ultimata jerkutrustningen - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ultimata jerkutrustningen

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Glömde ett tillägg..Många jänkespön byggs just på billiga kinesklingor av ofta tvivelaktig kvalitet..Och det är ingen hemlighet. Även från s.k toppmärken som lägger tillverkningen av sina billigare serier i Kina..

Det bara är så..

Kommentera

Fiskar man mindre beten med mindre krokar, behövs inte så mycket kraft för att fiska betet och kroka fisken. Funkar bra med ett mjukt spö, liten rulle man kan hålla runt.
      Väljer man däremot stora beten, vill jag ha en grövre lina, större rulle (för att inte nivån på rullen ska sjunka för snabbt vid kast), hårdare spö (så mycket lättare att fiska med!) Och personligen tycker jag det är lättare att kroka fisken om jag har ett kraftigt främre rullfäste att hålla runt.

Ett 20cm bete är ingenting för en gädda på något kg att attakera. Det är heller inte svårt att fiska med om man dimentionerar utrustningen därefter.
      Jag ær mer æn jag verkar vara, och all værldens styrka och kraft vilar innom mig.

Kommentera

David-pojken..Precis det jag brukar säga..Man väljer det man tycker om bäst själv och tycker funkar bäst.
        Sedan har alla olika tycke och smak om det mesta och inget som är rätt för den ena behöver vara rätt för den andre, du vet..

Kommentera

Defender of David

Tjaha P A. Fattar inte riktigt att du kan gå så i taket för att man säger en åsikt. Kan du inte förstå att jag faktiskt bad om ursäkt minuten efter att mitt inlägg hade publicerats för att tala om att det INTE var meningen att racka ner på dig så kan jag inte rå för det. Sedan hade jag inte räknat med annat än att bli mästrad som alla andra blir så här kommer lite fakta. Klart är att du har konstruerat världens bästa spö på världens bästa klinga och klart är att det är både styvt och mjukt samt helt klart är att det har bibehållen känsla och klart är att det är anpassat för vårt europeiska fiske. Ingen tvekan om att det inte är "dött" som många jänkarspön. Vi har nu äntligen nått fram till det ena svaret på trådens början och jag väntar med spänning över vilken rulle som är bäst. (men som du säger det är högst individuellt......)

Kommentera

Ursprungligen postat av Defender
            Tjaha P A. Fattar inte riktigt att du kan gå så i taket för att man säger en åsikt. Kan du inte förstå att jag faktiskt bad om ursäkt minuten efter att mitt inlägg hade publicerats för att tala om att det INTE var meningen att racka ner på dig så kan jag inte rå för det. Sedan hade jag inte räknat med annat än att bli mästrad som alla andra blir så här kommer lite fakta. Klart är att du har konstruerat världens bästa spö på världens bästa klinga och klart är att det är både styvt och mjukt samt helt klart är att det har bibehållen känsla och klart är att det är anpassat för vårt europeiska fiske. Ingen tvekan om att det inte är "dött" som många jänkarspön. Vi har nu äntligen nått fram till det ena svaret på trådens början och jag väntar med spänning över vilken rulle som är bäst. (men som du säger det är högst individuellt......)
            Jo man kan läsa bibeln som fan gör det också..

Allt jag bad om var att få bli lämnad utanför någon sandlådediskussion.

Men blir min integritet ifrågasatt blir jag förbannad..Man kan ha olika åsikter och tycka olika, och alla har rätt till det.
            Men blir jag kallad "kappvändare" och som nu att jag påstått något jag faktiskt inte påstått (Och det ser du om du läser precis ordagrant vad som står och inte mellan några rader)..
            Jag skriver alltid rakt på, utan andemeningar..

Nu tycker jag vi lägger ner det här tramsbråket, och skakar tass som rara gossar..Ok..??

Kommentera

Ursprungligen postat av P A

Allt jag bad om var att få bli lämnad utanför någon sandlådediskussion.

Nu tycker jag vi lägger ner det här tramsbråket, och skakar tass som rara gossar..Ok..??
              sdfsdfsdfsdfsdf
              achilles

Brokeback Fishing Team

http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/

--------------------------------------------------
              \m/

Kommentera

...........
                Jag ær mer æn jag verkar vara, och all værldens styrka och kraft vilar innom mig.

Kommentera

Fan..Kan inte lägga upp några smileys..Skitsamma :*lipandegubbetillbaks*

David är en tjocksmock..hehe..

Kommentera

Det är ju en av fördelarna man har med att krångla sig igenom inloggningen och bli "member"

Kommentera

Ursprungligen postat av DavidL
                      Det är ju en av fördelarna man har med att krångla sig igenom inloggningen och bli "member"

Tsss..Bättre och mer originellt att skriva: "Winner", "Member" och "Headbang". Så det så..

Mer punk.. ;o)

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av ackeliba, 2008-06-12, 14:57
                      25 svar
                      3 337 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Chrispenborn