Jerkbaitfiske = Ryckfiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jerkbaitfiske = Ryckfiske

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

hahah.. nån har ju för lite att göra det ser ju jag! att folk orkar! kan meddela att jag felkrokat massor med braxar under vanligt spinnfiske med och att man inte gör det vid mete kan ju kanske bero på att skiten ligger still då!
    Varning: Fiske är beroendeframkallande.

Kommentera

Jerkbaitfiske är här för att stanna. Något så effektivt och kul som jerkfiske går inte att utrota.

Vad gällande moralen så är du ute på tunn is tim. En felkrokad panka är inte en vanlig företeelse, krokningarna brukar vara relativt perfekta. Däremot vid mete så är gälkrokningar inte allt för ovanligt då fisken ofta ges tid att tugga i sig betet innan mothugg. En gälkrokad fisk är mycket sannorlikt en döende fisk.

Du kallade även jerkbaitfisket för en ny företeelse, då vill jag bara påminna dig om att Heddon har tillverkat wobblers utan egen gång sedan mitten av 1930-talet. (Zara Spook och Lucky13 t,ex) Walk the dog eller jerk är ingen nyhet på något sätt. Det är bara en modernare variant under ett sammanfattande namn.

Om fiskar kunde skrika skulle allt fiske förbjudas.

Det finns säkerligen många här på forumet som gladeligen skulle agna ståndkroken med författaren till ett dylikt brev så jag rekomenderar dig tim att hålla i hatten och stålsätta dig inför kommande inlägg.
      www.brofiske.net

Kommentera

Ursprungligen postat av CObb
        du skämtar hoppas jag?! Man felkrokar verkligen inte med aviskt, och det vet du också så det var en riktigt usel kommentar
        Jag skämtar ej.

Ett exempel;
        Om det är en familj som står på en gata... Du är polis. Pappan har pistol och ska döda sin familj.

Du skjuter pappan och råkar döda både pappan och ena barnet... Är du då oskyldig till barnets död? Ok... Det är inte med avsikt, men det hade gått att undvika om du inväntade nationella insatsstyrkan som hade skjutit honom med prickskytt.

Man kan likna detta vid jerkbaitfisket... Istället för att dra några kast extra med wobblern så chansar man och kör på jerkbaiten... Och därför felkrokas vissa fiskar, och som i exemplet dödar man oskyldiga.

Väl mött, Lazinko.
        Senast ändrad av Lazinko; 2006-06-11, 23:44.
        /Lazinko

Kommentera

Lika bra och förbjuda allt fiske då? eller? jag menar allt fiske är ju en typ av djurplågeri. men jag förstår inte varför du lägger tid på att få bort jerkbaitfiske. Lägg den energin på att förbjuda nätfiske istället.
          "Vi gör det i båten"

"Vi gör det på land"

"Vi gör det med gummi"

"Vi gör det för hand"

Kommentera

va?? svara på mitt tidigare inlägg istället som var riktat mot dig?
            Tidigare? Du var tvungen att editera ditt inlägg 22:29 (forumtid) för att kunna formulera en fråga. Hur förklarar du det? Ge mig läktarintyg som försvar, annars är du helt enkelt bara en idiot.
            [FONT=Verdana][/FONT]

Kommentera

Ursprungligen postat av DaskeN
              Lika bra och förbjuda allt fiske då? eller? jag menar allt fiske är ju en typ av djurplågeri. men jag förstår inte varför du lägger tid på att få bort jerkbaitfiske. Lägg den energin på att förbjuda nätfiske istället.
              Vid sportfiske ska fisken kunna välja om den ska hugga eller ej. Inte bli krokad i magen.

Tänk själv... Du är i Kina... Du går till en bordell och får könssjukdommar, då har du ju valt detta? Du hade ju kunnat låta bli och gå på en bordell hemma eller försökt ragga upp någon tjej på krogen... Det är så braxarna tänker och blir på så sätt inte krokade. Men i detta fallet så kommer könssjukdomen genom luften (utan att man själv utsätter sig för det, och det är FEL)
              /Lazinko

Kommentera

Ursprungligen postat av Lazinko
                Jag skämtar ej.

Ett exempel;
                Om det är en familj som står på en gata... Du är polis. Pappan har pistol och ska döda sin familj.

Du skjuter pappan och råkar döda både pappan och ena barnet... Är du då oskyldig till barnets död? Ok... Det är inte med avsikt, men det hade gått att undvika om du inväntade nationella insatsstyrkan som hade skjutit honom med prickskytt.

Man kan likna detta vid jerkbaitfisket... Istället för att dra några kast extra med wobblern så chansar man och kör på jerkbaiten... Och därför felkrokas vissa fiskar, och som i exemplet dödar man oskyldiga.

Väl mött, Lazinko.
                1. kass liknelse, det sker för fan lika mycket felkrokning i spinnfiske som i jerkbait! så fuck off

2. tim och lazinko, om ni vill stoppa jerkbaitfiske kan ni ju stoppa föroreningarna först.. jerkbaitfisket kan man inte räkna med vad gäller fiskarnas hälsa och framtid gentemot föroreningar... det är ju pinsamt att se hur ni tänker..
                Senast ändrad av Cobben; 2006-06-11, 23:53.

Kommentera

1. kass liknelse, det sker för fan lika mycket felkrokning i spinnfiske som i jerkbait! så fuck off

2. tim och lazinko, om ni vill stoppa jerkbaitfiske kan ni ju stoppa föroreningarna först.. jerkbaitfisket kan man inte räkna med vad gäller fiskarnas hälsa och framtid gentemot föroreningar... det är ju pinsamt att se hur ni tänker..
                  När argumenten tryter tar man till svordommar. Gud spelar inte tärning
                  /Lazinko

Kommentera

Ursprungligen postat av Lazinko
                    När argumenten tryter tar man till svordommar. Gud spelar inte tärning
                    Lazinko, du kommer aldrig vinna varken disskussionen eller din önskan.. ever..

Och du, förlåt om du blev ledsen för svordommarna.. min tanke var inte direkt att det var dom du skulle haka upp dig på, men när du inte kan försvara dig så blir det lätt så. Puss på mun!

Kommentera

Cobb, Varför ta en disskusion man inte kan vinna? Jag förstår det inte.

Det är bättre att tiga så folk tar en för en idiot, än att öppna munnen och röja alla tvivel. Du har verkligen gjort bort dig nu. Om jag vore du hade jag nog loggat ut, skaffat ny ip-adress och skapat en ny användare där du tänker efter innan du postar.

Väl mött men utan puss på mun, Lazinko
                      /Lazinko

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av ackeliba, 2008-06-12, 14:57
                      25 svar
                      3 335 visningar
                      0 gillar