Beten 2017 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Beten 2017

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Monkey Visa inlägg
    Guppyn är trevlig men tung så jag tror inte den kommer vara en revolution även om plast varianten "bara" väger 120gram. Kommer inte ihåg vad mina träisar väger men dem är ganska tung jobbade.

/Apa
    Finns ju en mindre 11cm som väger 70g

Kommentera

Jo men om vi jämför med en buster II eller en Slider 12a som dem påminner mer om så känns det fortfarande tung men dem kommer säker vara kastkanoner med den vikt och form de har.

Skoj i vilket fall slm helst hoppas på att hasn mer udda beten också kommer se dagens ljus från tex cwc eftersom jag inte hade vett nog att köpa några medans dansken hade dem hemma...

Kommentera

Ursprungligen postat av HenkeW Visa inlägg
        Då vi kör sniprace här hemma då är nästan alltid Myrans Wipp det bästa betet.
        Såg nu att den har kommit i en 20gr variant så den måste jag prova
        Pratar vi gäddsnipor så är Vibrax-spinnare koppar eller silver i storlek 3, och ABU Reflex silver mina absoluta favoriter och har så varit i decennier.
        Senast ändrad av Gössermann; 2017-02-14, 11:49. Anledning: Citatet fick fel format
        Gråt inte...
        båten ligger i vassen still
        full med gäddor och braxar
        full med ålar och laxar
        (Alice Tegnér)

Kommentera

Jag fortsätter med mina väl använda The Pig 6" suspending. Ett svårslaget bete på grunt vatten (0,3-1m.)
          Och synnerligen svårslaget i kallt vatten med tröga gäddor, då Piggarna går att fiska väldigt långsamt och med långa vevstopp.

Kommentera

Jag är mest taggad inför satsning på havsöringstrolling med salmo skinners 10cm långa 15grammare som jag inte kört med förut men med tanke på hur de är i vattnet kan det blir super

Havsöringsfisket här är skitbra vid rätt dag och fick info om en som solo drog 30+ i antal under 3 dagar (C&R) med toppar kring 5kg

Och jag vet inom vilket område det är också så man är ju inte liiiiiiiiiiiite sugen

Kommentera

Tyckr att den nya Ricky the roach jiggen ser riktigt het ut och kommer på på mig ett par

Kommentera

Håller med er båda. Efter ett diskbråck som påverkade mig otroligt mycket så bytte jag förra säsongen till ett 10-28g spö med shimano lågprofilare. Sedan dess fiskar jag allt med detta spö och det är mindre vobblers och skeddrag som används. Jag har heller inte märkt att jag inte får lika stora gäddor, däremot har jag börjat få en hel del större abborrar som bonusfiskar
                Jag är en fotograf och filmskapare som älskar det kontrollerade kaos som följer med kajakfiske.

Sponsor: https://Kajakfiskarna.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Gössermann Visa inlägg
                  Pratar vi gäddsnipor så är Vibrax-spinnare koppar eller silver i storlek 3, och ABU Reflex silver mina absoluta favoriter och har så varit i decennier.

Om fisket går trögt så är en röd eller gul reflex spinnare med silversked eller myran vipp svart/orange
                  Med silversked oftast ett säkert kort.

Dessutom är det väldigt kul att fiska med lätt utrustning även om fiskarna ofta är mindre.
                  Men ibland kliver det på något större.
                  Mitt 7,2 fots spö på 3-15 g från pezon & Michel har senaste åren tagit abborre på 0,85kg, gädda på 5kg
                  Och regnbåge på 3,6kg.
                  Grymt roligt

Kommentera

Nytt för min del denna sommar blir stora gummibeten, jerkbaits och fiske med texasrigg/dropshop med GULP eller riktigt agn.

Kommentera

Westins Shad teez i 9 och 12 cm har ju så grym finish så dom bara måste ta fina borrar i år tänker jag. Gäddan kommer att bita på mcRubber Shad 29 cm.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Bolin, 2008-02-20, 21:08
                      3 svar
                      2 874 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Swangsta  
                      Startad av ackeliba, 2008-06-12, 14:57