DS i princip är ett slags rörligt (botten-)mete
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Jigg/dropshotfunderingar
Collapse
X
-
Var in till Stockholmsfiske & pratade abborre fiske & droppshot då fick jag rådet att prova sätta en jigg med en 20 grams skalle i botten , det är inte ovanligt att man får hugg på jiggen också när man drillar hem en fisk sa dom .
Gav det en chans & provade en snabbis & det var inga problem att kasta , men någon fisk fick jag inte så jag kan inte säga hur bra det funkar .
Kommentera
-
Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inläggEn riktigt effektiv metod är att byta jiggarna mot feta daggmaskar.sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!
Kommentera
-
Jörgen, jag kan tänka mig att det i grumligt vatten kan vara hett att fiska med en jigg i gälla färger.
Dessutom har vissa bestämt sig för att jigg/spinnfiska så då går ju masken bort.
Det blir lite som att säga att allt spinnfiske blir meningslöst för en levande mört alltid är bättre...
Eller att flugfiske inte fyller någon funktion för man kan ju alltid fånga en insekt och sätta den på kroken.sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Gösta Visa inläggKjell Johansson beskrev metoden i Fiskefeber för ett par år sedan och ansåg den mycket effektiv...Never let your memories be greater then your dreams...
I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...
Kommentera
-
ibland kan få igång dom....
Sen ska jag väl tillägga att dom stora alltid kommer på vanligt jiggfiske där jag vevar in jiggen i varierande hastighet med spinnstop istället för att studsa den på botten, ofta hugger det när jag ökar farten på jiggen.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inläggEn riktigt effektiv metod är att byta jiggarna mot feta daggmaskar.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inläggJörgen, jag kan tänka mig att det i grumligt vatten kan vara hett att fiska med en jigg i gälla färger.
Dessutom har vissa bestämt sig för att jigg/spinnfiska så då går ju masken bort.
Det blir lite som att säga att allt spinnfiske blir meningslöst för en levande mört alltid är bättre...
Eller att flugfiske inte fyller någon funktion för man kan ju alltid fånga en insekt och sätta den på kroken.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav NappenBottHar haft bra fiske med freerig, tog denna kluns häromdan i en Stockholmssjö på en freeriggad Keitech...1 Foto
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2025-04-23, 19:56 -
-
Svar till Håller Ambassadeur 2500c för jerk <100g?av SwangstaGammal tråd men jag har gjort något liknande (tror jag) i försöket att göra om min 2500C till en havsöringsrulle....5 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2025-03-23, 16:06 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
|
23 svar
4 268 visningar
1 gilla