Ursprungligen postat av Lazinko
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Jerkbaitfiske = Ryckfiske
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Naturvårdsverket verkar tycka som vi.Ursprungligen postat av sjögrästim, lazinko ni är så j**** ägda!
har man haft en dålig uppväxt för att man jerkar??? hur tänkte du lazinko? kanske alla fiskare har haft en dålig uppväxt.. eller?
gör en omröstning så får ni väl se hur många som håller med er. eller ni kanske redan har kommit till insikt att det är ett slag ni inte kommer att vinna.
/Lazinko
Kommentera
-
herregud!!!!!
du kan väll endå felkroka braxar med spinn också??
när man jerkar betyder de inte att man vill fel kroka braxarna eller hur?man får en cool gång på betena och får gäddan att hugga??!!Keep talking about me, You are just making me famous..
MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
www.Sk-fiskpinnen.com
Kommentera
-
Hur orkar ni fiska. Är man så rädd om fisken som många utger sig för att vara så kan jag inte förstå varför man fiskar als.
Självklart ska man va försiktig med fisk som ska återusätas och va rädd om kännsliga bestånd.
Men ibland när man läser här blir man rädd. Håller det på att komma fram massa "vegan fiskare" i vårt land.
Kommentera
-
håller med till 110%Ursprungligen postat av Alsbäck_Du kan ju kroka fisk av misstag vid "vanligt" spinn/haspel fiske också! eller hur? varför lägga ner energi på att försöka göra jerk fisket sämre eller få det förbjudet? lite i klass med diskussion kring mete med levande betes fisk!Mvh//Robert
Kommentera
-
Tim och Lazinko, nåt är snett i erat sett att se på jerkfiske. Jerkfiske har funnits sen 30-talet i Amerika. Ta en koll på hur jänkarna överlevt sitt fiske över 70 år utan konstigt käbbel. Vid exempelvis jiggfiske felkrokar man ofta alla möjliga fiskarter. För att inte tala om modernt mete. Har felkrokat det mesta av arter vid mete på maggot. Kan inte få till det i min skalle hur ni resonerar. Att fiskar blir felkrokade händer ju vid varje fisketur. Var ute och pimplade från bryggor i helgen. En löja och ett par mörtar ryckte jag fast. Usch vilken ryckfiskare jag är. Hade smått mardrömmar efter det.
Antingen är ni flugfiskefjantar som oftast ska verka för det riktiga fisket. Eller så han ni blivit manipulerade av nån vegan i eran omgivning. Eller så är ni bara lallare som inte passar in på detta forum.
Byt till nåt som inte är så blodigt som fiske eller jakt. Syslöjd är i varje fall ofarligt. Visst ja, man kan sticka sig på nålen.Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.
Kommentera
-
Elanen, nu har du verkligen klantat dig. Du har alltså ryckfiskat löjor, mörtar med avsikt och brukar vid de flesta fiskepassen få fast fiskar via ryckfiske?Ursprungligen postat av elanenTim och Lazinko, nåt är snett i erat sett att se på jerkfiske. Jerkfiske har funnits sen 30-talet i Amerika. Ta en koll på hur jänkarna överlevt sitt fiske över 70 år utan konstigt käbbel. Vid exempelvis jiggfiske felkrokar man ofta alla möjliga fiskarter. För att inte tala om modernt mete. Har felkrokat det mesta av arter vid mete på maggot. Kan inte få till det i min skalle hur ni resonerar. Att fiskar blir felkrokade händer ju vid varje fisketur. Var ute och pimplade från bryggor i helgen. En löja och ett par mörtar ryckte jag fast. Usch vilken ryckfiskare jag är. Hade smått mardrömmar efter det.
Antingen är ni flugfiskefjantar som oftast ska verka för det riktiga fisket. Eller så han ni blivit manipulerade av nån vegan i eran omgivning. Eller så är ni bara lallare som inte passar in på detta forum.
Byt till nåt som inte är så blodigt som fiske eller jakt. Syslöjd är i varje fall ofarligt. Visst ja, man kan sticka sig på nålen.
Ja... Vad ska man säga...
Snart finns väl inte ordet moral i svenska akademiens ordlista... Suck.../Lazinko
Kommentera
Foton
Collapse
-
av FlexHar fastnat för det här fisket som är riktigt roligt och vilka fajter det blir när något större går...8 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2025-08-31, 12:17 -
-
av TylerdurdennHar nyss köpt en stuga utanför Flen i närheten av sjön ”Valdemaren” och är sugen på att...1 Foto
-
2025-07-02, 10:52 -
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav NappenBottHar haft bra fiske med freerig, tog denna kluns häromdan i en Stockholmssjö på en freeriggad Keitech...1 Foto
-
2025-04-23, 19:56 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Bolin, 2008-02-20, 21:08
|
3 svar
2 868 visningar