Vad tillför CWC nya mjukisbete Boxer... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad tillför CWC nya mjukisbete Boxer...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vad tillför CWC nya mjukisbete Boxer...

marknaden? Är det någon praktisk skillnad mellan Bull Dawg original, dagens Bull Dawg, Up Town Bull Dawg, CWC Ghost Tail och CWC Boxer.

Tacksam om någon som kan dessa beten kan reda ut ev praktiska skillnader.

Mvh

Tydligen är det en ganska så stor skillnad i kvalité och hållbarhet mellan Musky inovation's Bulldawgs och "kinakopiorna". Det är ju även en rätt stor prisskilnad så man får väl köra på det man känner för. Vilken som fiskar bäst tänker jag inte försöka uttala mig om. (Jag är ingen mjukbetesfantast).

Kommentera

Ursprungligen postat av Norden
      Tydligen är det en ganska så stor skillnad i kvalité och hållbarhet mellan Musky inovation's Bulldawgs och "kinakopiorna". Det är ju även en rätt stor prisskilnad så man får väl köra på det man känner för. Vilken som fiskar bäst tänker jag inte försöka uttala mig om. (Jag är ingen mjukbetesfantast).
      Hört en del som har problem med att Boxern drar snett oberoende av beteslås...

Kommentera

Om jag förstått rätt så är en skillnad;

BD Shallow går grunt,
        Boxer - ganska grunt
        BD Regular - lite djupare
        Ghost Tail - djupast

/D

Kommentera

Utseendet är det skillnad på.

Jag har inte fiskat med boxer, men av ghost tail och bulldawg är bulldawg bäst. Flera säger att det inte är någon skillnad men om två pers (med lika stora kunskaper) skulle fiska en hel dag och använda varsit bete hela tiden (en bd och en gt), så skulle han med bulldawg få mkt mer. Testa själv.

Kommentera

En skillnad jag har upptäckt med mina mjukbeten är att BD'n simmar neråt lite mer horisontellt (vilket jag tycker funkar bättre), medan GT'n dyker vertikalt som en tung shad eller något.
            Boxern har jag dock inte hunnit testat ännu.

Kommentera

Zappa, vilken platta tycker du är bäst. Är det Hot Rats, Overnite Senstation eller kanske Apostrophe. MVH Gunnar J. Glömde nästan Freak Out det första albumet.
              Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Ursprungligen postat av zappa
                marknaden? Är det någon praktisk skillnad mellan Bull Dawg original, dagens Bull Dawg, Up Town Bull Dawg, CWC Ghost Tail och CWC Boxer.

Tacksam om någon som kan dessa beten kan reda ut ev praktiska skillnader.

Mvh
                Boxern har en helt annan svans än de andra betena. Större och "yvigare" gång. Tyvärr verkar det som många Boxers är felviktade och går snett eller roterar. Skillnaden mellan UPT BD och vanliga BD vet jag inte vid praktiskt fiske, men UPT är ett Kinabete. Precis som GT. Tror GTn är helt okej sen krokinfästningarna och fjäderringarna förbättrats. Men BDn tror jag är det bästa betet. Sjunker 6 meter på 18 sek...Många hugg kommer på "sjunket" så ha spänd lina och var vaken. Nån skrev att GT går djupare än BD? Fattar det inte, möjligen att den sjunker snabbare.
                Senast ändrad av KG?; 2005-11-19, 01:04.

Kommentera

Frank

Ursprungligen postat av elanen
                  Zappa, vilken platta tycker du är bäst. Är det Hot Rats, Overnite Senstation eller kanske Apostrophe. MVH Gunnar J. Glömde nästan Freak Out det första albumet.
                  2 snabba tunga tips:
                  Roxy & Elsewhere (blues-rockig liveplatta)
                  Joe's Garage 1,2 & 3 (grym easy listning platta)
                  Läther (trippel cd basera på original taparna från ett tänkt jättealbum som sedan blev Sheik Yerbouti, Joes Garage mfl)

Mvh

Kommentera

Ursprungligen postat av KG?
                    Boxern har en helt annan svans än de andra betena. Större och "yvigare" gång. Tyvärr verkar det som många Boxers är felviktade och går snett eller roterar. Skillnaden mellan UPT BD och vanliga BD vet jag inte vid praktiskt fiske, men UPT är ett Kinabete. Precis som GT. Tror GTn är helt okej sen krokinfästningarna och fjäderringarna förbättrats. Men BDn tror jag är det bästa betet. Sjunker 6 meter på 18 sek...Många hugg kommer på "sjunket" så ha spänd lina och var vaken. Nån skrev att GT går djupare än BD? Fattar det inte, möjligen att den sjunker snabbare.
                    Som KG? så påpassligt påpekar så kan naturligtvis alla beten (som sjunker) gå djupt, man behöver bara vänta tillräckligt länge, samt veva tillräckligt långsamt, med tillräckligt långa spinnstopp...

Så, det jag tog upp ovan skall naturligtvis översättas till sjunkhastighet, alternativt djupgående vid konstant invevningsfart...

Lättare att förstå nu???

/D

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Bongoloid, 2007-05-31, 20:16
                    51 svar
                    6 367 visningar
                    0 gillar