle öppna det och kolla om det var köpt.

          Det kändes också som att det inte fanns någon chans alls att paketet skulle kunna öppnas av misstag då det är grov kartong och riktigt mycket tejp runt.
          Jag drog också hem ett gäng sådana. Kan tyvärr säga att lacken inte är den bästa. Fått ett gäng smågäddor på den reggaefärgade och den börjar redan se lite sliten ut, men funkar gör den ju helt klart Krokarna är enligt säljaren VMC, "2 Sets of High Quality VMC Treble Hooks" .

          Överlag ett bra köpt samt att man får med en fin rosa som jag inbillar mig att alla pridefestivalsfiskar kommer att digga

          Kommentera


          • #15
            Ursprungligen postat av landfiskarn Visa inlägg
            Jag drog också hem ett gäng sådana. Kan tyvärr säga att lacken inte är den bästa. Fått ett gäng smågäddor på den reggaefärgade och den börjar redan se lite sliten ut, men funkar gör den ju helt klart Krokarna är enligt säljaren VMC, "2 Sets of High Quality VMC Treble Hooks" .

            Överlag ett bra köpt samt att man får med en fin rosa som jag inbillar mig att alla pridefestivalsfiskar kommer att digga
            ok, har du testat FKP också?

            Kan inte tänka mig att lacken är sämre än på dagens beten från CWC iallafall :S

            Kommentera


            • #16
              när ni betalar, betalar ni via paypal elr något liknande? elr skriver ni in visa nr? lite skeptisk till att lägga ut sitt bank nr..

              funkar anslut bankkort till e-kort? som jag vet swedbank har då jag använt det på direkta betalningar.

              lite funderingar jag har, blev riktigt sugen på att beställa och testa

              mvh peter

              Kommentera


              • #17
                Betalningen går ju via Aliexpress/Alibaba, och som jag förstår det släpps pengarna först efter att du konfirmerat att du mottaget godset. Sök på Alipay på google. Krypterad sida också.

                Kommentera


                • #18
                  Ursprungligen postat av Peter.J1992 Visa inlägg
                  när ni betalar, betalar ni via paypal elr något liknande? elr skriver ni in visa nr? lite skeptisk till att lägga ut sitt bank nr..

                  funkar anslut bankkort till e-kort? som jag vet swedbank har då jag använt det på direkta betalningar.

                  lite funderingar jag har, blev riktigt sugen på att beställa och testa

                  mvh peter
                  Använder swedbanks ekort och det fungerar bra.

                  Aliexpress är säkert och en av världens största distributörer.

                  Om du får problem så sköter aliexpress det mesta åt dig, rtigt smidigt då inga butiker inte blockeras.

                  Kommentera


                  • #19
                    Tjääna
                    Nu har jag fiskat med min flätlina och även dragit några gäddor på den.
                    Chi tian va namnet på linan?
                    Mumi Jiuri fabrikatet?
                    http://www.aliexpress.com/item/Free-...596088166.html
                    Dimension 0,22, färg grå.
                    12 dagar tog det att få hem den.

                    Ska jag klaga på ngt så blir det på dimensionen. Det är angivet 0,22 men med ögonmått mätt så skulle jag vilja säga minst 0,30. Eftersom min 4000spole ska ta 180 m 0.30 och jag endast fick på 100 m så kan ju inte dimensionen stämma speciellt bra. Kanske bygger den mer än nylon.
                    Har väl också lite problem med ljudet den alstrar. Fast rent generellt verkar det som att ju grövre lina ju mer "orkester".
                    Ju grövre lina man har ju mer blir ju kastlängden lidande innan har jag kört med 0,17 , så kasten har blivit kortare. Men eftersom jag tänker använda linan när jag fiskar med mina tyngsta jiggar/beten (40-70gr) så funkar det klockrent.

                    Med Tanke på priset och att jag inte fick några trassel eller oförklarliga linbrott, så får den godkänt.
                    m v h
                    Bb
                    [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
                    [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

                    Kommentera


                    • #20
                      Ursprungligen postat av barabajare Visa inlägg
                      Tjääna
                      Nu har jag fiskat med min flätlina och även dragit några gäddor på den.
                      Chi tian va namnet på linan?
                      Mumi Jiuri fabrikatet?
                      http://www.aliexpress.com/item/Free-...596088166.html
                      Dimension 0,22, färg grå.
                      12 dagar tog det att få hem den.

                      Ska jag klaga på ngt så blir det på dimensionen. Det är angivet 0,22 men med ögonmått mätt så skulle jag vilja säga minst 0,30. Eftersom min 4000spole ska ta 180 m 0.30 och jag endast fick på 100 m så kan ju inte dimensionen stämma speciellt bra. Kanske bygger den mer än nylon.
                      Har väl också lite problem med ljudet den alstrar. Fast rent generellt verkar det som att ju grövre lina ju mer "orkester".
                      Ju grövre lina man har ju mer blir ju kastlängden lidande innan har jag kört med 0,17 , så kasten har blivit kortare. Men eftersom jag tänker använda linan när jag fiskar med mina tyngsta jiggar/beten (40-70gr) så funkar det klockrent.

                      Med Tanke på priset och att jag inte fick några trassel eller oförklarliga linbrott, så får den godkänt.
                      m v h
                      Bb
                      Gött, då är jag inte ensam... tyckte min 0,12 såg du som 0.17-0,20... fick bara på ca 50 meter på min ul rulle. Och på den har jag fått på 110meter fireline av samma dimension :P
                      Kolla in bloggen vettja!! http://teamgalgrepp.wordpress.com/

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                      17 svar
                      3 138 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg harlequine  
                      Startad av Draugen, 2006-03-10, 20:05
                      40 svar
                      3 209 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston  
                      Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
                      1 668 svar
                      361 389 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg HA-Lures  
                      Startad av daikai1, 2016-07-08, 19:30
                      50 svar
                      12 023 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TiSo
                      av TiSo
                       
                      Startad av Benjamin S, 2021-04-20, 11:10
                      680 svar
                      57 391 visningar
                      4 gillar
                      Senaste inlägg DuffelDad  
                      Arbetar...
                      X