Hej alla,
Som ni ser har jag ju rulltrassel som mitt användarnamn, jag funderar lite på att ta det som smeknamn snart med
Iaf för att försöka komma till bukt med detta problemet så riktar jag frågan till er med insikt i flätlina.
Sedan jag började använda mig av flätlina har jag många gånger upplevt att jag får trassel på haspel rullar med flätlina. Det bara rasslar till i spöringarna helt oväntat och ut kommer en boll av trassel
mindre trevligt.
Jag har spolat rullar själv, lämnat in dem professionellt, använt mig av kullagrade lekare!
Hittar ingen lösning, helst ska man väl inte kasta i motvind fattar jag det som men det hjälper inte heller.
Är det vissa linor som ställer till det ?
Jag har en shimano sahara som gör detta ganska ofta,
Penn battle rulle som gör detta frekvent
Min nya Abu revo S s20 gör det minimalt går att lösa utan större problem.
Min neos gör detta frekvent, men tror det beror på linan haft massor med problem med detta innan.
Snälla hjälp mig med och hitta lösningen på mitt problem.
Ni lär även lösa min kamrats problem för han har samma problem.
Som ni ser har jag ju rulltrassel som mitt användarnamn, jag funderar lite på att ta det som smeknamn snart med

Iaf för att försöka komma till bukt med detta problemet så riktar jag frågan till er med insikt i flätlina.
Sedan jag började använda mig av flätlina har jag många gånger upplevt att jag får trassel på haspel rullar med flätlina. Det bara rasslar till i spöringarna helt oväntat och ut kommer en boll av trassel
mindre trevligt.Jag har spolat rullar själv, lämnat in dem professionellt, använt mig av kullagrade lekare!
Hittar ingen lösning, helst ska man väl inte kasta i motvind fattar jag det som men det hjälper inte heller.
Är det vissa linor som ställer till det ?
Jag har en shimano sahara som gör detta ganska ofta,
Penn battle rulle som gör detta frekvent
Min nya Abu revo S s20 gör det minimalt går att lösa utan större problem.
Min neos gör detta frekvent, men tror det beror på linan haft massor med problem med detta innan.
Snälla hjälp mig med och hitta lösningen på mitt problem.
Ni lär även lösa min kamrats problem för han har samma problem.
Kommentera