Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
"Kinaskit" - Recensionstråd
Collapse
X
-
Fick hem mina kustwobblers idag! Ser riktigt fina ut med vassa krokar. Eventuellt lite tjockt gods i krokarna men svårt att klaga till det priset. Fick de färger jag bad om och alla var paketerade styckvis i plastförpackning. 22g med krok väger de. Nu återstår bara att gå ut och testa de på silvret!
-
Den här såg spännande ut. Verkar vara bra finish och passform på delarna vilket är ett gott tecken.
Lämna en kommentar:
-
tjollahopp! NU har min kinarulle kommit!, lågprofilare, skrivit tidigare att den aldrig kom, säljaren skickade en ny. igåpr skrev jag ett arg mail och krävde pengarna tillbaka, igår när jag kom hem låg den en avi i brevlådan, rullen ahde kommit, DEN FÖRSTA, så det kommer en till rulle inom (ett halv år?? ),
kändes riktigt skön faktiskt, lite plastig, men väl oljade lager, och alla delar var på plats, (än så länge) ett bra köp
Lämna en kommentar:
-
Nu har jag hittat Vicke kopior som är ett riktigt vasst drag för havsöring
knappt 13kr per bete! som hittat 
Lämna en kommentar:
-
Jag väntar alltid till dag 44 innan jag öppnar ett case. Många ggr är det postens fel och säljaren kan ej påverka detta. Detta just för att vi ska få free shipping, bara kolla på de säljare som vägrar skicka till sverige, antagligen har det varit för mycket strul så det ej lönar sig att skicka hit.Ursprungligen postat av popcorn Visa inläggJo, öppnade ett case på alla tre, krävde en snabb lösning av samtliga samt vägrade att jaga posten och dyligt. Pengarna i sig är ingen stor summa, tror det handlar om ca 250:- totalt och det är inte hela världen direkt.
Vill bara inte riskera att hamna på en typ no-sell lista eller liknande.
Kolla om de lämnat feedback innan för dig, har de gjort det så kan de inte ändra det, har de inte gjort det så kan du alltid vänta så de lämnar först och sedan får de smaka sin egen medicin om de lämnar dålig feedback. Men utöver feedback grejen finns det inte annan lista för säljare att kolla. Många har en automatisk feedback skrivare när man betalat varan och andra skriver den manuellt. Så oroa dig inte för det, ordnar det sig så ska du självklart göra det rätt för dig och lämna bra feedback så alla är nöjda och glada. Grejen med ebay, aliexpress och liknande sidor är att det ska vara så lite huzzel som möjligt från säljare och köpare, annars faller skiten och alla förlorar på det.
Lämna en kommentar:
-
Jo, öppnade ett case på alla tre, krävde en snabb lösning av samtliga samt vägrade att jaga posten och dyligt. Pengarna i sig är ingen stor summa, tror det handlar om ca 250:- totalt och det är inte hela världen direkt.
Vill bara inte riskera att hamna på en typ no-sell lista eller liknande.
Lämna en kommentar:
-
Koncentrera dig på hur länge sen du betalade för varan. Så länge 45 dagar inte löpt ut kan du vänta och se om de dyker upp men har inte grejerna dykt upp på dag 44 dagar så öppna ett "case" i resolution center. För löper dessa 45 dagar ut så överförs pengarna automatisk till säljarens konto om du inte gjort ett aktivt val och klagat genom att öppna ett "case", då är det rökt med dina pengar om säljaren är en bluffare och går upp i rök och ebay kan inte göra nåt, så vad gör det att lämna negativ feedback om säljaren lurat 100pers på 10$ och blir avstängd, denna öppnar bara ett nytt konto och kör om igen. När du öppnat ett case så kommer pengarna hållas kvar av ebay/paypal så ni får reda ut det. Svarar inte säljaren inom några dagar får du tillbaks pengarna. Även om ni inte kommer överens och du ber hjälp att ebay ska eskalera "case:t" så kommer de bedöma situationen och till 99% återlämnar de dina pengar.Ursprungligen postat av popcorn Visa inläggFundering, har någon här lämnat negativ feedback på ebay? Har 3 saker som inte dykt upp och sista dagen på förväntad leverans var i fredags, den ena vill att jag kontaktar posten, den andra att jag väntar 10 dagar till (väntat i 33 dagar) och det sista paketet ser ut att vara i Israel av någon anledning.
De är livrädda för negativ feedback och snäll som man är vill man ju ge dom en chans att löna problemet. Men det jag funderar på är om man kan hamna på en lista att de vägrar sälja till en eller liknande om man skulle lämna negativ feedback.
Vet flera som väntat för länge (över 45dagar) och sedan har de varken sett röken av produkten, pengarna eller att ebay kunnat göra nåt.
Så som jag skrev ovan, ha koll på dessa 45 dagar och lyssna på deras villkor så länge du har möjlighet att göra nåt åt saken innan dessa 45 dagar.
Lämna en kommentar:
-
Fundering, har någon här lämnat negativ feedback på ebay? Har 3 saker som inte dykt upp och sista dagen på förväntad leverans var i fredags, den ena vill att jag kontaktar posten, den andra att jag väntar 10 dagar till (väntat i 33 dagar) och det sista paketet ser ut att vara i Israel av någon anledning.
De är livrädda för negativ feedback och snäll som man är vill man ju ge dom en chans att löna problemet. Men det jag funderar på är om man kan hamna på en lista att de vägrar sälja till en eller liknande om man skulle lämna negativ feedback.
Lämna en kommentar:
-
Beställt dessa grodor för att testa lite ytfiske nästa säsong. Återkommer med rapport när de trillat ner i brevlådan.
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
-
av FlexHar fastnat för det här fisket som är riktigt roligt och vilka fajter det blir när något större går...8 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2025-08-31, 12:17 -
-
av TylerdurdennHar nyss köpt en stuga utanför Flen i närheten av sjön ”Valdemaren” och är sugen på att...1 Foto
-
2025-07-02, 10:52 -
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav NappenBottHar haft bra fiske med freerig, tog denna kluns häromdan i en Stockholmssjö på en freeriggad Keitech...1 Foto
-
2025-04-23, 19:56 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Bolin, 2008-02-20, 21:08
|
3 svar
2 855 visningar