Ursprungligen postat av Monkey
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Beten 2017
Collapse
X
-
Jo men om vi jämför med en buster II eller en Slider 12a som dem påminner mer om så känns det fortfarande tung men dem kommer säker vara kastkanoner med den vikt och form de har.
Skoj i vilket fall slm helst hoppas på att hasn mer udda beten också kommer se dagens ljus från tex cwc eftersom jag inte hade vett nog att köpa några medans dansken hade dem hemma...
Kommentera
-
Pratar vi gäddsnipor så är Vibrax-spinnare koppar eller silver i storlek 3, och ABU Reflex silver mina absoluta favoriter och har så varit i decennier.Ursprungligen postat av HenkeW Visa inläggDå vi kör sniprace här hemma då är nästan alltid Myrans Wipp det bästa betet.
Såg nu att den har kommit i en 20gr variant så den måste jag prova
Gråt inte...
båten ligger i vassen still
full med gäddor och braxar
full med ålar och laxar
(Alice Tegnér)
Kommentera
-
Jag är mest taggad inför satsning på havsöringstrolling med salmo skinners 10cm långa 15grammare som jag inte kört med förut men med tanke på hur de är i vattnet kan det blir super
Havsöringsfisket här är skitbra vid rätt dag och fick info om en som solo drog 30+ i antal under 3 dagar (C&R) med toppar kring 5kg
Och jag vet inom vilket område det är också så man är ju inte liiiiiiiiiiiite sugen
Kommentera
-
Håller med er båda. Efter ett diskbråck som påverkade mig otroligt mycket så bytte jag förra säsongen till ett 10-28g spö med shimano lågprofilare. Sedan dess fiskar jag allt med detta spö och det är mindre vobblers och skeddrag som används. Jag har heller inte märkt att jag inte får lika stora gäddor, däremot har jag börjat få en hel del större abborrar som bonusfiskar
Jag är en fotograf och filmskapare som älskar det kontrollerade kaos som följer med kajakfiske.
Sponsor: https://Kajakfiskarna.se
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Gössermann Visa inläggPratar vi gäddsnipor så är Vibrax-spinnare koppar eller silver i storlek 3, och ABU Reflex silver mina absoluta favoriter och har så varit i decennier.
Om fisket går trögt så är en röd eller gul reflex spinnare med silversked eller myran vipp svart/orange
Med silversked oftast ett säkert kort.
Dessutom är det väldigt kul att fiska med lätt utrustning även om fiskarna ofta är mindre.
Men ibland kliver det på något större.
Mitt 7,2 fots spö på 3-15 g från pezon & Michel har senaste åren tagit abborre på 0,85kg, gädda på 5kg
Och regnbåge på 3,6kg.
Grymt roligt
Kommentera
Foton
Collapse
-
av FlexHar fastnat för det här fisket som är riktigt roligt och vilka fajter det blir när något större går...8 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2025-08-31, 12:17 -
-
av TylerdurdennHar nyss köpt en stuga utanför Flen i närheten av sjön ”Valdemaren” och är sugen på att...1 Foto
-
2025-07-02, 10:52 -
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav NappenBottHar haft bra fiske med freerig, tog denna kluns häromdan i en Stockholmssjö på en freeriggad Keitech...1 Foto
-
2025-04-23, 19:56 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Bolin, 2008-02-20, 21:08
|
3 svar
2 874 visningar