ultimata jerkutrustningen - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ultimata jerkutrustningen

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av P A
    Vet att du gärna vill se bilder på mina damer.. *Läses tvetydigt*.. ;o)
    Så om Bergman tar bort Gästfunktionen som det faktiskt har disskuterats om så försvinner du med?

Kommentera

Ursprungligen postat av qwerty
      allt är ju fel. det e tung och dåligt balanserat, oskönt att jerka med och tråkigt att drilla fisk på.

Well, det märks ju verkligen att folk har olika smak.

tycker det är grymt skönt att jerka med, och tack vara sin stumhet otroligt skönt när det hugger!!

men alla kan ju inte gilla det.... dock är det ju som sagt en Smaksak

Kommentera

Sorry..Har som princip att aldrig logga in någonstans..Du vet att mina vägar äro outgrundliga.. ;o)

Varför har du en sådan princip?

Kommentera

För att jag är som jag är och alltid har varit sådan..Har alltid gått mina egna vägar..

Kommentera

För att jag är som jag är och alltid har varit sådan..Har alltid gått mina egna vägar..

Du undvek att svara på min fråga, kankse ett dilemma som man får ta när tiden är kommen

Kommentera

Ursprungligen postat av moretoft
              Du undvek att svara på min fråga, kankse ett dilemma som man får ta när tiden är kommen

Visst ja..Glömde..Svaret är = Japp.. En sajt ska vara helt fri för alla i alla lägen..Endast då kan den vara berikande och växa och få behövliga livsinjektioner..Så fort det börjas med inloggningar, medlemsskap o.s.v. är det början till strypning av hela grundidén..Och snart somnar sajten, blir en klubb för inbördes beundran o blir en ständig upprepning av samma personer och bara dödstrist..
              Så fort något är det minsta krångligt, så backar många nya o går någon annanstans där det är lättare och roligare..Däribland sådana som jag..

Kommentera

jerkspö

Kul att många verkar gilla Signa Pike!

Everflow: Är inte ute efter att agera "besserwisser". Läste dock på recentionen om Big Bandit att du tyckte den var svårjerkad.

Ett idealjerkspö skall vara så oelastiskt som möjligt. Ett spö som böjer sig äter upp rörelsen, betet får en sämre gång. Med ett styvt spö är Big Bandit extremt lättfiskat. Idealspöt skall inte vara framtungt, samt ha ett krafttigt främre handtag

Det finns inga bra jerkspö på svenska marknaden. Alla som gör spön är för rädda för att göra något dom inte kommer sälja mkt av. Samma människor har ofta (finns undantag, men som dock är sugna på att sälja många spön)obetydlig erfarenhet av jerkfiske, dom vet inte vilka egenskaper som krävs.

Och få ifrågasätter det dom fiskar med, utan lyssnar på andra.
                Jag ær mer æn jag verkar vara, och all værldens styrka och kraft vilar innom mig.

Kommentera

Visste inte att man måste ha ett kraftigt främre handtag på ett jerkbaitspö. Är det för att det ska flyta om man tappar det överbord? Något annat kan det ju inte ha någon funktion för. Visste dessutom inte att det bara finns en typ av ett s.k "Jerkbait" och att man måste ha ett stenhårt spö för att fiska med det. Har alltid trott att det fanns en mängd olika beten med olika rörelser i vattnet och olika egenskaper. I varje fall ligger det sådana i min beteslåda. Föresten. Kan någon på Svendsen Sport jerkbaitfiska, eller är dom alla gäddmetare med tio minuters jerkbaiterfarenhet? Börjar lukta konstigt när någon med så ringa erfarenhet av detta fiske som den väldigt duktige gäddmetare David L skriver så som att det han säger ska verka som en regel. Att dessutom säga att det inte finns några bra jerkbaitspön på svenska marknaden visar bara på okunskap.

Kommentera

Är bara min personliga uppfattning, ingenting annat. Tycker att prologic spöna oxå är för mjuka om tidigare inlägg var otydligt?

Ett kraftigt främre handtag har man för att det ska vara bekvämt att hålla i spöt även med köldstela fingrer och stora beten. Återigen min personliga uppfattning. Och sådana spön finns inte i sverige.

Med ett styvt spö fiskar man alla beten bra, med ett mjukt bara dom som fiskar av sig själv.
                    Jag ær mer æn jag verkar vara, och all værldens styrka och kraft vilar innom mig.

Kommentera

Ursprungligen postat av Bosse L
                      Visste inte att man måste ha ett kraftigt främre handtag på ett jerkbaitspö. Är det för att det ska flyta om man tappar det överbord? Något annat kan det ju inte ha någon funktion för. Visste dessutom inte att det bara finns en typ av ett s.k "Jerkbait" och att man måste ha ett stenhårt spö för att fiska med det. Har alltid trott att det fanns en mängd olika beten med olika rörelser i vattnet och olika egenskaper. I varje fall ligger det sådana i min beteslåda. Föresten. Kan någon på Svendsen Sport jerkbaitfiska, eller är dom alla gäddmetare med tio minuters jerkbaiterfarenhet? Börjar lukta konstigt när någon med så ringa erfarenhet av detta fiske som den väldigt duktige gäddmetare David L skriver så som att det han säger ska verka som en regel. Att dessutom säga att det inte finns några bra jerkbaitspön på svenska marknaden visar bara på okunskap.
                      Känner ingen lukt och blev därmed nyfiken; brukar du fiska med DavidL eller hur kan du bedöma hans kunskaper inom jerkfiske?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Bolin, 2008-02-20, 21:08
                      3 svar
                      2 855 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Swangsta  
                      Startad av ackeliba, 2008-06-12, 14:57